De eerste 5 posts van nieuwe leden op moderatie zetten

Started by James---, May 04, 2012, 01:19:22 PM

Previous topic - Next topic

James---

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de eerste 5 posts van nieuwe leden eerst gekeurd moeten worden
voordat ze daadwerkelijk live staan en voor iedereen zichtbaar zijn? Moeten we de newbies dan in een aparte groep
laten vallen en de rechten van die groep aanpassen?

Het komt namelijk te vaak voor dat mensen zich registreren om wat spam te plaatsen.
En dat komt voor 80% alleen voor bij nieuwe leden. Met de "moderatie aan voor eerste 5 posts" kunnen we dit probleem dus helemaal verhelpen en zijn de eerste 5 berichten van nieuwe leden dus niet meer direct zichtbaar - totdat ze gekeurd zijn!
Een forum starten in 5 stappen: http://www.waardevolleartikelen.nl/?p=4 (mijn visie)

NanoSector

Hoi James!

Ik ben bang dat dit ze niet zal stoppen. Het legt jullie alleen een last op je schouders.

Op mijn site gebruik ik dit:
Stop Forum Spam (zoeken op de modsite)
Bad Behavior (ook zoeken)
en nog een paar vragen voor registratie (Admin > Configuratie > Beveiliging > Anti-Spam)

En de spammers zijn gestopt.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Robert.

Captcha heeft overigens geen nut, het is alleen maar irritant voor de echte leden. ;)

Herman's Mixen

zoals Yoshi al zij en kijk voor de vershillende API's voor de SPAM bots tegen te gaan op de site van stopforumspam en badbehave ;) niet elke mod heeft ee  API maar toch wel ff checken of deze wel voor jouw van toepassing is.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: The Burglar! on May 06, 2012, 10:50:03 AM
zoals Yoshi al zij en kijk voor de vershillende API's voor de SPAM bots tegen te gaan op de site van stopforumspam en badbehave ;) niet elke mod heeft ee  API maar toch wel ff checken of deze wel voor jouw van toepassing is.
Eh ik bedoelde de mods, een API is weer wat moeilijker in te bouwen in SMF..
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

stopforumspam heeft volgensmij net als httpbl een eigen api check hun sites ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: The Burglar! on May 06, 2012, 10:53:55 AM
stopforumspam heeft volgensmij net als httpbl een eigen api check hun sites ;)
Dat weet ik, maar dat is het punt hier niet.. Een API is moeilijker in te bouwen in SMF dan een mod te installeren... Bovendien hebben de mods ook al dezelfde APIs ingebouwd.

Why fix something if it ain't broken?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

zeg alleen dat je deze API code moet invullen voor een bepaalde mod weet alleen niet uit me hoofd welke van de mods wel of geen API code gebruikt zo dat je deze kan instellen binnen de configuratie van de betreffende mod ik zeg niet dat ze custom API's moeten gaan schrijven.

daarom zeg ik check ook even de betreffende website of ze wel of geen API gebruiken ;)

zodat ze de private en public keys kunnen invullen maar dan moet men wel eerst even op de site's een account aanmaken voor je deze codes kan creëren.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: The Burglar! on May 06, 2012, 10:58:55 AM
zeg alleen dat je deze API code moet invullen voor een bepaalde mod weet alleen niet uit me hoofd welke van de mods wel of geen API code gebruikt zo dat je deze kan instellen binnen de configuratie van de betreffende mod ik zeg niet dat ze custom API's moeten gaan schrijven.
Project Honey Pot gebruikt een API code, Stop Forum Spam niet.

Quote
daarom zeg ik check ook even de betreffende website of ze wel of geen API gebruiken ;)
De mods geven dit vanzelf aan. Bad Behavior heeft niet eens een API code nodig, ik heb hem op mijn site niet eens ingevoerd.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

dat weet ik ook maar geef het alleen aan dat sommige hier gebruik van maken, dus is aan de OP wat hij wel of niet wil een goede vraag is ook alleen al goed dan heb je die mods niet eens nodig ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: The Burglar! on May 06, 2012, 11:06:01 AM
dat weet ik ook maar geef het alleen aan dat sommige hier gebruik van maken, dus is aan de OP wat hij wel of niet wil een goede vraag is ook alleen al goed dan heb je die mods niet eens nodig ;)
Een enkele vraag is bij lange na niet altijd genoeg.

Gewoon die mods hier opzoeken, installeren en zo nodig instellen (wel allebei aanzetten!), een stel vragen bedenken en je kunt er doorheen.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

James---

Ik ben blijkbaar net iets te onduidelijk geweest in mijn openingspost van dit topic.

Eerst maar eens reageren op de reacties van jullie.

- Yoshi, ik heb er vannacht 2 vragen bijgezet in de hoop dat de fake registraties minder worden. Dat probeer ik eerst en als dat niet helpt ga ik goed kijken naar de mods die jij in gebruik hebt.

- De laatste dagen (bijna een week lang al) heb ik last van opmerkelijk veel "nep-traffic", hoogstwaarschijnlijk gewoon automatische bots die het forum bezoeken. Het gaat hier om veel meer gasten dan enkele weken geleden het geval was en ik vertrouw het niet helemaal! Hoe kan ik kijken of dit daadwerkelijk bot traffic is en zo ja, wat is dan de beste manier om er weer vanaf te komen?

- 医生唱片骑师, je hebt helemaal gelijk. Catchpa is echt bloederig irritant. Vandaar dat ik de huidige catchpa code niet wil vermoeilijken (moeilijkheidsgraad niet verhogen) om te voorkomen dat echte leden afhaken.

Oke. Nu mijn echte vraag die ik misschien niet al te duidelijk heb geformuleerd:

Het komt zo nu en dan voor dat nieuwe echte leden (dus geen spambots o.i.d.) zich registreren op ons forum.
Dat is alleen maar goed.

Maar wanneer nieuwe echte leden zich alleen maar registreren om snel 5 posts online te knallen met promotie voor hun eigen website (met of zonder een link) begint het toch enigzins vervelend te worden. Nieuwe leden die zich snel registreren om snel wat posts te plaatsen met promotie voor hun eigen business, dáár wil ik graag vanaf.

Daarom dacht ik aan de volgende oplossing. Wat nou als de eerste, laten we zeggen, 5 berichten van nieuwe leden eerst door de controle heen moeten (gemodereerd moeten worden), alvorens ze werkelijk online komen te staan en zichtbaar zijn voor iedereen, dan zou dit probleem echt voor de volle 200%, misschien zelfs wel 300% getackled zijn.

Vandaar de vraag: hoe kan ik de eerste 5 posts van (alleen de) nieuwe leden eerst modereren?
Een forum starten in 5 stappen: http://www.waardevolleartikelen.nl/?p=4 (mijn visie)

NanoSector

Mensen die posten om hun website te promoten zijn meestal spammers, die worden verholpen door die mods en de vragen.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

James---

Even een update

Ik heb inmiddels alle verificatievragen aangepast!

Bot traffic lijkt opeens verminderd te zijn of helemaal weg te zijn, even aankijken nog.
Sindsdien geen spamaccounts meer aangemaakt door spambots. Hoop dat het zo blijft.
Ik zal er alles aan doen om spammers buiten de deur te houden. Laat ze maar lekker ergens anders vervelend gaan doen.

Quote van Yoshi "Mensen die posten om hun website te promoten zijn meestal spammers, die worden verholpen door die mods en de vragen."

Wat ik bedoel is dit (even fictief):

1. Jantje heeft een website opgezet en wil graag snel geld verdienen.
2. Hij heeft ergens gelezen dat je met wat backlinks nog sneller hoger in Google kan komen, meer bezoekers kan trekken en daardoor dus nog sneller rijk gaat worden. Dat lijkt Jan wel een goed idee dus wat gaat hij doen....

3. Hij gaat kijken waar hij zijn link kan dumpen - en dus meer backlinks kan realiseren -

4. Jantje is niet dom. Hij weet dat de meeste mensen om 3 uur snachts lekker op één oor liggen dus...

5. Hij registreert zich op een tijdstip dat mods niet aanwezig zijn en plaatst zijn rommel op ons forum
6. Daar wordt Jantje nou blij van. Zijn dag kan niet meer stuk .... en natuurlijk gaat hij gewoon rustig verder met het vervuilen van internet

???

Nou. Dit even als voorbeeld dus.

Mijn vraag: Ik zoek dus een methode om berichten van Jantje éérst te modereren (eerst te controleren) vóóórdat ze definitief op het forum komen te staan! (dus de eerste 5 berichten van nieuwe leden onder moderatie zetten)

Bestaat hier een oplossing voor, dan hoor ik dat graag. Dank je.



Een forum starten in 5 stappen: http://www.waardevolleartikelen.nl/?p=4 (mijn visie)

Herman's Mixen

dan moet je gebruik maken van post gerelateerde groepen/berichten

kijk hier eens naar http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=314670.msg2088538#msg2088538

we hebben een zoek functie binnen dit forum ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: