Kan jeg skrive artikler fra andre hjemmesider på min egen hjemmeside?

Started by Dallassa, May 22, 2012, 02:26:57 AM

Previous topic - Next topic

Dallassa

Selvfølgelig vil jeg inkludere hvem artiklen er ved, hvor det kom fra, og endda et link til den oprindelige artikel.

Jeg har et forum, som jeg ønsker at holde sig frisk med nyt indhold, og jeg ønsker, at brugerne for at skrive kommentarer på min Forum om artikler, som jeg post, som kommer fra 7 eller 8 kilder, men er alle relateret til en kategori.

MrPhil

If you are going to copy the entire article (or even a large part of it) to your site, you will need to obtain permission from the copyright holder (usually the author). It is generally not considered "fair use" to copy large pieces of a work, even if you do credit the author and point to its original source. Exactly how much you can use would be governed by interaction of the copyright laws of the author's country, the country of publication of the original article, your country, and the country of publication of the copy. It can get messy. Play it safe and get written permission from the original author; perhaps even open-ended permission to copy anything in this manner.  Consider an RSS feed to reduce the amount of manual labor involved.

Hvis du vil kopi hele artiklen (eller endda en stor del af det) til dit websted, skal du indhente tilladelse fra ejeren af ​​ophavsretten (normalt forfatteren). Det er generelt ikke anses for "rimelig brug" for at kopiere store stykker af et arbejde, selv hvis du gør kredit forfatteren og peg på dens oprindelige kilde. Præcis hvor meget du kan bruge vil blive reguleret ved interaktion af copyright-lovgivningen i forfatterens eget land, landet for offentliggørelsen af ​​den oprindelige artikel, dit land, og landet offentliggørelse af kopien. Det kan få rodet. Spil det sikkert og få skriftlig tilladelse fra den oprindelige forfatter, måske endda open-ended tilladelse til at kopiere noget på denne måde. Overvej et RSS-feed til at reducere mængden af ​​manuelt involverede arbejdskraft.

frisor

Er det noget du har erfaring med at kontakte forfattere omkring brug af deres artikler?

MrPhil

If that question was for me, no I do not have such experience. My guess would be that you would write to the publisher of the magazine or book or site to ask permission, if they hold the copyright, or to pass on your request to the author or other copyright holder.

Hvis dette spørgsmål var for mig, nej jeg har ikke sådan erfaring. Mit gæt ville være, at du ville skrive til udgiveren af magasinet eller bog eller hjemmeside for at bede om tilladelse, hvis de har ophavsretten, eller at videregive din anmodning til forfatteren eller anden indehaver af ophavsretten.

Akyhne

Man, Google translate still sucks.

Der er ingen der kan forhindre dig i at vise dele af en artikel, så længe du angiver hvem kilden er. De kan kun protestere hvis du viser en stor del af artiklen.

Hvis de sider du ønsker at vise artikler fra, benytter sig af RSS, kan du via en modificering automatisk få oprettet artikler i dit forum, på daglig basis.
Faktisk er jeg ikke sikker på at de så kan protestere imod at du bringer hele indholdet af RSS feeden, da ideen med feeds er at man kan læse indholdet offline eller på andre sider. TDC kører.. eller har i hvertfald kørt med et sådant nyhedssystem, hvor man kan læse seneste nyt fra de store danske hjemmesider med dagligt nyt.

Advertisement: