Aantal berichten kloppen niet

Started by Blanca, May 25, 2012, 05:03:45 PM

Previous topic - Next topic

Blanca

Ik heb mijn forum degelijk opgeruimt omdat er redelijk veel onzin opstond dat niet mijn doelstelling was. ::)
Onderaan op het forum staan bij de Statistieken dat er nog 1690 berichten op het forum zouden staan.
Maar het aantal berichten van mezelf staat op 2745.
Klopt dus niet. Hoe kan dat???

TattooLeashed

Dat klinkt alsof je een modificatie hebt geïnstalleerd die zorgt voor behoud van de postcount bij leden. Wanneer je dan wat topics verwijderd zijn deze, inclusief inhoud verdwenen en zal je totaal aantal berichten in de statistieken ook dalen. De mod zorgt er echter voor dat leden niet zakken met hun postcount.

Je kunt overigens ook een mod gebruiken om je postaantallen in de statistieken te bewaren ondanks dat je berichten verwijderd.

Blanca

Bedankt voor de snelle reactie TattooLeashed
Quote from: TattooLeashed on May 25, 2012, 05:08:41 PM
Dat klinkt alsof je een modificatie hebt geïnstalleerd die zorgt voor behoud van de postcount bij leden.
Zelf heb ik niets geïnstalleerd op mijn forum...
Zou fijn zijn als ik dat in de toekomst wel allemaal mag leren! :)
Mag ik wat meer hoe ik de instellingen kan veranderen. ::)

Boxerforum

Even in forumonderhoud een herberekening draaien, waarschijnlijk lost dit het probleem wel op

Blanca

Beste Ed.
Dat is het eerste wat ik ruim een maand geleden al gedaan heb maar dat loste het probleem dus niet op! ;)

Boxerforum

Quote from: Blanca on May 25, 2012, 05:41:27 PM
Beste Ed.
Dat is het eerste wat ik ruim een maand geleden al gedaan heb maar dat loste het probleem dus niet op! ;)
He das nou jammer, meestal lost deze optie zo'n probleem op.

Blanca

Iemand anders heeft misschien een goede optie.

Boxerforum

Misschien is deze mod iets voor je: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=3309
Met die mod kunnen de berichtenaantallen per gebruiker worden herberekend

Herman's Mixen

Zou even via je PhpMyAdmin het volgende doen

Selecteer onder aan je scherm alle database tabellen en ga dan via het dropdown menutje onderaan Optimize tabel dit zelfde doe je voor Repair zou kunnen dat er iets niet goed is met je database

vervolgens zou je kunnen proberen om de bestanden uit het upgrade pakket zowel de directory /Sources en /Themes opnieuw te uploaden en probeer het dan nog eens ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

JimDevil

bij versie 1.1.16 staat dit onder Features en opties in het beheer

Uitzetten verminderen aantal berichten na verwijdering antwoorden    
Uitzetten verminderen aantal gestarte topics na verwijdering van het forum

deze uit vinken voor je gaat verwijderen

dit staat er toch bij mij
weet nu wel niet of dit standaard is
en of dit bij de 2.0.2 versie daar ook staat
SMF 2.0.2

Boxerforum

Quote from: JimDevil on May 25, 2012, 07:38:37 PM
bij versie 1.1.16 staat dit onder Features en opties in het beheer

Uitzetten verminderen aantal berichten na verwijdering antwoorden    
Uitzetten verminderen aantal gestarte topics na verwijdering van het forum

deze uit vinken voor je gaat verwijderen
Bij SMF 2.0 is deze optie er niet en daar zit nu net het probleen (nou ja probleem..........)
Als leden al jarenlang lid zijn van een forum en als dit forum ooit onder de SMF 1. versie heeft gedraaid dan kan het zo zijn dat in het verleden de berichtenaantallen nooit zijn verlaagd en nu bij de SMF 2. versie wel.

In theorie kan het dus gebeuren dat een lid 1000 berichten heeft gepost in de periode dat het forum op SMF 1. draaide en de beheerder 999 berichten verwijderde. In dit geval zal er dus één bericht op het forum staan terwijl het berichtenaantal onder de avatar 1000 aangeeft.

Het probleem zit volgens mij dus in het verwijderen  in het verleden  met de oude SMF 1. versie.
Via de accountinstellingen van het profiel van de leden kan op een eenvoudige manier het berichtenaantal worden aangepast.

Herman's Mixen

jah dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn maar theoretisch klopt dat ook niet, heb zo een idee dat niet alle topics worden geteld dus kan zijn dat er ergens is vergeten een vinkje te zetten bij boards bijvoorbeeld berichten tellen en maak je gebruik van een soort van recyle board waar je je verwijderde berichten in opvangt ?

ook is er ergens een instelling dat sub-boards mee moeten worden geteld aan de hoofd forums ik zou niet zomaar leden profielen gaan bijwerken met het aantal posts wat een lid zou hebben handmatig zo op te krikken dan raak je zeker het overzicht kwijt.

En soms kan het ook aan het Theme liggen niet elk theme is goed geschikt voor SMF 2.x dus probeer het eens in het default theme als je een Custom Theme gebruikt.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: