Problem med länkarna

Started by Schade, August 26, 2012, 11:54:10 AM

Previous topic - Next topic

Schade

Hej,
mitt forum (1.1.16) kvaddade och efter en massa stul osv fick jag äntligen igång det med hjälp av one.com´s support (tack till dem)
Nåt vajsing med länkarna är det och alla bilder har slutat funka.
Felet är nånstans att adresserna har ändrats:
Tidigare adress: /customers/kullenssfk.se/kullenssfk.se/httpd.www
Nuvarande adress: /customers/4/1/c/kullenssfk.se//httpd.www/

Men trots att jag ändrat till rätt sökväg i "Bifogade filer och personliga bilder" så funkar det inte.
Alla filnamnen kommer upp om jag klickar på bläddra bland diler.
Det rör sig om 5100+ bilder så jag vill ju liksom inte att de bara ska försvinna...

Nåt förslag?

Daniel Hofverberg

Har du kollat att det står rätt sökvägar i övrigt på forumet? Främst under Konfiguration - Serverinställningar - Databas och sökvägar i Adminpanelen, där du bör se till att det är ändrat till den nuvarande sökvägen överallt.
Det är inte säkert att felet ligger där, men det är i alla fall det första jag skulle kolla.

Schade

Det var det första jag ändrade.
Men sen har jag fått ändra det på fler ställen också, bland annat på "bifogade filer..."

I frustration av att inte få igång det har jag nog försökt mig på att installera om forumet över det gamla, om det är det som kan ha ställt till en massa. Men bilderna ligger iallafall på servern.
Provade göra ett nytt inlägg med bild och det funkade.

Daniel Hofverberg

Det var skumt. Ta för säkerhets skull även en titt i Settings.php i forumkatalogen, och kolla så att det står rätt sökväg överallt där.
Annars vet jag just nu inte riktigt vad det kan bero på. Vad händer med befintliga bifogade filer? Vad för adress försöker forumet att hämta dessa från?

Schade


Schade

Har nog gjort backup och återställt med filezilla, googlade o såg att det kanske är ett problem, den haterar tydligen vissa filer fel i standard..

Schade

Skulle det funka om jag kör en 1.1.16 update på sidan så kanske den återställer?
Är vissa saker i temat som ser skumt ut mm

Daniel Hofverberg

Ja, prova du att lägga över med Upgrade-versionen av samma version av SMF. Det kan aldrig skada, förutom att eventuella mods förstås försvinner.
Om det inte hjälper, så ska jag försöka komma på något annat.

Advertisement: