News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Nieuw forum starten

Started by Blanca, July 16, 2013, 05:53:04 PM

Previous topic - Next topic

Blanca

Hoi.
Na een redelijke lange tijd ben ik er weer....
Wil graag een totaal nieuw forum starten dit met een heel andere insteek als voorheen.
(Webruimte heb ik en ook een eigen domeinnaam).
Zou fijn zijn als ik hulp zou krijgen wat ik allemaal moet hebben (graag met link) en waar ik het op mijn webruimte moet plaatsen.

Herman's Mixen

Bekijk of je bij je webhosting pakket ook php/mysql en phpmyadmin hebt de meeste hosters hebben dit tegenwoordig standaard in hun pakketen ;)

voor de rest zou ik zeggen bedenk hoe je, je site wilt opbouwen met name de locatie van je forum en of dit dan ook ge-integreert moet worden in je website (site structuur) ??

daarna kan je het installatie script installeren ;)

mocht je hulp nodig hebben schroom dan niet om je vragen te stellen ...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

Vergeet ook niet de documentatie te volgen :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Blanca

Bedankt voor de reacties! :)

Ik heb al eens een SMF forum gehad en de webhosting heeft php/mysql in het pakket.

Het forum stond voorheen in de map public_html (public_html - smf)

Is me niet duidelijk welke downloads ik nodig heb en waar ik ze dus op de webruimte moet plaatsen.

Mano2

Bij iedere provider heet de "hoofdmap" anders, public_ xxx zou best  de juiste kunnen wezen, bij mij heet die root maar  die info vond je vast wel ergens op hun site en anders ff mailtje, is zo gepiept.


Ikzelf gebruik de .zip versie van smf, pak 'm daarna uit en upload alle bestanden naar die "public_" ruimte, daarna is het simpel : typ www.jousite.nl/ en je komt in de setup als het goed is,  de rest is vrijwel kinderspel.


succes

Blanca

#5
Bedankt voor de reactie! :)

Mano2 bedoel je Download SMF 2.0.4 http://download.simplemachines.org/
Uitpakken in een map op de computer en dan via ftp in de public map plaatsen?


Mano2

Helemaal goed die download, als je die uitpakt zitten  er tig bestanden en mappen in, die moeten ALLEMAAL  op je kale forum/website plek  komen, tussen die mappen zit een install.php en die zorgt daarna ervoor dat je als je op je www.website.nl komt de installatie automatisch aanwezig is en je dus kan opstarten.


Zorg dat je een database naam en gebruiker hebt aangemaakt want daar zal smf ook om gaan vragen.


S6

Advertisement: