News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Recente berichten met auto refresh?

Started by HJS, August 06, 2013, 07:24:07 AM

Previous topic - Next topic

HJS

Hallo, even kort voorstellen! Ik ben een nieuw lid maar volg het support forum al zolang we met ons "smf" forum draaien (nu circa 6 jaar)
Daar waar ik de meeste info zonder in te loggen wel kon vinden heb ik nu dan toch een vraag die ik anders niet zou kunnen stellen  ;) en mogelijk dat dit ooit al eens aan de orde is geweest.
Wij maken gebruik van simple portal en daar kun je blokken aanmaken waarin  de nieuwste/recente reactie's in topics zijn te zien, echter zo'n blok ververst zich alleen als je andere actie's doet binnen het forum en dan weer terug gaat naar de pagina waar dit blok staat of je de f5 knop gebruikt  8)
Is er een mogelijkheid (mod) of ooit een script geschreven die dit blok automatisch laat vernieuwen alla twitter?
Ik ben benieuwd naar de reactie's!

M vr gr HJS

Herman's Mixen

ligt er een beetje aan waar voor het gebruikt wordt, maar in het algemeen is het simpelste te doen met "meta refresh"


<meta http-equiv="refresh" content="waarde">


de waarde kan je opgeven en daar een beetje mee spelen om hoeveel tijd er ververst dient te worden, dus zou eerst eens proberen met content="600" als begin en eventueel hoger of lager inschalen ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

HJS

Ik neem aan dat ik dan de pagina in zijn geheel ververs als ik dit stukje code ergens op die pagina plaats? Dat heb ik al eens gedaan maar geeft soms een hinderlijke onderbreking omdat de pagina zich weer op moet bouwen om het zo maar te omschrijven.
Ik zoek het eigenlijk meer in dat blokje alleen,op onze forumindex zie je als inhoud van dat blok de 8 meest recente reactie's  en het zou mooi zijn dat het net als bij twitter als een soort drop down functie gaat werken indien er weer eens een nieuwe reactie is gepost.



NanoSector

Hoi HJS, welkom bij SMF!

Misschien dat dit wat voor je is:
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2198

Let wel, het slurpt resources als een gek.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

HJS

Bedankt maar nee dat is het niet helemaal, ben ook maar even op het supportforum van simple portal gaan zoeken en heb daar bijna gevonden wat ik zocht echter nog niet de "dropdown" zoals ik het zou willen zien, daar is iemand voor nodig die de php een beetje onder de knie heeft denk ik! Mij lukt veel maar dat net weer niet  ;)
Overigens laat ik mijn vraag nog even staan, wie weet heeft iemand wel iets op de plank liggen  :)

Advertisement: