Probleem van lege berichten en rare tekens zijn terug

Started by H0 modelspoor, August 08, 2013, 08:24:46 AM

Previous topic - Next topic

H0 modelspoor

Al eerder heb ik over deze problemen geschreven.
Na het hele forum er afgegooid te hebben, en alles opnieuw te hebben geinstaleerd leken ze over te zijn.
Niet dus.

Sinds gisteren kreeg 1 van mijn moderators last van deze problemen, maar ook mijn man die op het zelfde forum zit heeft dus sinds zojuist
dezelfde problemen.
Dit kwam nadat ik als forumbeheerder zijn Weergave naam in Rick had veranderd. (voorheen was dit rvdk65)
Direct daarna zag hij een aantal berichten niet meer in het topic en krijgen bv de 's rare tekens de ä veranderd bv in een ?
Die rare tekens daar kan ik nog mee leven maar dat mensen berichten niet meer zien daar snap ik dus helemaal niks van.
SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

NanoSector

Hoihoi,

Heb je een linkje naar je forum? En misschien een screenshot van een van de pagina's waar dit in gebeurt?

Wat je kunt proberen, is om het forum naar UTF-8 te converteren. Ga hiervoor naar het ACP > Maintenance (Onderhoud) > Database, en dan staat de optie onderaan geloof ik.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

H0 modelspoor

Waar ik dus net achter kom is op het moment dat iemand of ik als forumbeheerder iets verander in een account dat die problemen zich aan dienen.
Dan ineens zien mensen dus niet meer de berichten staan en krijgen ze rare tekens.
Ik heb een screenshot toegevoegd van wat ze te zien krijgen en wat er eigenlijk hoor te staan bij die berichten.

(Mijn man die ook op het forum zit vroeg zijn weergave naam te veranderen naar Rick daar stond nu rvdk65 op het moment dat ik dat veranderde had hij dus ook dezelfde problemen, zag berichten niet meer en kreeg dus ook de rare tekens te zien)

Naar UTF-8 converteren moet ik daar dan ook het talenpakket van instaleren???

Het gekke is dat het dus alleen gebeurd wanneer mensen of ik iets verander in de account instellingen.
Mijn man is dus nu vrijwillig slachtoffer geweest om dus te proberen wat er gebeurd zodra ik of hij zelf iets verander en dan komen dus de problemen.
Heb de leden al gewaarschuwd om niks te veranderen voorlopig in hun account instellingen maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze dat in de toekomst niet meer kunnen.

Bij degene die al langer problemen had is het ook gebeurd nadat hij het wachtwoord en emailadres in de accountinstellingen heeft veranderd.

De url naar ons forum is : http://www.h0modelspoor.nl/ misschien kan je een account aanmaken, dan kan ik die goedkeuren en kan je na de hand dingen veranderen en zelf eens zien wat er gebeurd :) Als het kan onder de naam die je hier ook gebruikt want er komen zoveel van die nepaanmeldingen binnen dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet ;)
Alvast super bedankt.
SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

NanoSector

Ziet er gewoon uit hier hoor :-\

Zal zometeen even een accountje aanmaken, met de naam Yoshi2889
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

H0 modelspoor

Ja als gast wel, dat is ook niet het probleem  ;) maar op het moment wanneer een geregistreerde gebruiker iets veranderd in zijn accountinstellingen komen de problemen.
SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

H0 modelspoor

SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

NanoSector

Aha. Ik heb net iets ingevoerd in mijn personal text en ik krijg het probleem.

Kun je kijken of er bij mij iets in de error log staat? Althans, met mijn gebruikersnaam erbij.
Kun je ook een lijstje met je mods hier posten?

Indien mogelijk zou Admin toegang ook handig zijn :)
Maar dat moet je zelf bepalen, het is nou niet perse nodig, maar wel handig.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

H0 modelspoor

Ik geloof dat je deze bedoeld he. Als dat niet zo is moet je maar even gillen.
SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

NanoSector

Dat zit er helaas niet tussen maar gezien dat de fouten al rond 12 uur vandaag waren en het is nu 3 uur denk ik niet dat er een fout gelogd is.

Hmm... Je kunt proberen het NL-UTF8 pakket te installeren maar ik weet niet zeker of dat het probleem is...
Naja, probeer het maar, lukt het niet dan zoeken we gezellig verder :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

H0 modelspoor

Ik heb je zojuist een pb gestuurd met inlog dan kan je zelf eens kijken wat er aan de hand is  ;)
SMF-pakket                   SMF 2.0.11
Sources                           2.0.8   
Standaardtemplates    2.0.10
Taalbestanden             2.0.10

Advertisement: