News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Conversietool phpbb --> smf

Started by aquaplaats, September 28, 2013, 02:37:01 PM

Previous topic - Next topic

aquaplaats

Hallo iedereen,

Ik heb recent het beheer van een forum overgenomen.
Deze draait momenteel op phpbb2  :-[
Te vergelijken met een zeef dus !  ;D

Omdat ik erg onder de indruk was van SMF heb ik deze op de server gezet in een aparte folder (om te testen).
Ik gebruik 1 dbase maar met een andere prefix.
Nu heb ik de conversie tool na installatie laten draaien.
Al mijn gebruikers en berichten zijn overgezet.

Maar wanneer ik nu ga kijken op het forum zie ik wel alle categorieën.
Ik zie ook het aantal berichten en topics op de mainpage.
Maar wanneer ik deze dan open is het topic leeg en staat er "geen berichten" ??
Als ik naar het gebruikersoverzicht ga zie ik wel al mijn gebruikers, dus dat is wel goedgegaan.

De conversietool gaf wel succesfull aan.
Ik heb smf 2.05

Iemand suggestie's ?
Moet ik nog een andere stap uitvoeren?

Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de functionaliteit en het gebruiksgemak van SMF (tov phpbb)

Herman's Mixen

beheer --> forumonderhoud --> routine --> Herbereken alle forumtotalen en statistieken --> voer taak nu uit

helpt dat ??

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Goedemorgen,

Bedankt voor de tip.
Ik heb de taak uitgevoerd.
Nu heb ik overal 0 berichten en 0 topics  :o

Mijn gebruikers en groepen die heb ik wel.
Als ik de berichten nu nog terug heb, kan ik opkuis houden om daarna alles te optimaliseren en weer open te gooien.

Bedankt,

Herman's Mixen

Zie nu pas dat het om phpbb2 gaat, misschien moet je even een tussen stap doen aangezien het voor mijzelf erg lang geleden is dat ik een converteer slag heb gedaan, en meen me te herinneren dat je niet in een keer naar SMF 2.x kan converteren van uit phpbb2.

Dus upgrade eerst phpbb2 naar phpbb3 en converteer het dan naar SMF 2.x met de juiste converter
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Dat klopt, maar SMF heeft 2 converters.

eentje voor phpbb2 naar smf2
en eentje voor phpbb3 naar smf2

Ik ga propberen. Hopelijk draait de huidige phpbb niet in de soep.
Op zich geen echt probleem. als ik de gebruikers al heb is het al veel waard.

Herman's Mixen

maak eerst een backup van je huidige files en database, plaats de backup eventueel even in een aparte database converteer die naar phpbb3 als die goed is gegaan converteer naar smf 2.x test of dat goed gaat na conversie even herberekenen van de totalen zoals ik boven al melde moet dan voldoende zijn als ik het me goed herinner ;)

als dan alles goed is dan kan je de database en forum locatie eventueel aanpassen hoe je het hebben zou willen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Ok bedankt,

Ik heb net nog ff de conversietool laten lopen en dan zie ik dit als laatste regel:

Converting topics...Wrong value type sent to the database. Integer expected. (id_member_updated)

Ik neem aan dat daar het probleem zit ?

Herman's Mixen

jah daar zit het probleem id_member wordt anders aangeduid in de 2.x branche

BTW

je kan even je *.sql die bij de converter is meegeleverd bewerken en dit even  proberen

Code (zoek) Select

---* {$to_prefix}topics


Code (vervang met) Select

---* {$to_prefix}topics
---{
$ignore = true;
---}



Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Quote from: The Burglar! on September 29, 2013, 05:49:06 AM
jah daar zit het probleem id_member wordt anders aangeduid in de 2.x branche

BTW

je kan even je *.sql die bij de converter is meegeleverd bewerken en dit even  proberen

Code (zoek) Select

---* {$to_prefix}topics


Code (vervang met) Select

---* {$to_prefix}topics
---{
$ignore = true;
---}


Dat staat al standaard zo in die sql file.  :o

Herman's Mixen

dan zou ik toch even kijken wat er gebeurt met phpbb2 --> phpbb3.0.x --> smf 2.x

upgrade eerst phpbb en converteer de geupgrade versie erna, zoals ik hier boven al melde :D
alle fouten die je tegen komt mag je gewoon hier plaatsen zo dat we een beeld krijgen waar het fout gaat

Laat ook even weten welke converter tool je gebruikt, liefst met link erbij... aangezien er toch aardig wat diverse converters in omloop zijn
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Pffff,

Phpbb3 installatie voltooid. conversie uitgevoerd van 2 naar 3.
In phpbb3 krijg ik dan ook die statistieken van de posts te zien, maar ook weer lege forums.
Probleem zit hem dus blijkbaar niet in de smf tool.

Ik vrees dat ik moet starten met een opgekuist forum of m'n licht opsteken op phpbb forums.
Moet wel toegeven dat de functionaltieit van smf een stuk beter en makkelijker is dan phpbb.  8)

Herman's Mixen

heb je toevallig ergens een complete database backup, aangezien ik vrees dat de database die je gebruikt een aantal zaken mist als het om posts/topics en of messages gaat...

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Die heb ik idd (van de phpb2)

Valt me wel op dat ik tijdens de conversie na een tijdje gewoon een wit scherm krijg in m'n browser (eender welke) en dat de conversie stopt. (in phpbb)

Herman's Mixen

heb je even een PM gestuurt, om dat ik je niet publiekelijk bepaalde informatie wilt laten posten ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

De fout die de tool nu geeft, heeft dat te maken met een foute waarde die hij in die "id_member_updated" wil zetten ?
En wat wil die tabel betekenen in smf ? Welke tabel is dit in phpbb ?

Herman's Mixen

Plaats eens de specifieke fout die hier gegenereerd wordt...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Hier stop hij ermee.
Dus enkel mijn gebruikers zijn overgezet.  >:(

Herman's Mixen

oke hang die converter eens aan dit topic als bijlage, kan ik even een blik werpen ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

aquaplaats

Phpbb2 - smf converter.

Converter van phpbb2 naar phpbb3 geeft ook een fout. dus vermoedelijk zit er toch iets niet pluis binnen de phpbb2 database.

Bedankt nogmaals !

Herman's Mixen

Gebruik eens deze SQL file test even of je nu verder komt ja of nee?

anders mocht je er niet uit komen, dan zou je misschien de DB eens naar me kunnen mailen zodat ik even in een test omgeving kan kijken wat er precies fout gaat ?!

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: