Kan niet upgraden van 2.04 naar 2.05 Huidige SMF-versie: [object HTMLElement]

Started by Webmaaster, October 14, 2013, 11:34:33 AM

Previous topic - Next topic

Webmaaster

Hallo allemaal,

Mag ik deze vraag hier stellen? Ik zit met het volgende probleem. Ik kan mijn forumsoftware niet upgraden. Ik werk nu met 2.04 en wil naar 2.05.

Bij versie-informatie staat:

Versie-informatie:
Forumversie: SMF 2.0.4
Huidige SMF-versie: [object HTMLElement]

SMF File   Jouw versie   Huidige versie
SMF Package   SMF 2.0.4   ??
Sources   ??   ??
Standaardtemplates   ??   ??
Taalbestanden   ??   ??
Huidige templates   ??   ??

Voorheen kon ik precies zien welke versie actief was. Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd en ook de provider weet van niets.

Wie weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor de moeite.!

Groet,

Maas

Ps. oplossing zoals in dit topic werkt niet: http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=509434.0

Herman's Mixen

Waarom kan je dan niet upgraden rijst bij mij de vraag ?
Heb je SMF via een bepaalde installer geïnstalleerd als softalicious of dergelijke of heb je het install pakket gebruikt tijdens de installatie van het forum des tijds dat je, je forum ging oprichten ??

Of zijn er echter problemen met de package manager ??
staan de bestanden en mappen wel goed ingesteld "CHMOD" instellingen van de bestanden en mappen in dit geval ?

Ga eens naar beheer --> onderhoud ---> geplande taken --> Haal Simple Machines-bestanden op --> bij voer nu uit even aanvinken en op de knop "Voer Nu Uit" drukken...

ververs je browser CTRL + F5 om een hard refresh te doen ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Webmaaster

Dank voor je reactie! Het upgraden heb ik inmiddels handmatig gedaan en dit ging zonder problemen.

Bij versie-informatie staat nu:
SMF File   Jouw versie   Huidige versie
SMF Package   SMF 2.0.5   ??
Sources   ??   ??
Standaardtemplates   ??   ??
Taalbestanden   ??   ??
Huidige templates   ??   ??

Ga eens naar beheer --> onderhoud ---> geplande taken --> Haal Simple Machines-bestanden op --> bij voer nu uit even aanvinken en op de knop "Voer Nu Uit" drukken...

Dit heb ik geprobeerd dat maakt verder geen verschil meer.

Opvolgend probleem is dat leden geen Word en Excel bestanden na downloaden meer kunnen lezen. Er staan allemaal vreemde tekens.
Ik denk dat het e.e.a. met elkaar te maken heeft. Ook kan ik de rechten van sommige bestanden niet aanpassen. Geen toegang is de melding.

Kun je me een richting opsturen?

Herman's Mixen

Laten we bij het begin beginnen...

welke mods en of themes heb je geïnstalleerd zou je hier een lijst van kunnen plakken in dit topic ?
en hoe bied je de de mensen de download aan van een Excel en/of Word bestand.. heb namelijk sterk het vermoeden dat er iets ergens anders wordt versleuteld dit kan zijn tijdens het upload process ?

Als je bepaalde bestanden niet mag aanpassen om welke reden dan ook, vraag even je host of zij willen gaan kijken of de FTP user de eigenaar is van deze bestanden, en niet de Apache webserver... hier zou het dus al kunnen misgaan....

Ook is het even handig om verder informatie met betrekking tot je server even een bestandje noem hem even phpinfo.php te maken met bijvoorbeeld notepad met de volgende inhoud


<? phpinfo(); ?>


sla die even op ergens waar die bereikbaar is op je eigen site... als voorbeeld iets als dit http://www.domein-naam.ext/phpinfo.php dit is een fictief URL welke je moet vervangen door je eigen lokatie zodat we even verder naar de configuratie kunnen kijken...

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Webmaaster

1.   Birthday on Profile Summary v2   2.1 
2.   Show your social networks   3.0
3.   YouTube BBCode   2.6 
4.   SMF 2.0.5 Update   1.0 
5.   SMF 2.0.4 Update   1.0 
6.   Default Avatar   2.1 
7.   Users Online Today   2.0 
8.   Cumulus Congestus   0.6 
9.   Custom Copyright   1.0.2 
10.   Activity in Profile   1.1
11.   SMF 2.0.2 Update   1.0 
12.   Show Last Time Active for Members in Post   1.0
13.   Downloads System   1.3.8 

Theme: Flagrantly

Bestanden, Word en Excel, worden via het forum geupload. Dit heeft 3 jaar zonder problemen gewerkt.

Ik heb contact gehad met mijn host en die geeft aan dat alles goed staat.




Webmaaster

Dank voor de ondersteuning. Het forum was gehackt en daarbij was er aan elke php file extra code toegevoegd.
Inmiddels werkt alles weer normaal.

Mano2

Hallo webmaaster,
mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen  van  die hack? 
Deze vraag omdat  het mij best lastig  lijkt om  ergens te zien  dat  er wat (meer ) code  is dan anders ( bij mij is het veelal door de bomen het bos  niet  zien  :D

Advertisement: