Data Base

Started by luxsat, November 06, 2013, 05:51:58 AM

Previous topic - Next topic

luxsat

Is het mogelijk een bestaande Data Base die nu in een SMF 1.1.19 staat in een SMF 2.0.6 te plaatsen en hoe te werk te gaan ?

Groetjes van Jef 

NanoSector

Hoi luxsat,

Het minimum wat je nodig hebt is het Large Upgrade pakket op de downloadsite, en de Settings.php en Settings_bak.php van een SMF 1.1.19 installatie.

Zie ook hier: http://wiki.simplemachines.org/smf/Upgrading
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

luxsat

#2
Ik heb een bestaande SMF 1.1.19 versie.
Op de zelfde server heb ik nu een nieuwe SMF 2.0.6 geïnstalleerd.
Nu wil ik de data base van die SMF 1.1.19 in de SMF 2.0.6 brengen

Dus wat ik hier bedoel is gewoon te werken met de bestaande data base in een nieuw geïnstalleerde versie 2.0.6 versie zonder een Large Upgrade te doen.
Groetjes van Jef 

NanoSector

Dan zou je een kopie moeten maken van je 1.1.19 forum naar een nieuwe database en daar een upgrade doen. Je kunt niet zomaar een 2.0.6 forum pakken met een 1.1.19 database.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

luxsat

Ja inderdaad daar was ik ook over aan het denken.
Wel jammer dat het niet anders en eenvoudiger kan want mensen die gewoon hun forum via Large Upgrade pakket willen upgraden hebben dan echt wel een hoop problemen met verouderde Templates en mods die niet meer werken.
Een goed lopend forum met 40000 leden gooi je niet zomaar even offline om zulke grote veranderingen door te voeren.
Dus een verdere ondersteuning van de 1.1.xxxx versies is voor veel mensen wel wenselijk.
Groetjes van Jef 

Herman's Mixen

Eerst checken of je template en of mods dan wel geschikt zijn voor de versie welke je installeerd...
als je echt naar 2.x wil dan zul je echt aan andere theme moeten denken aangezien we over een geheel ander engine hebben dan de 1.1.x branche
ander zijds de theme geheel opnieuw opbouwen in de 2.x trend....

de meeste mods zijn tegenwoordig ook compatible dus check en dubble check...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Quote from: luxsat on November 06, 2013, 08:34:51 AM
Ja inderdaad daar was ik ook over aan het denken.
Wel jammer dat het niet anders en eenvoudiger kan want mensen die gewoon hun forum via Large Upgrade pakket willen upgraden hebben dan echt wel een hoop problemen met verouderde Templates en mods die niet meer werken.
Dat is logisch wanneer je van een major versie wisselt.

QuoteEen goed lopend forum met 40000 leden gooi je niet zomaar even offline om zulke grote veranderingen door te voeren.
Daarom zou je dit offline moeten testen.

QuoteDus een verdere ondersteuning van de 1.1.xxxx versies is voor veel mensen wel wenselijk.
Tsjah er moet ooit een einde aan komen...
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

luxsat


QuoteTsjah er moet ooit een einde aan komen...

Ik weet echt niet waarom 
Als er geen nieuwe Mods of themes meer voor komen dat begrijp ik nog maar essentiële veiligheid updates zou toch moeten kunnen vind je ook niet

Groetjes van Jef 

LiroyvH

Het probleem is voornamelijk het compatible houden van dat spul met nieuwere technologien, dat wordt steeds lastiger.
En gezien we hier met vrijwilligers werken is het wel steeds meer en meer werk om alle versies te onderhouden; dat is niet te doen.

Op een gegeven moment is een product gewoon te oud en moet het bijgewerkt worden naar een nieuwe versie. :)
SMF 1.1.x is echter nog niet deprecated dus voorlopig zit het wel goed. :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: