404 - Bijlage niet gevonden

Started by glompie, December 04, 2013, 10:48:44 AM

Previous topic - Next topic

glompie

Hoi,

Ik probeer een forum SMF 2.0.6 met "topic thumbnails" te verhuizen naar een ander soortgelijk account op dezelfde host. Dus neem ik aan dat de config van die server hetzelfde is.
Op de oude situatie werkt alles en op de nieuwe server geven bijna alle 30500 bijlagen (plaatjes) een 404.

Het pad van attachmentUploadDir klopt precies dus daar ligt het niet aan.
Iemand suggesties?

groetjes,
Bart

glompie

#1
repair_settings.php mag niet baten.
Eigenlijk is alleen de username van de account veranderd in de paden.
Deze heb ik overal veranderd naar de nieuwe situatie, in de bestanden en in de dbase.

Urls lijken me ook goed: /index.php?action=dlattach;topic=5656.0;attach=15157

Is hier niemand slimmer dan ik ? Lijkt me sterk... :)




groetjes,
Bart

Herman's Mixen

Zou toch eens goed kijken naar repair_settings en vul dan alles default in wat onder de velden staat het blauwe even indrukken en het wordt in het veld geplaatst ....
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

glompie

Helpt niet.
Het lijkt wel of de fout al in de originele database zit.
groetjes,
Bart

Herman's Mixen

Kijk eens naar je database en zoek attachment met id 15157 klopt dan het path naar het bestand ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

glompie

Er staan geen paden in. Het pad staat achter "attachmentUploadDir" en dat klopt.
Dit staat er wel:
(8802,8803,15157,0,1,0,'2012-05-16 19.45.33.jpg','47b56c2ca24e24d3d4ace6b25805e6d6e56a4e55','jpg',66925,1,320,240,'image/jpeg',1)
Het 3e getal is hier die id.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Het forum met lege attachments-map op een andere server gezet.
Een stel nieuwe plaatjes geüpload die vervolgens gewoon werken zoals het hoort.
Dan de DB via DirectAdmin dumpen en alles verhuizen naar een ander domein op dezelfde server.
De mappen  cache en attachments weer op 777 gezet en in de dbase verschillende paden de domein veranderd met repair_settings.php
Verder niks gedaan. Alles werkt dan behalve de attachments.
(De avatars zitten ook in de attachment map dus die werken ook niet.)

't Lijkt wel of je ergens permissies open moet zetten voordat je de dbase exporteert.
Op moment van exporteren staat het ook zo dat gasten geen plaatjes kunnen zien, daarvoor moet je lid zijn.
Met deze mod: "Thumbnail on Topic Listing" en standaard theme.

Of die plaatjes-map staat gelocked zonder dat ik 't kan zien maar dat lijkt me sterk.

Die database is wel geconverteerd van phpbb2 naar phpbb3 naar smf2 dus er kunnen goed al een paar jaar fouten in zitten die hiermee te maken hebben.
Maarja het forum draait nu goed waar hij staat, ik krijg 'm alleen niet verhuisd.  :o









groetjes,
Bart

Advertisement: