News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Upgraden naar 2.0.6 lukt niet

Started by Tafmaf, January 08, 2014, 02:18:23 PM

Previous topic - Next topic

Tafmaf

Ik draai nu op www.vouwwagenclub.info 2.0.5.
Nu weten we natuurlijk allemaal dat we naar 2.0.6 moeten gaan. ;)
Maar dit lukt niet.

Probeer het met de link die je in het beheer gedeelte krijgt en heb hem al via Pakketbeheerder geprobeerd.
Als ik op installeer druk logt het forum me uit en krijg de melding dat ik niet genoeg rechten heb.

Herman's Mixen

Check eens je rechten op de map /public_html en/of /httpdocs geef deze map CHMOD 750 rechten, alles wat onder deze map valt mag je daarna op CHMOD 755 zetten dit gaat het makelijkste met filezilla.

Probeer het hierna nog eens, mocht het dan nog niet lukken geef dan de exacte foutmeldingen zowel uit je error-log als eventueel je apache-log.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Tafmaf

Heeft niet mogen helpen. :(

Ik word uitgelogd met de melding.
Alleen geregistreerde leden hebben toegang tot dit gedeelte.
Log hieronder in of klik op deze link om jezelf te registreren op Vouwwagenclub.info.

Oude cookies zijn ook al weg.
In de fouten log kom ik hier niks over tegen.
Hmmm apache-log ????

Tafmaf

Nu heb ik hem via Large upgrade kunnen updaten maar kom er nu achter dat ik niks kan updaten.
Ik probeer mijn tapatalk via de Pakketbeheerder te updaten maar telkens als ik dit probeer dan kan ik wel uploaden maar kom op een pagina die mij dan uitlogt. :?
En dan met de melding komt dat ik te weinig rechten heb. :?

LiroyvH

Hoi Tafmaf,

Host je toevallig bij PCExtreme?
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Tafmaf

Ja.


Het antwoord van hun.
Beste,

U heeft als gebruiker volledige rechten over uw stukje hosting. Wanneer de rechten niet correct ingesteld staan kunt u deze zelf naar wens corrigeren middels een FTP of SSH client. Krijgt u een specifieke foutmelding bij het updaten van uw forum?
Met vriendelijke groet,


LiroyvH

Hoi,

Ja, het probleem in dezen ligt bij PCExtreme en niet bij SMF.
Overigens is de rechten foutmelding die je krijgt het resultaat van uitloggen. Je wordt uitgelogd, dus weet SMF niet meer dat jij de admin bent...

Dat is een bekend probleem met de servers van PCExtreme. (En voor zover wij weten: enkel bij PCExtreme. (En er zijn heel erg veel hosts op de wereld en we hebben heel erg veel gebruikers, tot nu toe is dit probleem enkel bij PCExtreme gezien...))
We weten (nog) niet precies waardoor dat veroorzaakt wordt. Het vermoeden gaat uit naar het cache systeem wat ze gebruiken, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn.
Wij kunnen dat lastig onderzoeken zonder wat voor toegang dan ook tot de servers. Misschien als PCExtreme een shared hosting accountje kan regelen zoals het jouwe (noot: met (jailed) SSH en SFTP zou fijn zijn.) om wat tests te draaien dat we dan wat verder kunnen kijken. Hiervoor kunnen ze contact met mij opnemen.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Tafmaf

Daar ben ik dan lekker mee. :(
Dus dan moet ik mijn forum met een grote database en vele gebruikers gaan verhuizen? :(

Heb trouwens even als test een nieuwe instal gemaakt http://test.vouwwagenclub.info omdat ik dacht dat de oude corupt was geraakt maar je raad het al ook met schone instal het zelfde.


LiroyvH

Hoi tafmaf,


Ja, als je niet wilt wachten tot er (mogelijk) een oplossing wordt gevonden voor PCExtreme om hun server instellingen te repareren: dan zit er niets anders op dan te verhuizen dunkt mij. (Het zal sowieso geen wijziging worden in de SMF software, immers werkt het op alle andere hosts wel naar behoren...)
Als je een host zoekt die de gehele verhuizing e.d. voor je zal regelen: voel je vrij om me een PM te sturen. :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Tafmaf

Nou er is weer een mailtje naar ze toe dus we zullen zien.
Kan me toch niet voorstellen dat ik de enigste ben die een forum heeft bij pcextreme.
Die willen ze neem ik aan toch ook niet kwijt want een forum die je niet meer kunt onderhouden is gedoemd te mislukken.

Hmmm heb je site bekeken maar heb slechte ervaringen met usa hosters.
Veel gb maar mindere snelheden.

LiroyvH

Nee dat ben je ook niet :)
We hebben wel meer klachten hierover gezien, vandaar dat ik al wist waar je je website had staan. ;)
Laten we hopen dat PCExtreme mee wil werken aan het door ons aangeboden onderzoek, en hopelijk kunnen we van daaruit dan kijken hoe ze het kunnen oplossen!

Ah, daar heb je bij ons gelukkig geen last van kan ik je zeggen. Dat was voornamelijk vroeger een bekend probleem; maar er kan alternatief ook gewoon in NL gehost worden eventueel, is enkel iets duurder. :)
Enfin, laten we eens kijken wat PCExtreme reageert. Ik ben benieuwd.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Tafmaf

Ze hebben een reactie gegeven zie je pb.


Advertisement: