[SMF 2.07] Forum onbruikbaar na installeren patch 2.07 (Subs-Post.php ontbreekt)

Started by Han, January 28, 2014, 08:49:46 PM

Previous topic - Next topic

Han

Ik heb via pakketbeheer aangeklikt dat de patch 2.0.7 geïnstalleerd mocht worden. Alles leek oke daarna. Onder mijn forum staat dat we SMF versie 2.0.7 draaien.
Helaas toch grote een fout die ons forum onbruikbaar maakt... Ik heb nog een recente backup van mijn database en bestanden van versie 2.0.6 van gisteren maar heb geen idee meer hoe ik dat terugzetten moet. Valt er nog wat te redden aan de huidige installatie? We draaien géén mods.

Bij alles waar ik wat mee wil doen, posten, topic maken etc. verdwijnt mijn forum en zie ik allen staan:
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/Subs-Post.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/Post.php on line 103

In mijn foutenlog zie ik als ik een bericht wil maken bovenstaande error en komt dit in het log:
http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?action=post;topic=87315.180;last_msg=169663
2: require_once(/home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/Subs-Post.php) [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: failed to open stream: No such file or directory
Bestand: /home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/Post.php
Regel: 103


Na een poging om personal message sectie te openen deze error in het foutenlog:
http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?action=pm
2: require_once(/home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/Subs-Post.php) [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: failed to open stream: No such file or directory
Bestand: /home/pcnaviga/public_html/forum/Sources/PersonalMessage.php
Regel: 111


Uit de regels leek het of het bestand Subs-Post.php ontbrak. Ik heb gekeken en zag dat bestand inderdaad niet in mijn sources map staan. Ik heb de zip van patch 2.0.7 gedownload en dat bestand naar mijn sources map gekopieerd. CHMOD ervan is nu 644. Dit loste het probleem niet op.



Via pakketbeheer kun je normaal een geinstalleerd patch ook weer verwijderen maar ook dat lukt niet. Klik ik op "Deïnstalleer", dan zie ik:
Fout bij pakketinstallatie
Ten minste één fout is opgetreden bij de testinstallatie van dit pakket. Het wordt ten zeerste aanbevolen dat je niet doorgaat met de installatie, tenzij je weet wat je doet, en recentelijk een backup gemaakt hebt. Deze fout kan veroorzaakt zijn door een conflict tussen een reeds geïnstalleerde mod, een fout in het pakket, een pakket dat een ander pakket vereist dat je niet geïnstalleerd hebt, of een pakket dat voor een andere versie van SMF is gemaakt.

Informatie voor deïnstallatie
This will uninstall the bug fixes of your SMF 2.0.7 forum. This is generally NOT a good idea.


Kortom we zitten in de problemen en ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen....euhhh....Help?  O:)

Han

Ik kan Subs-Post.php naar mijn sources map kopieren maar zodra ik iets doe op mijn forum wat met posten te maken heeft wordt het bestand weer verwijderd.
Bestands recht op Subs-Post.php is CHmod 644. Als ik er 444 van wil maken dan lukt dat niet met WS_FTP

Bijgevoegde afbeelding laat zien dat subs-post.php weg is. Dit begon direct na het installeren van de 2.0.7 patch


Han

Het verwijderd worden heeft w.s. te maken met een script wat mijn host draait tegen spam. Ik heb contact met mijn host gehad erover. Ik ga hun nu mail sturen met de plaats waar ik dat bestand wil hebben en dan zorgen zij dat het blijft staan.  Duimen dat het werkt!!

Han

Jihaaaa, alles werkt weer  :D
Ze hebben het bestand voor mijn mappen toegevoegd aan de whitelist van hun exploit scanner.

Advertisement: