News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Aanpassing pro-red thema

Started by Black Tiger, March 02, 2014, 09:18:19 PM

Previous topic - Next topic

Black Tiger

Het pro-red thema ziet er wel leuk uit en wilde ik gebruiken.

Maar nu is er bovenin geen plaats voor het logo. Het wordt qua hoogte en breedte behoorlijk ingeperkt.
Kan iemand me vertellen wat en waar ik dan moet veranderen om dat beter te krijgen zodat het logo past? Daarvoor moet de grijze ruimte wat hoger, en vermoedelijk ook de ruimte die het logo nu krijgt in breedte wat breder worden.

Tevens zou ik graag willen weten welk stukje voor de achtergrond kleur zorgt, want ik wil liever iets anders dan dat grijs. Een html kleurcode kan ik wel wijzigen, maar ik begrijp die css niet dus weet niet waar te zoeken.:)

Alvast bedankt!
Greetings, Black Tiger

dheeraj

Hi

In uw thema map ProRed> CSS-map, kunt u zien index.css, opent de index.css in uw favoriete tekstverwerker en zoek naar de string "logo" daar kun je de uitlijning aan te passen aan uw behoeften.

Herman's Mixen

Als je toevallig de link naar het theme hier op sm.org kunt plaatsen, vind hem niet in de theme database ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

@dheeraj: Bedankt maar ik weet niet hoe.

@Herman: Hier staat ie:
http://custom.simplemachines.org/themes/index.php?lemma=2380

Het gaat om dat bovenste stuk waar de letters Pro Red in staan, de hoogte en breedte van het logo is maximaal zoiets als die letters en dat moet dus hoger en breder. Daarvoor zal vermoedelijk die grijze achtergrond ook wat groter moeten neem ik aan.
Greetings, Black Tiger

Black Tiger

Aan de hand van de tip van Dheeraj heb ik nu wel kunnen vinden waar de breedte en hoogte van het logo kan aanpassen, waarvoor dank.
Maar dat stukje grijze achtergrond waar het logo op zit, heb ik nog niet kunnen vinden.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

open index.css bestand op regel 3541-3555 vind je de volgende code


#header {
position: relative;
height: 121px;
overflow: hidden;
background: url(../images/theme/headbg.png) 0 0 repeat-x;
}

#head-r {
height: 121px;
background: url(../images/theme/headr.png) 100% 0 no-repeat;
}

#head-l {
background: url(../images/theme/headl.png) 0 0 no-repeat;
}


de aangegeven *.png bestandjes kan je bewerken met photoshop of dergelijk programma sla ze na het bewerken op en upload ze dan weer naar /Themes/naam/images/theme/
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Die code had ik wel gevonden en eens geprobeerd die 121px groter te zetten maar dat leek niet te helpen.

Bedoel je dat ik die png files moet downloaden en dan met photoshop vergroten om het groter te krijgen?
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Nee je wilt de kleur aanpassen toch ?! de overlay of gradiënt die in de images wordt gebruikt, dat neem ik aan als ik zo je vorige bericht begrijp... in dat geval zul je inderdaad de images moeten downloaden en aanpassen....

als je echter de hoogte wilt veranderen dan kan je inderdaad spelen met de variable van de height in pixels...

als je met dit soort *.css / *.php / *.sql bestanden werkt is het raadzaam om een goede editor te gebruiken als zendstudio ide ,net beans ide of notepad++

zorg ook dat je onder serverinstellingen je de caching op 0 zet aangezien SMF deze standaard niet nodig heeft, en eigenlijk alleen maar voor problemen kan zorgen...

er zijn tegenwoordig andere caching methodes welke standaard bij de meeste hosts geconfigureerd zijn.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Kleur aanpassen? Oooh ik zie het al. Ja dat was de tweede vraag. :)
Mijn vraag bestond uit 2 delen, ik zal het even iets duidelijker opzetten.

1.) Hoger maken van de header en meer ruimte in de breedte geven zodat er een breder logo in past.
Dat breder maken heb ik al gevonden, dat hoger lukt me nog niet, daar ga ik nog even naar kijken.

2.) De kleur van de achtergrond wijzigen. Hier was ik inderdaad onduidelijk, mijn fout.:) Ik bedoelde de grijze achtergrond aan de buitenkant van het forum, wat om het forum heen zit. Dus niet de grijze achtergrond waar het logo zich bevindt. Dat heb ik ook nog niet gevonden.

Dat bewerken doe ik gewoon vanuit het beheerscherm, dat werkt ook zo te zien.
Ik heb wel ervaring met Linux servers (ben zelf hoster), normaliter werk ik in console met vi of nano en op m'n windows PC met Editpad Lite of Notepad++ voor dat soort dingen.

De caching staat op het standaardniveau, staat ook aanbevolen naast. Maar ik begrijp dus van jou dat ik de caching beter helemaal uit kan zetten?
Uit nieuwsgierigheid... waar is deze dan voor als SMF die standaard niet nodig heeft?

Het werkt niet met de code die jij aangaf.
Als ik van die 121% bijv. 521% maak, krijg ik opeens een groot gat, ik moet alleen dat grijze deel hoger. Ik heb effe een screenshot bijgevoegd.
Het logo krijg ik wel breder, dat heb ik gevonden. Maar de hoogte van het aangegeven lichte vlak, dat lukt me niet.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen


#header {
position: relative;
height: 121px;
overflow: hidden;
background: url(../images/theme/headbg.png) 0 0 repeat-x;
}


verander dit eens naar bijvoorbeeld


#header {
position: relative;
height: 121px;
overflow: hidden;
background: url(../images/theme/headbg.png) 15% 0 repeat-x;
}


je moet even met de laatste regel spelen ... zie de gelijkenis ;)




neem aan dat je de body bedoeld voor de grijse vlakken rond je forum heen...

open index.css (zou echter niet in het beheer gedeelte, hiermee willen rotzooien) aangezien je hier bestanden corrupt mee kan maken !!


body
{
font:12px "verdana", arial ,sans-serif;
background: #999999 url(../images/theme/back.gif) repeat-x left top;
margin-top: 15px;
margin: 0;
padding: 0;
}


en als je hoster bent heb je wel bar weinig verstand van basis CSS/HTML ?!

maar dat even terzijde lolz...

caching geeft veel problemen... de meeste hosters hebben standaard APC of Memcache al mee gecompileerd in hun PHP configuratie, dus dan hebben we de standaard SMF caching ook niet nodig als dit al extern wordt afgehandeld...

zoals ik zeg standaard SMF Caching "KAN" echt problemen geven bij sommige configuraties, zeker als je straks meerdere mods gaat installeren en deze meer en meer Queries gaan vreten, dit kan echt in de MB's en GB's gaan lopen dus niet onverstandig dit niet te vergeten....

Als je al op de server direct wilt editen kan ik je echter alleen zend studio (commercieel pakket) aanraden of het niet commerciele pakket NetBeans bijde IDE's welke goed instaat zijn om lokaal als remote te kunnen editen/debuggen/fouten op te sporen en meer...
zeker handig als je handmatige aanpassingen doet ;)


Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Helaas.... spelen met die 0 en dat naar een bepaald percentage zetten werkt niet. Ik zie totaal niets gebeuren, ondanks ctrl-f5 drukken ook.
Browsercache gebruik ik trouwens ook nooit dus feitelijk hoef ik F5 niet eens te gebruiken.
Heb ook geprobeerd om die 100% van de tweede regel naar 85% te zeten en dan 15% bij die wat jij aangeeft te doen, ook geen verschil.

Quoteen als je hoster bent heb je wel bar weinig verstand van basis CSS/HTML ?!
Html kan ik redelijk. Css kan ik een beetje lezen, voor de rest geen kaas van gegeten, heeft me ook nooit geinteresseerd eerlijk gezegd, daarom heb ik me daar nooit op toegelegd. Er zijn wel meer hosters die hier best weinig van weten dus zo vreemd is dat niet. Het is ook niet voor niets dat hosting en webdesign aparte vakken zijn.;)
En designers die hosting gaan doen, stoppen daar vaak mee omdat ze qua beveiliging vaak niet weten waar ze mee bezig zijn en het ook te druk krijgen. Ieder zijn vakgebied he.:D

QuoteAls je al op de server direct wilt editen kan ik je echter alleen zend studio
Thanks, maar ik heb geen interesse om CSS of design te gaan leren. PHP bestanden kun je in console makkelijk met nano of vim aanpassen, no problemo. Doe ik al jaren zo. Wel backupje maken uiteraard.:)

Caching zal ik uitzetten dan.
Greetings, Black Tiger

Black Tiger

Kleurtjes lukt me wel, als ik maar weet hoe het heet. Die body heb ik aangepast, maar er blijft vreemd genoeg nog een stuk boven grijs.
En dat begrijp ik dan weer niet..... zie screenshot.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

stukje uit je body

background: #999999 url(../images/theme/back.gif) repeat-x left top;

de hex code geeft aan de kleur die je waarschijnlijk hebt veranderd is oke welke zich herhaald over de x-as als repeater, rest alleen dat de image/back.gif moet aanpassen/inkleuren naar je wensen in het welbekende photoshop, paintshop, of paint..

* Herman's Mixen zegt : "voel je niet aangesproken van wat mij opvalt" ;)

zijn er immers om elkaar te helpen waar nodig :D


Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Ahaaaa.... daar zit hem dus de kneep.
Inderdaad had ik die #999999 omgezet naar een ander kleurcode. Ook nog wat andere kleurtjes aangepast. Met Firefox kun je meer dan ik dacht. Ergens op gaan staan, rechter muisknop en dan element inspecteren. Zo kun je ongeveer ontdekken waar het in de css vermeld staat. Voor jou natuurlijk gesneden koek, maar voor mij bleek dat een handig hulpje zojuist.  :D

Makkelijker truukje gevonden. Niet die back.gif aanpassen, maar gewoon de referentie verwijderen, dus als volgt:
background: #999999 url(../images/theme/back.gif) repeat-x left top;
wijzigen in:
background: #999999;
Mag dat ook op die wijze of kan dit tot problemen leiden met evt. mods of andere dingen?

V.w.b. dat aanspreken... no offence taken. :) Ik dacht dat je jezelf dat afvroeg, vandaar dat ik er ook uitleg aan gaf. Daarom stonden ook die smilies erbij. Zou ik me op negatieve wijze aangesproken voelen had ik wel zonder smilies gevraagd hoe je dat bedoelde. Dus no problemo.;)
Ben al lang blij met de hulp hier. Schitterend!

Ohja... krijg nog steeds niet dat headergedeelte hoger middels het spelen met procentjes in de headercode. :(
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

QuoteMet Firefox kun je meer dan ik dacht. Ergens op gaan staan, rechter muisknop en dan element inspecteren.

Dit zit tegenwoordig in de meeste browsers volgens mij ook in IE 10 / en in 11 zeker ;)
Vroeger moesten we in FF extra developers addons installeren is tegenwoordig ook niet meer nodig maar wel handig als Extra ;)

QuoteMakkelijker truukje gevonden. Niet die back.gif aanpassen, maar gewoon de referentie verwijderen

In de body tag zal dit inderdaad niet een probleem opleveren, echter als je meer gaat aanpassen als bijvoorbeeld mainblock.png een van de sprite images waar SMF Themes op gebouwd zijn kan dit echter wel problemen opleveren.

dus adviseer je dan het volgende te doen

background: #999999 url(../images/theme/back.gif) repeat-x left top;

te veranderen naar

background: #999999 /*url(../images/theme/back.gif) repeat-x left top*/;

op deze manier filter je wat tussen de php documentor element /* .. */ staat gewoon uit en wordt niet uitgevoerd, mocht je dit weer terug moeten breien dan is het ook weer makkelijk terug te vinden... ;)

Voor het header gedeelte duik ik morgen ff in de template file om even wat meer informatie in te zien aangezien ik geen themes ga installeren ... dus alles komt uit het koppie :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Super... hartstikke bedankt weer!! :)

Dju... heb ik 2 dagen zitten prutsen om alles goed te krijgen na een conversie van vbulletin, blijkt dat er willekeurige posts niet mee overgenomen zijn. Posttitels wel, maar postings zijn gewoon leeg.
http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=519319.0
AAAARRRRGHHH.. :-[ :-\ :(
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Ben geen covert expert maar bestaan de topics en de bijbehorende post teksten wel in je SMF database ? check dit even met phpmyadmin... gewoon een willekeurige post bekijken in je database op ID nummer ;) die overeen komt met de desbetreffende topic ID

volgens mij gebruikt Vbulletin namelijk standaard UTF8 voor de postings, dus wat je kan doen is onder je SMF admin beheer panel --> onderhoud --> forum onderhoud --> database --> coverteer database naar UTF8 of iets dergelijks taak uitvoeren en daarna in het zelfde scherm --> Converteer HTML-entities naar UTF-8-karakters...

en eventueel moet je ook nog het UTF8 taalpakket gebruiken... als ik het me goed herinner...

er zijn overigens meer van dit topics te vinden in het Engelse gedeelte heb er in de jaren ook een paar in het Nederlands gehad deze zul je ondermeer in het achief kunnen vinden... of gewoon weg even zoeken naar soort gelijke posts/topics ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Ik heb bij de conversie aangegeven dat ie alles naar utf-8 moest omzetten. Volgens mij gebruikte mijn vb eerst ook nog die iso998-1 of zoiets.

Maar nu komt het rare. Die lege posts... ik heb vanmiddag een backup gemaakt. En als ik gewoon met een editor in de backup ga kijken, staan die teksten die ik in die lege posts mis gewoon in de backup. Nu breekt echt mijn klomp.
Ik ga eens proberen wat je zei over dat converteren, men wete maar nooit.
Greetings, Black Tiger

Black Tiger

PPHHHUUUUUUUUUUUUU!!!!
Herman je bent de beste!!!  ::) ;) :D ;D

Alles stond op UTF-8, maar ik heb toch gewoon nog eens op converteren geklikt en hups, de postings waren weer terug... hullup.. had ik even de schrik in de benen.... phew. :)
Nou dat is dus opgelost.
Taalpakket had ik al NL-utf8 genomen dus dat zou goed moeten zijn.

Ik wacht morgen nog even af wat je kunt vinden over die header. Het was me wel gelukt hem groter te krijgen door die height op 170px te zetten maar dan kreeg je daaronder weer een groot zwart vlak en dat kreeg ik niet weg.
Dus ik hou het even voor gezien, van de schrik bekomen en dan lees ik morgen wel hoe het moet. Als je er aan toegekomen bent tenminste.

Nogmaals alvast hartstikke bedankt voor alle hulp tot zover!
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Gelukkig dat euvel is uit de wereld ;)

als je backups maakt gebruik hier standaard phpmyadmin voor niet de SMF database backup in je admin paneel want dat is vragen om problemen btw...

zal morgen even verder kijken, naar je header probleem komt goed en graag gedaan hoor ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: