News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Aanpassing pro-red thema

Started by Black Tiger, March 02, 2014, 09:18:19 PM

Previous topic - Next topic

Black Tiger

Zal ik volgende keer eens proberen. Normaliter maak ik backups via de console, dan loop ik nooit het risico tegen evt. timeout problemen op te lopen, dat heb ik wel eens gehad bij phpmyadmin en een groot forum.;)
Maar wel zeer handig om te weten dat ik beter niet de backup optie van het adminpanel kan gebruiken. Thanks!
Greetings, Black Tiger

Black Tiger

Oke ik wil dit graag hebben:
http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=492078.0
Maar dan op de best manier, want iemand schrijft daar dat je dit het beste in de bestaande index kan inpassen.

Dus zoals op de bijgevoegde afbeelding.

Alleen had ik dan graag de Prev en Next  (of resp. vorige en volgende) er links en rechts naast gehad.
Hoe moet ik dat doen?
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Snap hem inderdaad, alleen zijn er meer van dit soort topics te vinden welke misschien beter aansluiten op je vraag ?!

Vorige en Volgende kunnen we standaard alleen in de "topic view" {display}.template.php als deze aanstaat, in andere delen van SMF komt dit niet voor aangezien het hier om een Core functie gaat.

Misschien is er wel wat te vinden in de mod database maar daar ben ik niet van op de hoogte, wel weet ik dat er ergens een "smart pagination" mod rond zwerft welke eigenlijk hetzelfde doet misschien handiger die te gebruiken en eventueel waar nodig even aanpassen aangezien het om een stukje CSS gaat. ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Die mod had ik al gevonden en ook een paar van die posts, waaronder die waar ik naar toe verwees.
Probleem is echter dat daar wel staat wat te doen, maar ik geen flauw benul heb hoe dat in te passen omdat ik niets van CSS weet. En ook niet helemaal begrijp hoe dit dan in de standaard paginering ingepast moet worden zoals in die thread uitgelegd.

De smart pagination mod is niet voor 2.06, zal er vermoedelijk wel op werken, alleen dan dus die aanpassing nog, dat is weer CSS dus loop ik weer tegen m'n probleem op, vandaar de vraag.
Heb inmiddels wel in de index.css toch wel wat wijzigingen aangebracht. Hier en daar kleurtjes aangepast en op een paar plekjes de font grootte iets groter. Dat lukt me nog wel, maar dat is ook het meest eenvoudige.;)
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

de mod zou je gewoon kunnen installeren of via de handmatige manier of via de package manager --> advanced --> kom je ergens onderaan de pagina tegen (geloof ik in 2.0.x) aangezien ik zelf met 2.1 alpha werk ?! ben ik daar niet geheel zeker van.

maar dacht dat het iets in die trend was ;)

emuleer dan de versie bijvoorbeeld iets als dit invullen in het tekst vak : "SMF 2.0.2" maar dan zonder de aanhalings tekens ...
druk op toepassen/apply en je kan dan gewoon de mod installeren ;)

zelf doe ik liever alles handmatig...

Mocht je vragen hebben over CSS of dergelijke stel ze gewoon en het liefst voor elke vraag een aparte topic maken zodat we een beetje sneller kunnen reageren en/of andere misschien een oplossing kunnen bieden waar nodig, ben helaas ook niet altijd aanwezig :P

en momenteel ook druk met eigen site uitbouwen met diverse extra functies...

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Oke zal ik doen.
Ik dacht in eerste instantie dat de vraag hier goed in zou passen omdat het ook een aanpassing van het Pro red thema was, maar feitelijk heb je gelijk want dit kun je in elk thema wijzigen.
Zou alleen mooi zijn als de header dan nog hoger kan, de initiele vraag dus, zodat ik mijn originele logo evt. ook weer kan gebruiken. Die is 184px hoog, maar wat witruimte er omheen zou ook mooi zijn dus ik denk dat ik zeker 200px hoogte moet hebben.

Dat was eigenlijk ook waar je naar zou kijken als je tijd had. Ik lees dat je het druk hebt en het heeft ook niet zo'n haast, dus ben al blij met elke hulp die ik krijg wat dit betreft.
Als ik iets terug kan doen, laat gerust horen he! ;)
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

ja klopt inderdaad als je, je theme zoals ie nu is eens in *.zip of *.tar.gz aan dit topic hangt of mij mailt kan ik er van de week misschien even mee aan de slag ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Is gewoon standaard pro-red, maar hier heb je de mijne inclusief kleur aanpassinkjes tot nu toe, kan zijn dat ik er nog meer doe.
Als ik maar weet wat te wijzigen en waar, dan denk ik dat het me wel lukt. De eerste poging leverde zwarte vlakken op. ;)

In .rar is ook goed neem ik aan? Heb hem aan het bericht gehangen.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

jah dat geeft niet gaat mij even om de images aangezien je bepaalde wijzigen had gemaakt en de header-images niet helemaal tot zijn recht kwamen, en deze eventueel ietsje groter maak ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Oh dat had ik geloof ik weer origineel gezet, alleen de breedte heb ik aangepast inderdaad voor het header image wat ik nu gebruik. Klopt.
Greetings, Black Tiger

Advertisement: