Leden met zelfde IP

Started by Linda.V, March 14, 2014, 11:53:32 AM

Previous topic - Next topic

Linda.V

Hallo,

Op m'n forum wacht een nieuw lid op goedkeuring. Meestal traceer ik dan eerst het IP-adres van het nieuw lid en merkte dat er al 2 andere leden berichten hebben gepost met hetzelfde telenet IP-adres als de nieuwe aanvraag.
Is het mogelijk dat het hier om 3 verschillende mensen gaat of zou 1 persoon telkens nieuwe accounts maken wat ik uiteraard vreemd zou vinden alsook niet is toegestaan.

Dank alvast voor de hulp.

Herman's Mixen

Het kan heel goed mogelijk zijn dat dit om meerdere personen zou kunnen gaan uit een en hetzelfde gezin, maar argwanend als ik ben zou je deze 2 leden dus een persoonlijk bericht kunnen sturen om duidelijkheid te krijgen.

Met iets er in verwerkt dat meerde accounts, vanaf hetzelfde IP adres niet zijn toegestaan en dit alleen in uitzonderlijke gevallen toegelaten zou kunnen worden, mits dit goed onderbouwt zou zijn dit zal dan opgenomen moeten zijn in je regels die je hanteert.

Er was volgens mij ergens een mod die de mogelijkheid van meerdere accounts van hetzelfde IP adres tegengaat.
maar zie hem niet meer of is niet meer terug te vinden... misschien als ik even in me archief graaf dat ik hem nog kan vinden....

Mods welke eventueel interessant zouden kunnen zijn :

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2815
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2181
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2502

 
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Linda.V

Oké, dank voor jullie reacties. 'k Zal es een pbtje zenden.

LiroyvH

Je moet ook kijken hoe lang het geleden is dat iemand voor het laatst heeft ingelogd, als ze een IP delen. Of wanneer ze voor het laatst met dat IP een post hebben gemaakt.
IP addressen die toebedeeld worden via DHCP kunnen er voor zorgen dat klanten bij dezelfde provider gewoon dat IP krijgen.
Het kan dus ook soms zijn dat er matches gevonden worden omdat iemand toevallig een keer hetzelfde IP heeft als iemand anders een tijd ervoor ook een keer heeft gehad.

Als iemand dus een account heeft waar maanden lang niet mee ingelogd is, en nu registreert er een nieuw persoon met dat IP dan is het een hele grote kans dat dit een compleet ander persoon betreft.
Het hoeft dus niet eens perse te zijn dat het mensen uit hetzelfde gezin of gedeelde IP addres zijn, maar het kan ook gewoon zijn dat iemand gewoon dat IP heeft gekregen van de provider. Met DHCP kan het in theorie zo zijn dat je om de paar dagen een ander IP addres krijgt...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Linda.V

Oké, goed om weten. Thx CoreISP.

Black Tiger

Zo'n mod als die tweede mod is wel leuk, maar dan loop je inderdaad tegen dynamische ip adressen aan.
Voor vBulletin hadden we een soortgelijke mod om tegen te gaan dat users meerdere accounts maakten, maar dat werkte op basis van informatie die in een cookie werd gezet. Dan weet je ook zeker dat het om dezelfde PC gaat.
Dat werkt natuurlijk niet als er meerdere pc's in huis staan daarom controleerde die mod ook ip adressen.
Je kon in het admin deel zelf aangeven of hij op ip's, cookies of beiden een gebruiker moest blokkeren of in een bepaalde gebruikersgroep moest plaatsen.

Een hartstikke goede mod dus, die met al deze dingen rekening houdt.
Misschien moeten we zoiets eens verzoeken in de mod request sectie? Ik zou zoiets ook wel leuk vinden voor m'n forum.
Greetings, Black Tiger

Advertisement: