Problemen met update naar versie 2.0.7

Started by Xabre, March 17, 2014, 08:19:50 PM

Previous topic - Next topic

Xabre

Beste,
Ik heb geprobeerd om versie 2.0.7 te installeren, we komen van versie 2.0.6, we draaien geen mods. Omdat de package manager nooit heeft gewerkt draaide ik de updates altijd met de hand. Dus Large update downloaden (voorheen de Small maar die is er niet meer), uitpakken, uploaden en upgrade.php runnen. Ging altijd goed, tot vanavond.

Ik krijg deze error bij het runnen van upgrade.php:

The upgrader found some old or outdated files.

Please make certain you uploaded the new versions of all the files included in the package.

+ allemaal regels die beginnen met "Notice: Undefined index:"

Het forum werkt overigens nog wel prima, verder niks aan de hand.

Wie kan mij verder helpen?

Bij voorbaat dank.

Herman's Mixen

download even het dutch taalpakket van 2.0.7 en overschrijf de bestanden even, als het goed is kan je nu gewoon verder met de installatie...

Pak dit pakket even uit lokaal op je pc

- /Themes
- ./agreement.taal.txt

de map /Themes naar de map /Themes op je server uploaden en de agreement.taal.txt naar je root van je forum dus waar SSI.php staat uploaden

Wat betreft het niet kunnen installeren van mods en dergelijke kan een rechten kwestie zijn ?
wat je in ieder geval zou kunnen proberen is het volgende :

log even in via je FTP programma (FileZilla) is het makkelijkste
klik op de map /Public_html of /Httpdocs chmod deze naar 750
ga nu deze map in waar alle bestanden en mappen van SMF staan normaal gesproken als je alleen een forum host selecteer alle bestanden en mappen chmod deze naar 755

als het goed is kan je nu zelfs weer normaal mods installeren via je package manager, mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat apache of www-data de gebruiker is van bepaalde mappen en of bestanden in dit geval zal je host de rechten moeten zetten zodat alle bestanden en mappen onder /home/data/domein/public_html als voorbeeld genomen deze zal hij moet chowen naar de "FTP gebruiker" dus jouw account ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Xabre

Bedankt voor de tip The Burglar! Helaas ook met het uploaden van de nieuwe versie van het taalpakket blijf ik de foutmelding houden.

Dit is wat is krijg:


NanoSector

Hi Xabre,

Kun je één van die regels precies hier in het topic zetten? "Undefined index" zegt ons niet veel :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Xabre

Hallo FatalException,
Hier zijn ze:

------------------------------

Notice: Undefined index: upgrade_overall_progress in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3502

Notice: Undefined index: upgrade_time_elapsed in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3527
: 0
Notice: Undefined index: upgrade_time_mins in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3528
, 2
Notice: Undefined index: upgrade_time_secs in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3528
.

Notice: Undefined index: upgrade_progress in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3488

Notice: Undefined index: upgrade_step in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3493
1: Login

Notice: Undefined index: upgrade_step in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3493
2: Upgrade Options

Notice: Undefined index: upgrade_step in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3493
3: Backup

Notice: Undefined index: upgrade_step in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3493
4: Database Changes

Notice: Undefined index: upgrade_step in /home/sites/webhosting/trforum/trforum/www/upgrade.php on line 3493
5: Delete Upgrade


Updating Your SMF Install!
The upgrader found some old or outdated files.

Please make certain you uploaded the new versions of all the files included in the package.

Click here to try again.

------------

Er kan uberhaupt niet gestart worden met de update.

Xabre

Ik heb nog een oude post gevonden met het zelfde probleem maar de oplossing staat er helaas niet bij: http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=187691.0

Herman's Mixen

hmm... dat zijn aardig wat foutmeldingen wat normaliter niet zo zou mogen zijn, dus begin beetje te twijfelen of het bij SMF ligt of bij je host plaats eens een phpinfo.php op je server met daarin de tekst


<? phpinfo(); ?>


anderzijds zou je eventueel eens je gehele /Theme forlder kunnen verwijderen en opnieuw uploaden sommige servers hebben moeite met diep liggende folders ;)
her upload dan nog eens de taalbestanden /themes/default/languages/*.dutch.php of *.dutch-utf8.php welke je normaliter zou gebruiken ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Xabre

Hallo The Burglar!
Ik heb de hele Themes folder nogmaals geupload na even de orginele te hebben hernoemd. Ook de dutch taalbestanden. (Ondanks dat ik alleen Engels gebruik.)
Het mocht niet baten.

Ik heb een phpinfo.php bestandje gemaakt en geupload. Deze geeft een grote lap tekst met allerlei info, wat wil je precies weten?

Bij voorbaar dank. :)

Herman's Mixen

plaats eens de link http://jouw-site-url/phpinfo.php zodat we wat meer informatie krijgen te zien met betrekking tot de configuratie ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)


LiroyvH

Zo... PHP mag ook wel eens geupdate worden... Damn.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

zelfde geld voor MySQL, en waarom 2 caching systemen geïnstalleerd memcache en APC
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

Quote from: Herman's Mixen on March 22, 2014, 06:41:54 PM
zelfde geld voor MySQL, en waarom 2 caching systemen geïnstalleerd memcache en APC

1 voor sessies, 1 voor content. Dat is opzich nog best normaal. :)


Enfin, behalve de belachelijk verouderde systemen zie ik eerlijk gezegd zo 1,2,3 niets wat dit kan veroorzaken in die configuratie.
Het zou normalitair toch echt in die language files moeten zitten... Ik denk dat het lastig om deze vanaf afstand in te schatten als je 100% zeker weet dat je *alles* hebt geupload (overschreven waar nodig).
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

Als ik me het goed herinner had het iets te maken met de php 5.5 compatibiliteits-problemen welke problemen zouden kunnen geven volgens Arantor
voor de rest zie ik ook niet iets schokkends
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

2.0.7 was uitgebracht om PHP 5.5 te ondersteunen natuurlijk, maar dat zou niets moeten veranderen voor PHP 5.2.
Ik denk eerder dat er iets niet overschreven is tijdens het uploaden of corrupt is geraakt. Maar zonder meer details e.d. wordt het wat lastig denk ik :P
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Black Tiger

Ik had ook geconverteerd van vBulletin naar SMF 2.0.7 op een machine waar nog php 5.3.28 op draait.
Dat gaf op een gegeven moment ook steeds vreemde problemen. Mij werd geadviseerd om te downgraden naar 2.0.6 en daarna waren de problemen voorbij.

Misschien is het daarom toch verstandiger om terug te downgraden naar 2.0.6 en niet naar 2.0.7 te gaan.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

zolang je geen PHP 5.5 draait heeft het totaal geen zin om 2.0.7 of 2.1+ te draaien...

Quote
As for 2.0.7, yes there are issues with it and I would not recommend anyone run 2.0.7 unless they're actually on PHP 5.5.
The code was backported from 2.1 so 2.1 has the exact same issues too.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

Nou, SMF 2.1 heeft natuurlijk wel zin als je de nieuwe functionaliteit en looks wil; al is het op dit moment nog instabiele software. (Wel redelijk stabiel, maar we raden het altijd af om alpha/beta versies te draaien ;)).

Met betrekking tot 2.0.7 ben ik het wel eens, er zitten geen security problemen in 2.0.6 oid, dus de patch is niet noodzakelijk als je geen PHP 5.5 draait.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

Voor 2.1 looks en functionaliteit is wel aardig, maar dit is ook gewoon in 2.0 in te passen, en vooralsnog 2.1 is te instabiel en zie het ook niet op een kort termijn released worden als een functionele werkend forum software, en development van 2.1 is erg traag momenteel.

dus heb 2.1 voorlopig maar in de vriezer gezet al ik wel diverse taalbestanden al had aangepast hier ;)

dus stap terug genomen en build from scratch ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: