News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Fatal Error Load.php en index.template.php

Started by volkswouter, November 05, 2014, 11:43:06 AM

Previous topic - Next topic

volkswouter

Fatal error: Cannot redeclare template_init() (previously declared in /home/p31664/domains/hetnederlandschekentekenarchief.nl/public_html/hnka/Sources/Load.php(2170) : eval()'d code:41) in /home/p31664/domains/hetnederlandschekentekenarchief.nl/public_html/hnka/Themes/default/languages/index.template.php on line 75

Hallo allemaal, ik krijg sinds gisteren deze foutmelding als ik via beheer - configuratie naar talen wil gaan.
Ik heb ook een probleem met mijn UTF8 character set want een aantal tekens werkt niet meer.

Wie weet er hoe ik hier vanaf kan komen?
Ik heb mijn gebruikte thema al opnieuw geïnstalleerd en dat helpt niet.

Herman's Mixen

onder server instellingen zet eerst even templates eval uit !!

om de ware "FoutCode" te kunnen achterhalen !!

kijk dan in je errorlog welke "FoutCode" er plaatsvind en plaats die hier

ook is het handig als je verteld, hoe je ineens aan dit probleem komt en wat je er voor precies hebt gedaan "Details" is een must voor het oplossen van problemen.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

volkswouter

Quote from: The Burglar! on November 05, 2014, 12:13:21 PM
onder server instellingen zet eerst even templates eval uit !!

Deze stond niet aangekruist.

Wat is er gebeurt, ik had een aantal updates gemist en met updaten naar versie 2.0.9 kreeg ik een database foutmelding en moest ik een upgrade.php uitvoeren.
Ik dacht een backup te hebben doordat ik dit had uitbesteed aan een bedrijf. Deze gaf mij terug dat hun server was overleden en ik niks recents meer paraat had.
Ik heb een back-up terug geplaatst van ongeveer een jaar oud en kon deze zonder problemen updaten naar 2.0.9

Na mijn browsers te hebben ververst kreeg ik een probleem met character set en na wat googlen en zoeken hier ben ik erachter gekomen dat talen niet werkt.

Nu heb ik wel ontdekt dat index.template.php niet hoort te staan in de map "hnka/Themes/default/languages/" na deze te hebben verwijdert werkt het talen gedeelte ook weer.

Het probleem met mijn character set is er nog steeds.

Herman's Mixen

Dus als ik het goed begrijp, had je een "index.template.php" binnen je "/Themes/default/languages/*.*" welke werd uitgevoerd door SMF, waardoor er een specifieke "FoutCode" is ontstaan ...
Wat echter geen echte fout schijnt te zijn, alleen een misplaatste bestand... (Dit wordt echter ook niet erkent als een bekende "BUG" binnen het "SMF Team", en men ook te lui is deze op te lossen) ...
Want naar mijn menig mag er binnen de "$languagedir" geen bestand uitgevoerd worden wat begint met "index", voor het mooie zou er ook geen gebruik gemaakt moeten worden van *.php bestanden maar van *.po inverband met het uitvoeren van bestanden.... dat nu even ter zijde....

kan je eens kijken onder database --> routine --> html entries (omzetten naar UTF8) weet niet precies hoe het meer heet uit me hoofd... die stap voer je 2x uit
als je probleem daarmee is opgelost voila, anderzijds kan het ook nog aan je database liggen op welke character set deze is ingesteld "Latin1" als voorbeeld genomen

ga naar je phpmyadmin hoofd pagina daar zie je iets als "Server connection collation" staan die kan je instellen naar standaard "utf8mb4_general_ci"
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: