News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Aantal problemen met het forum

Started by Eelko, October 06, 2014, 07:45:58 AM

Previous topic - Next topic

Eelko

Ik heb sinds een aantal weken een aantal problemen met het forum.
voornaamste was eigenlijk dat ik niet kon updaten naar 2.0.9.
Ik kreeg bijna overal wat hij wilde updaten een error.
Toen ben ik maar een Large upgrade gaan proberen zodat alle mods etc verwijderd worden en ik weer een schone installatie heb.
Helaas tijdens de upgrade na 14% kreeg ik een unknown error in het scherm zoals SMF mij melde.
ik heb op dat moment de upgrade.php verwijderd de settings.php aangepast en mijn forum werkte wel weer en was geupgrade naar 2.0.9(heel raar)
Alle mods zijn natuurlijk weg en die wilde ik opnieuw gaan installeren.
Ik de mod socials media icons proberen te installeren via pakketbeheer.
Kreeg geen foutmelding dus dacht dat ik wel door kon gaan.
Helaas ik drukte op doorgaan en kreeg een 500 internal server error.

Ik wil graag een 100% schone installatie maar wel dat alle berichten leden etc etc behouden blijven.
Wie kan mij adviseren want ik zie het even niet meer?
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

zet chmod rechten goed op bijvoorbeeld /home/domain.tld/www/htdocs op 755 en ook op alle mappen/bestanden op de forum locatie
500 error komt vaak door verkeerde chmod rechten meestal 777 waar dat niet nodig is en je host dit ook niet toestaat.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Dit is nu geregeld het werkt weer.
Maar het probleem is dat smf dit veranderd op het moment dat ik een mod wil installeren.
Nu heb ik dit forum een paar jaar geleden over genomen maar dit forum draait al bijna 10 jaar mee met waarschijnlijk 5 jaar (of iets langer op SMF)
Nu staan er dus nog heel veel "oude" mods in de database waar niks mee gebeurt.
Ik wil eigenlijk gewoon helemaal op 0 starten met een kaal forum maar wel alle leden en berichten behouden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

dit ligt eraan hoe erg je forum en database zijn vervuild door de mods in kwestie, beste remedie is in mijn opinie handmatig installeren / de-installeren zowel forum als database is mischien wel even een werkje maar dit neemt ook de enige know-how met zich mee zeker het database gedeelte wat ik niet iedereen aanraad om daar zomaar in te gaan prutsen.

- maak ten eerste goede backups van je database en bestanden
- zet lokaal een test omgeving op met bijvoorbeeld lamp/wamp/xamp
- en ga daar je aanpassingen in veranderen zodat je niet alles omzeep kan helpen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Hmmm en als ik nu gewoon alles in de database laat staan.
Maar alle ftp bestanden wel vervang van smf?
Is dat een optie of raad je me dat niet aan?
Want de code is ook aardig vervuild heb ik het idee.
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

Als je FTP zodanig is vervuild zou je, je bestanden kunnen vervangen inderdaad door het large upgrade pakket te gebruiken

- laat de 2 bestanden Settings.php en Settings_bak.php bestaan op je FTP
- verwijder voor de rest alle mappen / bestanden van je forum
- upload het large upgrade pakket

- run eventueel nog eens upgrade.php via je browser

- verwijder *.SQL en upgrade.php

zou een schoon SMF moeten opleveren...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Ik heb vandeweek het large upgrade pakket geprobeerd maar bij Upgrade.php bleef hij na 14% hangen en kreeg een unknown error.
Waar kan dit mee te maken hebben?
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

beschrijf eens wat je precies hebt gedaan, eventueel versie nummers van PHP / MySQL / MariaDB
wat geven je error logs aan ten tijde van de upgrade  ??

php memory limiet ??

plaats anders eens een phpinfo zodat het een en ander duidelijker wordt omtrent je server config ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Ik wilde dus de large upgrade doen.

naar upgrade.php gegaan alles ingevuld schrijfbaar gemaakt.
Hij begon met de database maar na 14% kwam er onder in beeld in het rood in upgrade.php ERROR Unknown error
Ik heb toen in mijn error list gekeken maar kon daar niks vinden.
Ik heb wel een behoorlijk grote database misschien dat het daar aan ligt?

hier de phpinfo:

http://www.meidenhoekje.nl/phphinfo.php
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

zo op het eerste gezicht ziet het er wel aardig goed uit, alleen mag je PHP wel geüpdatet worden naar minimaal 5.5

wat me dan opvalt is dat je post_max_size en max_upload vrij hoog staan ingesteld op 200M wat normaliter ongeveer ergens tussen de 8,16 of 32M zou voldoende moeten zijn.
memory limiet 512M dus das voldoende....

hoe behoorlijk groot is je DB ?
wat heb je geïnstalleerd aan mods/themes wat eventueel in de weg zou kunnen zitten ?
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

De database is als ik hem download bijna 1GB groot.

Ik zit ook op een SSD hosting omdat op de oude hosting door de database de site erg traag werd.

Zie in de bijlage de mods die geinstaleerd zijn.
En ik gebruik alleen het Outline Theme
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

Misschien een rare vraag maar heb je in het verleden misschien een upgrade gedaan vanaf SMF 1.x of SMF 1.1.x ??

In ieder geval mag je de pakketten met "SMF Update" gewoon verwijderen, deze doen geen dienst meer en nemen alleen maar ruimte in beslag...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Ja dit klopt wij hebben heel lang geleden geupdate vanaf 1.1

Op het moment dat ik deze wil verwijderen dan krijg ik die 500 internal server error.
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

verwijder /Themes/default/scripts/script.js <-- waarschijnlijk een leftover van SMF 1.x / SMF 1.1.x branche

pak large upgrade pakket van download pagina upload alleen het bestand /Themes/default/scripts/script.js in eerste instantie...

mocht dat niet baten, dan kan je het hele large upgrade pakket uploaden en ALLE bestanden overschrijven gebruik het liefst Filezilla hiervoor

- upgrade.php
- *.sql

Deze bestanden gewoon even verwijderen... (op dit moment heb je ze nu even niet nodig om verwarring te voor komen)

Alle mods zullen nu als NIET geïnstalleerd staan in je pakket manager...

500 server error is permissie probleem, vraag je host hier naar te kijken CHMOD 777 moet CHMOD 755 zijn als de Maximale permissie op je mappen/bestanden...





Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Ik heb al het bovenstaande gedaan.
Alle pakketten uit de lijst verwijderd en nu even een pakket gedownload en geinstaleerd.
En kreeg geen foutmelding of iets dergelijks dus volgens mij is het opgelost
En ook even naar de bestandspermissies gekeken maar volgens mij staan die gewoon goed.
Zie bijlage
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Eelko

Een aantal mods geinstaleerd en dat ging helemaal perfect.
totdat ik deze mod instaleerde:
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=3304
Toen moest ik apart de ftp gegevens weer invoeren.
kreeg geen error bij de bestanden die die moest aanpassen.
Ik drukte op installeren en hoppa internal Server Error nu weer.
heb in de error log gekeken maar kon daar ook niks vinden.
heb het nu weer bij mijn host neer gelegd misschien dat ik daar wat wijzer van word.
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

yes... laatste geval is in ieder geval dat je host zijn chown en chmod rechten moet zetten op de FTP user inplaats van de webserver user ;)

daarmee is dan ook je internal server error verholpen ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: