News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Wat rest is een foutmelding

Started by H Struik, May 15, 2015, 02:43:15 PM

Previous topic - Next topic

H Struik

Van de ene op de andere dag is op www.petsfriendsforum.nl alleen nog maar de melding

Can't open file: 'smf_messages.MYI' (errno: 144)

te zien. Geen idee wat er is gebeurd en hoe ik dit kan oplossen. Wel vreemd dat ik via mail meldingen blijf ontvangen van nieuwe geregistreerde deelnemers.

LiroyvH

Dat riekt naar een probleem met de server van de host. De database is corrupt.

Maar, je kan proberen de database te repareren via phpMyAdmin. Wellicht dat dat helpt.
Dit hoort echter niet zomaar uit het niets te gebeuren... Dat is niet normaal, en al helemaal niet met de melding "can't open file", want dat ruikt ernaar dat dat bestand verwijderd is of dat er geklooid is met de bestandspermissies. (En bij shared hosting heeft enkel de provider toegang tot die bestanden... Jij niet.)
Probeer ff een repair, en kijk of dat t probleem oplost. Ik ben echter bang van niet, en hoop dat je host dan uitkomst kan bieden of dat je een backup hebt; dan zou ik wel eisen dat je host onderzoekt hoe dit zomaar kon gebeuren.

Een corrupte tabel is niet zo'n ramp en kan wel eens gebeuren, zeker na bijvoorbeeld een spontane reboot, server vastloper of stroomuitval. Maar bij jou lijkt dat hele bestand pleite te zijn van de server, en dat is zeer abnormaal...

PhpMyAdmin kan je meestal vinden in het controle paneel van je hosting provider.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

H Struik

Thanks! Na het terugzetten van een wat oudere backup is de boel hersteld. Helaas wat berichten kwijt maar we draaien weer.
Toch maar vaker een backup draaien.

Advertisement: