Rechten binnen een categorie/board

Started by Sjo-Cal Speedtoys, June 12, 2016, 02:32:27 PM

Previous topic - Next topic

Sjo-Cal Speedtoys

Ik wil iemand rechten geven om alleen binnen in categorie, boards te maken en te beheren. Of dat hij op die plek subboards kan maken.
Voor alle andere categorieën zou hij gewone gebruikers rechten (lezen/schrijven) moeten houden.
Kan dit?

Voor alles kan wel al en ik vermoed dat het ergens in de board permissies zit maar het is erg onduidelijk.

Robert.

Ik vrees dat het onmogelijk is om een gebruiker rechten te geven om alleen een bepaalde categorie aan te kunnen passen. Het is uiteraard mogelijk om deze gebruiker moderator te maken (hoewel dit niet op categorie-basis kan, je dient hiervoor een permissieprofiel aan te maken die je heel makkelijk toe kunt passen op de boards waarvan jij wilt dat deze gebruiker moderatierechten heeft).

Je zou eventueel de broncode kunnen (laten) aanpassen, maar dit zou echter heel veel veranderingen vereisen. Mocht je hiervoor kiezen, dan raad ik je aan om in dit board een topic te plaatsen: http://www.simplemachines.org/community/index.php?board=50.0 (Engels)

Overigens, de vraag blijft of het niet gewoon makkelijker is om de gebruiker alleen moderatierechten te geven. Wanneer deze gebruiker een board wil aanmaken, zou dat op deze manier misschien wat trager gaan, maar uiteindelijk kan hij/zij toch, de betreffende categorie beheren, ook al gebeurt dit op een indirecte manier.

Advertisement: