News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Skräptecken istället för Å, Ä och Ö

Started by Henka, June 14, 2017, 03:07:34 AM

Previous topic - Next topic

Henka

Hej,

Sedan nån gång under helgen så har Å, Ä och Ö slutat fungera i vissa delar av mitt forum.

I forumhuvudet verkar fortfarande allt fungera normalt, men alla tavlor, tavelbeskrivningar och inlägg blir det kokt i skit.

Är det någon som har någon aning om vad som kan ha hänt och hur jag skulle kunna åtgärda det?

Jag har forumet hos hxxp:one.com [nonactive], och jag har inte fått någon information om några uppdateringar.

Se bifogad fil

andershz

Eftersom vissa saker (de jag förmodar är statiskt innehåll från textfiler) ser ok ut, medan de saker jag förmodar kommer från databasen ser illa ut gissar jag att webhotellet har pillat på databasinställningarna, närmare bestämt att de ställt in utf-8 där det inte borde vara det eller tvärtom.

Henka

Ja, det låter ju inte helt otroligt  :o

Jag har kontaktat ones support, och fick nåt luddigt svar om att det kan ha varit någon liten uppgradering i helgen, och att tekniker ska
titta på detta...
Jag tror jag inväntar svar från dem innan jag skjuter mig själv i foten med att skruva på inställningar.... :)

Campanule

Hej

Jeg havde samme problem - det var min host one. com. Jeg skrev til dem og de rettede det for mig


Campanule


Advertisement: