Forum werkt niet meer na upgrade van 2.0.13 naar 2.0.14

Started by -Sas-, July 01, 2017, 03:27:45 PM

Previous topic - Next topic

-Sas-

Vanavond zag ik dat er een upgrade beschikbaar is voor SMF. Gezien het normaal een paar minuten werk is, heb ik deze even vlug uitgevoerd. Dit blijkt nu iets meer werk  ::) Bij het downloaden was alles 'succesvol'en gaf die dus geen fouten aan... Maar na het installeren werkt ons forum dus niet meer. Ik krijg de volgende melding:

"Deze pagina werkt niet

www.*************.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.

HTTP ERROR 500"


Gezien dit altijd wel goed gaat heb ik deze keer dus geen back up gemaakt (ja nu dom dom). Ik heb nog wel een oudere back up van maart. Deze dus maar via FTP erop proberen te zetten. Helaas doet het forum het dan ook niet. Dan krijg ik ook een foutmelding. In dit geval geeft hij aan dat het kan zijn dat de database bezig is en dat ik het later nog eens moet proberen. Kortom, back up van maart er weer af gehaald en de upgrade van vanavond er weer terug op gezet. Alleen zit ik dan dus met bovenstaande error. Ik kan helemaal nergens bij, ook niet bij het beheerdeel. Ik kan dus alleen via FTP werken. Iemand een idee?

Early Bird

#1
Heb je repair_settings geprobeerd? Zie: https://wiki.simplemachines.org/smf/Repair_settings.php

Indien je toegang hebt tot Direct Admin, C Panel of Plesk dan heb je vaak de mogelijkheid om een backup, automatisch gemaakt door je hoster, te downloaden. Dit is afhankelijk van je hostingbedrijf of ze die mogelijkheid geactiveerd hebben.

-Sas-

Heb ik geprobeerd, maar ik krijg steeds "pagina niet gevonden" als ik dan naar http://www.example.com/repair_settings.php. navigeer. ik heb al verschillende varianten geprobeerd met bijv. http://www.example.com/smf/repair_settings.php. en http://www.example.com/forum/repair_settings.php. Ik kom dan wel op het Wordpress deel van onze site uit.

-Sas-

Nog een keer via FTP geprobeerd een back-up erop te zetten.... Het blijft niet werken. Dit is de letterlijke melding die ik dan krijg:

"Connection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later."

Ik snap der niks van  ??? We zijn wel verhuisd naar een andere, nieuwere, database een paar maanden terug. Kan het daar aan liggen dat ik de back-up er dan niet op terug krijg? :(

Early Bird

#4
Omdat ik weet welk forum het betreft heb ik ook even gekeken bij /smf/repair_settings.php
I.d.d. wordt je terugverwezen naar het WP gedeelte.

Heb je repair_settings wel in de map /smf/ geplaatst? In die map moet dit bestand staan!

Mocht het niet lukken dan kun je aan Spothost https://www.spothost.nl/hosting/webhosting/
vragen of ze een backup willen terugzetten van vlak voor de crash.

LiroyvH

- Wat staat er in het error log van de host voor die 500 error...?
- Connection issues houdt in dat de mySQL server niet werkt; dus dat bijvoorbeeld je database host, naam, gebruikersnaam, wachtwoord in Settings.php niet klopt; of dat de mySQL server bij je host offline is.
- Welke PHP versie draai je? SMF 2.0.14 heeft minimaal PHP 5.4 nodig.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

-Sas-

Quote from: Early Bird on July 04, 2017, 09:46:07 AM
Omdat ik weet welk forum het betreft heb ik ook even gekeken bij /smf/repair_settings.php
I.d.d. wordt je terugverwezen naar het WP gedeelte.

Heb je repair_settings wel in de map /smf/ geplaatst? In die map moet dit bestand staan!

Jups! Echt in die map ;) Ik heb het nog een keer gedaan en ge dubbel checkt...maar nee, doet het niet.

-Sas-

Quote from: CoreISP on July 04, 2017, 11:01:32 AM
- Welke PHP versie draai je? SMF 2.0.14 heeft minimaal PHP 5.4 nodig.

BINGO! Deze had ik kunnen weten.... dank u  ;D Al doende blijf ik leren ;) Doordat we van database zijn veranderd, zijn ook de databasegegevens en wachtwoord veranderd. Dit moest aangepast worden in settings.php  O:) De site is door middel van een back up weer online!!  :D

Quote from: CoreISP on July 04, 2017, 11:01:32 AM
- Welke PHP versie draai je? SMF 2.0.14 heeft minimaal PHP 5.4 nodig.

PHP-versie: 5.5.32 Dit verklaard dus nog niet waarom die upgrade mis gaat. Ik zal morgen even nieuwe back-ups draaien in ieder geval . ::) Ik zou het liefst wel upgraden.... hier nog ideeën over?

-Sas-

Ik heb onze host gebeld om te vragen naar die foutcode "HTTP ERROR 500" . We bleken wel in de "PHP 5.5 omgeving" te zitten, maar onze site stond nog op de PHP 5.3 versie. Dit is aangepast. Hierna verliep de upgrade wel goed en we zitten nu dus op SFM 2.0.14. Probleem opgelost dus :)

Early Bird en CoreISP, bedankt voor jullie hulp!  ;) :D

LiroyvH

Kijk, helemaal goed om te horen! Fijn dat de host de versie goed heeft kunnen instellen. :)
Graag gedaan!
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: