News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Last van nog al wat aanmeldingen uit dubieuse domeinen.

Started by da_bossie, September 08, 2017, 03:17:27 PM

Previous topic - Next topic

da_bossie

Ik draai een forum versie 2.0.14 en heb heel veel aanmeldingen uit .ru en andere oostblok landen.
Nu had ik hiervoor een 1.9 versie forum en daar was een mod beschikbaar waar in je ongewenste mail adressen en domeinen kon opgeven.
Is er ook zoiets voor de 2.0.x versie?

grt Piet.

Black Tiger

Ik gebruik er het ban systeem voor maar dat vinden ze hier niet geschikt, werkt echter wel uitstekend.
Er is inderdaad ook een mod voor.
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1493
Greetings, Black Tiger

da_bossie


da_bossie

Mod in niet compatibel met 2.0.14
helaas geen oplossing dus.

Dav999

Ik zou vooral goede verificatievragen maken, zoals welke diersoort uit het rijtje "honden, olifanten en vissen" in het water leeft, welke dag na zaterdag komt, wat voor iets uit een gegeven rijtje je kunt eten, et cetera. Vragen die één duidelijk antwoord hebben dat makkelijk zonder twijfel te bedenken is voor een mens, maar niet zomaar door spambots kunnen worden bedacht (dus geen rekensommen).

Ik heb zelf 9 vragen en laat er 4 stellen bij registratie en de eerste post (ik ben ooit begonnen met het stellen van 1 of 2 vragen, maar na een jaar krijg je dan toch steeds meer bots die de antwoorden kennen), dus probeer eens met een klein aantal verplichte vragen te beginnen. Als het goed is zijn al die registraties uit Oostbloklanden dan weg.

da_bossie


Dav999

Beheer > Configuratie > Beveiliging en moderatie > Verificatie


anonymous423709

die oostblokkers hebben tegenwoordig een vies spelletje.
Maken ze het niet @domainname.com meer maar kunnen ze het zo aanpassen naar bijv. @c.domainname.com of @a.domainname.com
Gebruiken ze hetzelfde domein.

Advertisement: