Na upgrade naar 2.0.14 forum stuk

Started by Dave123, October 11, 2017, 09:52:31 AM

Previous topic - Next topic

Dave123

In het admin deel op de link geklikt om te upgraden maar na de upgrade alleen nog blanco scherm.

handmatig de upgrade bestanden met ftp maar na intikken adres/upgrade.php ook enkel een leeg scherm.
oude bestanden terug gezet maar zie nu enkel tekst. wel de forums maar geen layout meer.
zie bijlage (als die meekomt)

Iemand een goed idee?

Black Tiger

Als je terug wilt op een goede manier, kun je het beste de backup van de oude database terug zetten en dan alle oude bestanden terug zetten.
Daarna zou e.e.a. weer moeten werken.

De vraag is natuurlijk ook waarom je een blanco scherm krijgt. Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Maar alleen oude bestanden is niet voldoende, de oude database moet ook terug om echt weer in de oude situatie terug te komen.
Greetings, Black Tiger

Pipke

bij enkel tekst mode op de pagina, kan je herstellen door repair_settings.php uit te voeren.

What is repair_settings.php?
"If something is wrong, fix it if you can. But train yourself not to worry: Worry never fixes anything."

Click here to view my mods for SMF

Hey 👋 Did i helped... you like what i do. You can now buy me a coffee! ☕

Dave123

repair settings had ik al geprobeerd. Een backup heb ik verder niet meer na diefstal backupschijf.

Dave123

#4
https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=554908.0

zag daar een soortgelijk probleem met de upgrade.
php stond nog op 5.2 en nu op 5.5 ingesteld. serverstandaard is 7 staat er ook bij maar geen idee wat dat betekend.
Nu nogmaals de upgrade met ftp er op gezet maar weer leeg scherm. Nu kan het wellicht dat het even duurt voor die verandering van php ook doorgevoerd is na instellen? Geen idee maar wacht voor de zekerheid nog maar even.

Dave123

met chrome komt er wel een melding in beeld:

Deze pagina werkt niet

forum.x.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500


Momenteel dus de upgrade bestanden nog er op staan.
het andere forum(geen upgrade gehad nog)  draait nog gewoon net als de WP pagina.

Dave123

#6
weer naar de vorige situatie zonder de upgrade bestanden.

staat dat de database upgrade behoeft maar die upgrade lukt dus niet vanwege onzichtbaar na overzetten met ftp.
Terug naar een vroegere smf versie wellicht?


Dave123

2.0.12 en 2.0.13 stoppen al snel. 2.014 net zo en nu weer de installatie van 2.0.14 uitgevoerd. Wel wat gemekker over de database die al bestond maar de tekst en forums zijn weer in beeld. Nu nog de body terug als waar het begon.
Op een of andere manier moet die database een upgrade krijgen maar hoe.


Dave123

OPGELOST!!!!   :P

Het probleem met het forum kwam door de rechten op de map subdomains / forum / httpdocs / Themes
Nu marcheert het weer. Zoiets had ik dus niet verwacht. De host kwam met de oplossing. (hosting2go)

Advertisement: