Fanbox maken?

Started by johannes47, November 07, 2017, 10:00:15 AM

Previous topic - Next topic

johannes47

Ik heb een vraagje aan jullie,

Nu is het een 'rommelig' geheel op het forum zonder overzicht en iedereen staat door elkaar...
is het mogelijk om voor de 'veel posters' een fanbox onder zijn naam aan te maken en daar hun inzendingen naar toe te slepen
bij nieuwe inzendingen kan de inzender dan zijn eigen fanbox selecteren en de nieuwe bestanden zelf aan toe voegen

Hoe kan ik dit maken is er een module hiervoor of is er een apart script dat toegevoegd kan worden. Wie kan er een simpele oplossing geven om dit te realiseren.

Alvast bedankt

Black Tiger

Hoe moeten we zo'n "fanbox" zien, kun je daar een voorbeeld of screenshot van geven?
Of om wat voor soort inzendingen het gaat?
Wij hebben zelf een "handleidingen" sectie, daar kan elke gebruiker een handleiding in plaatsen. Deze staat wel moderated dus moet na plaatsing goedgekeurd worden. Als dat gebeurt is kan de schrijver nadien nog bijv. verbeteringen (laten) maken indien nodig.
Ik weet niet of dit een optie is, maar dat ligt er dan ook aan om wat voor soort inzendingen het gaat en wat je precies voor ogen hebt met een fanbox.

Andere oplossing is misschien een downloadsectie, ligt er echt aan wat de bedoeling is.
Greetings, Black Tiger

johannes47

Hallo,

De bedoeling is eigenlijk dat de grote top-posters een eigen kanaal te geven zodat ze de eigen opgenomen nummers in hun eigen kanaal kunnen zetten.
Ik heb al sub-boards voor ieder maar zou dit anders gemaakt kunnen worden.
Nu zetten ze alles bij elkaar en door elkaar. Ik wil gewoon dat ieder een apart gedeelte krijgt met een eigen map.

Johannes

Black Tiger

Als ik het goed begrijp gaat het om muziek? Aangezien je het om opgenomen nummers hebt?

Als je nu subforums hebt kun je daar evt. ook sub-sub-forums onder maken zodat ieder dan aan onderverdeling kan doen. Moeten ze natuurlijk wel bij houden. Je kunt ook gewoon met het toekennen van rechten zorgen dat anderen niet in die sectie mogen posten, wordt wel een beetje werk.

Je kunt ook een downloadmanager gebruiken, een downloadsectie maken dus waar ieder zijn eigen naam heeft en dan onder zijn naam de nummers kan plaatsen.
Wij gebruiken dat nu voor satelliet ontvangers om voor elke ontvanger de eigen tools en firmware te plaatsen. Dat kun je net zo goed doen met gebruikersnamen en eigen nummers.

Het is hoe dan ook een beetje zorgen voor wat opvoeding en misschien een paar goede moderators, om de zaak in goede banen te leiden zodat ze niet bij elkaar in de sectie dingen gaan plaatsen.

Misschien heeft iemand anders nog ideeën om je mee te helpen.
Greetings, Black Tiger

johannes47

Hallo,

Inderdaad het gaat om eigen gemaakte nummers die men speelt op Yamaha Tyros 4.5. en de nieuwe genos.
Ik ben erg blij met je uitleg maar de downloadmanager begrijp ik niet zo. Is dit een module die ik in SMF kan gebruiken en kan instellen op aparte mappen van leden.

Maar super bedankt voor je uitleg Black Tiger


Johannes

Black Tiger

Het is eigenlijk niet download manager maar downloads system.
Dat is deze mod.

Ik heb een afbeelding bij gedaan, dat is duidelijker dan die wat bij de mod staan.
In plaats van afbeeldingen kun je daar gewoon gebruikersnamen zetten of als ze hun eigen logo maken hun logo's.
Of ze als categorieën gebruiken voor muzieksoorten en dan subsecties maken voor diverse gebruikers.
Dan heeft iedereen zijn eigen upload deel, uploadrechten kun je instellen.

Lijkt me de makkelijkste oplossing, tenzij iemand anders nog een betere mod weet.
Greetings, Black Tiger

johannes47

Beste Black Tiger,

Dit is wat we kunnen gebruiken en dit is waarschijnlijk de oplossing.
We gaan het installeren en vertalen. Ik had alleen nog een vraagje, hoe kan ik de naam Download in het menu veranderen. En kan de de knop op een andere plaats gezet worden, nu staat deze ver onderaan en zouden we graag wat in het begin willen hebben. Is dit mogelijk ?

Maar het ziet er top uit, zo zie je maar je vraagt iets en je wordt geholpen met het juiste. Echt top van je.

Bedankt voor je uitleg en hulp.

Black Tiger

De naam Downloads zou je in het taalbestand kunnen wijzigen:
$txt['downloads_text_title'] = 'Downloads';
naar
$txt['downloads_text_title'] = 'Muziekfans';
is maar 'n voorbeeld, maar zo kan het dus.

V.w.b. de knop.... welke knop bedoel je precies? Als het de link naar de download sectie is, daarvoor heb ik een knop bovenaan het forum. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik SimplePortal gebruik en dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker. Maar het is ook gewoon mogelijk om een custom knop te maken alleen dan moet je bestanden gaan bewerken. Ik weet niet of daar een aparte mod voor is.

V.w.b. uitleg en hulp, graag gedaan!
Greetings, Black Tiger

johannes47

Helemaal toppie,

Ik ben wel zo blij dat je ons geholpen hebt. Dit is echt fantastisch, snel, duidelijk of je geeft een goede uitleg en advies.
We willen je nog 1 vraagje stellen, stel we hebben allemaal onderwerpen die verplaatst moeten worden kunnen we misschien dat aanvinken zodat we dat niet allemaal 1 voor 1 moeten doen.

Dit is echt de laatste vraag aan je.

Nogmaals super bedankt voor alles echt top van je.


Johannes47


Black Tiger

Vragen staat vrij hoor en er zijn er hier meer dan mij die antwoorden geven. Alleen heb je het geluk dat ik nu toevallig een paar keer hier kom kijken. :D
Maar v.w.b. de hulp uiteraard graag gedaan.

Onderwerpen die verplaatst moeten worden naar een ander forum onderdeel is niet moeilijk. Ik weet niet welk thema je gebruikt maar als het goed is heb je aan de rechter kant in de lijst met onderwerpen zo'n klein selectie vierkantje.
Zo niet dan moet je in je profiel dit even aanzetten "show quick moderation as checkboxes", ik weet zo vlug even de NL vertaling niet hiervan, zal wel iets zijn als "laat snel moderatie als checkboxen zien" of iets in die geest. Deze aanzetten dan zie je die selectiehokjes.
Dan vink je aan wat je wilt verplaatsen en dan onderaan kiezen voor "verplaats naar" en dan het juiste forum onderdeel kiezen.

N.B. Het kan zijn dat dit alleen per pagina gaat, dus als je 3 pagina's aan het selecteren bent geweest moet je even opletten dat ook alles overgezet wordt en niet alleen de laatste pagina waar je onderwerpen geselecteerd hebt om te verplaatsen. Dit weet ik namelijk niet meer zeker, is weer een tijdje geleden dat ik op die manier berichten gemoved heb.
Greetings, Black Tiger

johannes47

Hallo BlackTiger,

Klopt helemaal wat je zegt: we hebben het gevonden en zeer tevreden met je professionele uitleg.
Ik wil je erg bedanken voor alles wat je al hebt gedaan.

Echt als we vragen hebben hopen we op jou goede uitleg en advies.

Super bedankt namens ons Team.


Advertisement: