News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Import database is niet volledig

Started by Webmaaster, November 07, 2017, 11:33:36 AM

Previous topic - Next topic

Webmaaster

Dag allemaal,


Ik heb SMF 2.014 geinstalleerd. Omdat ik problemen bleef houden met het in 1 keer overzetten van de database, heb ik het in stappen gedaan. Alles werkt nu prima maar ik loop tegen het volgende aan: Als ik uit een oude database een export maak van smf_messages en deze importeer, dan vallen de laatste 30 berichten weg. De rest zet hij keurig en zonder fouten over.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet,
Maas

Black Tiger

Misschien kun je beter je afvragen waarom je problemen hebt met het in 1x overzetten van de database.
In veel gevallen wordt dat veroorzaakt door een tekort ingestelde tijd bij je hoster. De oude of huidige afhankelijk van waar het probleem zich voor doet en wat er precies gebeurt.
Een te korte execution_time (ik noem maar iets) zou dus ook dit probleem kunnen veroorzaken.

Ik zou eerst kijken naar de oorzaak en dat oplossen zodat je gewoon in 1x de hele database kunt backuppen en terugzetten.
Greetings, Black Tiger

Webmaaster

Quote from: Black Tiger on November 07, 2017, 11:52:35 AM
Misschien kun je beter je afvragen waarom je problemen hebt met het in 1x overzetten van de database.
In veel gevallen wordt dat veroorzaakt door een tekort ingestelde tijd bij je hoster. De oude of huidige afhankelijk van waar het probleem zich voor doet en wat er precies gebeurt.
Een te korte execution_time (ik noem maar iets) zou dus ook dit probleem kunnen veroorzaken.

Ik zou eerst kijken naar de oorzaak en dat oplossen zodat je gewoon in 1x de hele database kunt backuppen en terugzetten.

Dank voor je reactie. Ik gaat denk ik mis bij de template. Het kost inmiddels te veel tijd vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen. Wellicht niet fraaiste. Voor de volledigheid. Wat ik nu doe is Rijen exporteren uit de tabel "smf_messages".

Webmaaster

Quote from: Black Tiger on November 07, 2017, 11:52:35 AM
Misschien kun je beter je afvragen waarom je problemen hebt met het in 1x overzetten van de database.
In veel gevallen wordt dat veroorzaakt door een tekort ingestelde tijd bij je hoster. De oude of huidige afhankelijk van waar het probleem zich voor doet en wat er precies gebeurt.
Een te korte execution_time (ik noem maar iets) zou dus ook dit probleem kunnen veroorzaken.

Ik zou eerst kijken naar de oorzaak en dat oplossen zodat je gewoon in 1x de hele database kunt backuppen en terugzetten.

Na poging ontelbaar is het gelukt om de gehele database in te lezen. Met wat aanpassingen aan de template werkt alles weer. Bedankt voor het zetje ;-)

Black Tiger

Graag gedaan, ben in elk geval blij te lezen dat het gelukt is!
Greetings, Black Tiger

Advertisement: