Fout bij upgrade van 2.0.14 naar 2.0.15

Started by beagle-01, April 07, 2018, 11:31:24 AM

Previous topic - Next topic

beagle-01

Het forum gaf aan dat er weer een upgrade beschikbaar was.
Ik kreeg " Fout bij pakketinstallatie" — Test mislukt."
Er word aangeraden Niet verder te doen met de installatie.
De volgende fout —> test mislukt in. .sources/ManageMembers.php



Wat kan ik doen om het euvel te verhelpen.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Black Tiger

Hoe heb je de upgrade gedaan?
Alle bestanden overschreven en dan upgrade gestart of de upgarde laten uitvoeren van iets als Installatron of zo?

Als je alle bestanden overschreven heb zou je het nog eens kunnen doen en echt zorgen dat alle bestanden overschreven worden. Zorg in elk geval bij .php bestanden dat die in .ascii mode geupload worden.
Daarna nog eens opnieuw proberen.
Greetings, Black Tiger

beagle-01

hoe

Gewoon vanuit  "Beheer" in het forum.
In tab "update beschikbaar" op de link-->   zo spoedig mogelijk je forum bij te werken. en daar op te klikken.


Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

HunterP

Wellicht een modificatie die in de weg zit? Zo te zien is de 2e aanpassing (van de 3) in ManageMembers niet mogelijk. Aangezien de functies in die file niet direct van belang zijn voor het functioneren van het forum. Ik zou hem gewoon draaien en desgewenst ben ik best bereid om de ManageMembers.php handmatig voor je aan te passen zodat alles conform 2.0.15 is. Dan zou je mij die na draaien van de upgrade even moeten mailen, inclusief de upgrade zelf. Hoewel, die laatste kan ik zelf wel even downloaden :)

HunterP

   <operation>
      <search position="replace"><![CDATA[if ($context['sub_action'] == 'query' && !empty($_REQUEST['params']) && empty($_POST))
   $_POST += safe_unserialize(base64_decode($_REQUEST['params']));]]></search>

      <add><![CDATA[if ($context['sub_action'] == 'query' && empty($_POST))
{
   if (!empty($_REQUEST['params']))
   {
      $_POST += safe_unserialize(base64_decode($_REQUEST['params']));
   }
   elseif ($context['browser']['is_ie'] && !empty($_SESSION['params']))
   {
      $_POST += $_SESSION['params'];
      unset($_SESSION['params']);
   }
}]]></add>
   </operation>

Die kan dus niet gevonden worden in jouw code...

LiroyvH

Ik gok dat je de "Stop Spammer" mod geïnstalleerd hebt staan?
Als dat inderdaad het geval is, dan moet je die deinstalleren. (Let op: NIET alle data van die mod verwijderen, enkel de installatie ongedaan maken vanuit de pakketbeheerder.)
Daarna de update uitvoeren naar 2.0.15 vanuit de Pakketbeheerder zoals je al van plan was.

Als je dat gedaan hebt en de update is voltooid installeer je Stop Spammer weer. Die zal een foutmelding geven dat hij niet kan installeren omdat er één wijziging in ManageMembers.php niet uitgevoerd kan worden. Dat negeer je, je kiest om het alsnog te installeren ondanks de foutmeldingen.

Vervolgens moet je in ManageMembers.php zoeken naar dit exacte stukje code:

if ($context['sub_action'] == 'query' && empty($_POST))

En die regel vervangen voor:
if ($context['sub_action'] == 'query' && (empty($_POST) || ((isset($_POST['spammers_checks']) || isset($_POST['spammers_report'])) && !empty($_POST['delete']))))
(LET OP: als je lokaal dat bestand wilt bewerken in plaats van direct op de server, en je hebt een kopie van ManageMembers.php gedownload *voordat* je de update naar 2.0.15 uitvoerde: download dan eerst een verse kopie van ManageMembers.php vanaf de server! Anders als je het bestand overschrijft gaan de wijzigingen die de update uitvoert verloren.)

En dan is alles geïnstalleerd, heb je de vernieuwde veiligheid en heb je Stop Spammer ook gewoon nog geïnstalleerd! :)
Die mod wordt al een tijdje niet meer up to date gehouden door de auteur, vandaar dat dit soort workarounds helaas nodig zijn.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

beagle-01

Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

LiroyvH

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: