News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Nieuwe EU wetgeving! Einde fora?

Started by Early Bird, June 04, 2018, 09:34:05 AM

Previous topic - Next topic

Early Bird

Europarlement gaat internet slopen op 20 en 21 juni

De EU is voornemens binnenkort heel bizarre copyright wetgevingen te introduceren die het functioneren van internet grondig gaan slopen. Op 20 of 21 juni gaat het Europarlement hierover stemmen. Wetende dat o.a. Nederland en de andere lidstaten al akkoord zijn gegaan met deze wetgeving, zal het Europarlement vermoedelijk snel akkoord gaan. Waar gaat het over?

Lees verder bij de bron

Early Bird

Als ik het allemaal juist interpreteer is het de bedoeling van de EU om de alternatieve media monddood te maken.
Daarbij treedt als neveneffect op dat je als forumbeheerder een kostbaar filter moet plaatsen om copyright gevoelig materiaal tegen te houden.

Na pas geleden de AVG nu dit weer! Leve de EU maar niet heus!

Black Tiger

Zijn er ook betrouwbare bronnen te vinden hieromtrent?
Want als ik met Google ga zoeken kom ik dit nieuws alleen op vage sites tegen zoals deze en dat lijkt van elkaar gekopiëerd. Hetgeen erg de indruk wekt van fake nieuws, hoeft echter niet.
Ik lees op DJReport dat dit lastig te verifiëren is, maar dat wil nog niet zeggen dat het bericht niet klopt.

Als dit inderdaad erdoor gaat, dan denk ik dat het inderdaad ver afgelopen is en niet alleen met forums maar ook met diverse websites of vlogs.:(
Greetings, Black Tiger

Early Bird

#3
Het EU document

Zie chapter 2 article 13 pagina 58

Overigens zijn, in mijn optiek, juist de staatsomroep NOS, RTL en de mainstream media vage bronnen die fakenews verspreiden! En veel nieuws niet openbaren zoals negatief nieuws over de faschistische ideologie genaamd islam.  Ook deze EU wet wordt geruisloos ingevoerd! Typisch de manier van de EU.

Robert.

Hier geen politieke discussies beginnen, graag. Discussies over wat de mogelijke effecten zijn van dit wetsvoorstel, waarom het een idioot idee is, waarom dat het niet is, enzo, zijn allemaal prima, maar hou het relevant. Wil je andere religies bekritiseren, de EU afkraken of Rutte de schuld te geven van klimaatverandering, plaats gerust wat berichten op Facebook (nu dat nog kan), maar doe dat niet hier, alsjeblieft.

Early Bird

Probeer je nu mijn recht op vrije meningsuiting te beperken Kryzen? Ik reageerde inhoudelijke op de vraag van Black Tiger. Daarnaast reageerde ik gemotiveerd op zijn stelling dat hij de bronnen niet betrouwbaar vond of nog vindt.
Tja, soms heb ik het gevoel dat "we" terug zijn beland in de jaren "30 vorige eeuw!
Daar heeft deze nieuwe wetgeving ook mee te maken.

Het lijkt mij beter dat je inhoudelijk reageert en een oplossing aandraagt. De pot verwijt de ketel..........

Het forum, wat ik beheer, heeft waarschijnlijk geen last van deze nieuwe wetgeving omdat het geheel besloten is!

LiroyvH

#6
Ten eerste: heel abstract gesteld heb je geen recht op vrije meningsuiting op ons platform daar wij het recht behouden om bepaalde inhoud aan te passen of te verwijderen, omdat het nou eenmaal onze website is en wij dus bepalen wat wel en niet mag; zoals jij dat ook mag bepalen op jou website. Dat is onze vrijheid zolang dat binnen het kader der wet is. En dat is het. Vrijheid van meningsuiting is iets tussen jou en de staat, niet tussen jou en ons. Dat we er behoorlijk vrij in zijn, zeker in chit chat, en veel dingen toestaan doet daar niets aan af. :)
Al krijgen religie topics meestal snel een slotje omdat ze bijna zonder uitzondering heel rap ontaarden in totale chaos.

Dat gezegd hebbende zonder te toetsen hoe accuraat de informatie op je linkje is, lijkt me nu al dat het besloten zijn of niet vrij weinig uitmaakt. ;)
Een wet geldt overal, en of deze nou publiekelijk, semi-publiekelijk of in het geheim overtreden wordt: dat maakt niet uit.

-edit- Naar aanleiding van het uitzonderlijk asociale bericht dat Early Bird hierna poste is dit topic gesloten.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: