Iemand een tip mbt managed SMF partij (liefst NL) inclusief patches en updates?

Started by Bob_H, September 26, 2018, 04:21:24 AM

Previous topic - Next topic

Bob_H

Hallo,

Wij onderhouden als bedrijf momenteel zelf een SMF forum (SMF 2.0.15) met wat maatwerk en extra mods. Nu is de verantwoordelijke persoon binnen organisatie niet meer werkzaam en zoeken we naar een hosted / managed omgeving met eveneens onderhoud / updates in de zin van security patches en waar nodig de toekomstige tweaks en mods aanpassingen als meerwerk.

Zijn er partijen in NL die dit zakelijk verzorgen? Aantal rondjes gegoogled maar kom enkel op een paar partijen buiten Europe uit wat geen optie is ivm AVG geneuzel.

Tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank.
Bob

LiroyvH

Hi Bob,

Ik ken eigenlijk geen bedrijven die dat allemaal doen. Dus en de hosting, en de patches en het schrijven van tweaks/mods. Meestal staan die los van elkaar. Ikzelf wil nog wel eens patches installeren voor klanten, maar mods wat terughoudend mee (al regel ik zeker wel eens development werk voor SMF-fora.) om verschillende redenen.
Het is wel iets dat geregeld zou kunnen worden. Is zelf blijven hosten (SMF draait in principe op elke hosting provider die de juiste PHP(-modules) en mySQL versies ondersteunen.) en iemand die de patches voor je installeert en mods regelt geen uitkomst?

Het updaten is trouwens meestal best makkelijk, over het algemeen met 2 klikjes geregeld ALS je altijd netjes bij bent gebleven. :)
Al is het een beetje afhankelijk van hoe de verantwoordelijke de boel heeft ingericht.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Bob_H

Hi CoreISP, bedankt voor de reactie.

Quote from: CoreISP on September 26, 2018, 06:17:46 AM
Is zelf blijven hosten (SMF draait in principe op elke hosting provider die de juiste PHP(-modules) en mySQL versies ondersteunen.) en iemand die de patches voor je installeert en mods regelt geen uitkomst?

Dat is zeker ook een oplossing. Het draait al op een managed platform momenteel echter ging ik er vanuit dat ieder andere partij zoiets aanbiedt wel zo zijn eigen platform en hardware heeft. Alleen het in de lucht houden van SMF dmv updates en security patches is al ruim voldoende. Ik stuur je straks even een PM, wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen. Thanks, Bob

Advertisement: