News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Heel veel registraties per dag uit .RU .XYZ en andere vervelende 'landen'

Started by Widedike, August 14, 2019, 07:05:52 AM

Previous topic - Next topic

Widedike

Hallo, ik heb al een paar weken last van veel ongewenste registraties die ik iedere dag moet afwijzen.
Het gaat om zo'n 20 tot 30 aanmeldingen per dag!!
Ik heb al maanden geen wijzigingen aan het forum gedaan dus daar ligt het niet aan.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
Ik heb het forum nu in onderhoud modus gezet zodat ik daar vanaf ben maar zodra ik hem daar weer uit haal komen de aanmeldingen weer binnen.
Ik gebruik SMF 2..0.15
Bij voorbaat dank.

Groet,
Erik

Black Tiger

Ik heb dat ook een tijd gehad, maar er zijn wel wat dingen die je daar tegen kunt doen.
Een goede captcha gebruiken, maar wel zo dat goede gebruikers er doorheen kunnen.
Belangrijker is een aantal goede willekeurige vragen maken. Als je forum Nederlands is dan kun je dat in het Nederlands doen, en die vragen gewoon elke 3 of 6 maanden vervangen door andere vragen.
Je kunt iets maken als bijv.
Hoeveel wielen heeft een driewieler, vul het cijfer in als antwoord. En dan moet er dus als antwoord 3 komen. Voor mensen simpel te doen, voor bots al moeilijker.
Verder kun je in .htaccess bestanden hele ip ranges van bijv. Rusland of andere vervelende landen blokkeren.

Daarnaast kan een mod zoals Stopforumspam ook nogal helpen.
Greetings, Black Tiger

@rjen

Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

Widedike

Captcha had ik al en ook een paar simpele vragen.
Ban op xyz etc. had ik al ingesteld, nu ook maar de rest gedaan dat scheelt inderdaad al een berg.
Ik zit alleen nog met registraties met email adressen eindigend op @gmail. Als ik die blokkeer met *@gmail dan kunnen mensen met een gmail adres zich ook niet meer aanmelden, of lukt dat met *@gmail*?


Herman's Mixen

installeer deze mod van solve media, registreer je daar op de site en vul de 3 hash keys in, ik heb nergens last van op mijn eigen site en heb niks verder geinstalleerd :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Widedike

Bedankt Herman, ik ga het proberen. Moet eerst weer even uitzoeken hoe ik ook al weer de MOD moet installeren in SMF op mijn forum.
Upload SMF-solvemedia.tar.gz to your SMF using the package manager (done)
Apply the Mod ......uhhhh, komt goed!

Herman's Mixen

Als je de solved media mod hebt geinstalleerd ga je naar admin --> beveiliging en moderatie --> verificatie

dan zie je iets als dit (zie bijlage)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

MPHV

Wij hadden er de afgelopen tijd ook erg veel last van, een aantal heeft ook een aantal spam berichten geplaatst.
Wij hebben de mod van CleanTalk geinstalleerd, die werkt uitstekend.

Advertisement: