News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Error bij aanpassen profiel: Call to undefined function dl()

Started by Han, August 01, 2020, 01:52:21 PM

Previous topic - Next topic

Han

Als ik iets wil aanpassen in een profile van m'n forum dan lukt dat niet. Ik krijg error Call to undefined function dl() te zien.

Volgens dit topic komt dat door iets wat in PHP.ini niet goed staat. https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=571155.0
Staat php.ini op de server bij de host?  Kan mijn host dit dus voor me fixen?

Info van de server bij de host:
PHP Version   7.1.33
MySQL Version   5.7.31

Han

Ik heb contact opgenomen met m'n host en die zei: Het lijkt er op dat de PHP extentie php_fileinfo niet aan staan. Deze kun je heel makkelijk aanzetten via de PHP selector in cPanel.
Hier zie je een lijst met allerlei PHP extenties, en 'fileinfo'. Deze kun je zo aanvinken, en dan moet het probleem opgelost zijn


Dat heb ik gedaan en inderdaad is die error weg maar nu kan ik nog steeds geen nieuwe dingen in het profiel opslaan. Ik krijg nu deze error:
De volgende fouten zijn opgetreden bij het opslaan van je profiel:
De geselecteerde avatar is ofwel te groot of helemaal geen avatar.


Onze avatar size is restricted tot een bepaalde grootte maar zelfs als ik de setting verander naar onbeperkt dan blijft de error bestaan.
De avatars die er staan in de profielen zijn extern gelinkt van een andere plaats of het zijn de standaard forumavatars waaruit ze kunnen kiezen.
Mijn host zei dat ik PHP module imagick moest checken of die aangevinkt is. Dat was ie niet maar nu wel en het probleem bestaat nog steeds.
Onze upload_max_filesize staat op 100mb. De avatars zijn maar een paar kb dus dat kan het ook niet zijn.

Mijn host komt er morgen op terug. Iemand misschien nu al een idee hoe dit op te lossen is?


Han

Ik maak een nieuw topic aan voor de error betreffende de avatar en het niet kunnen veranderen van het profiel.
Ik zet dit topic op solved omdat het aanzetten van de PHP module fileinfo het Call to undefined function dl() probleem opgelost heeft.

Han

Even nog ter informatie wat betreft deze error:
De volgende fouten zijn opgetreden bij het opslaan van je profiel:
De geselecteerde avatar is ofwel te groot of helemaal geen avatar.



De hotlinkprotectie die ingesteld stond op ons forum was de oorzaak van die foutmelding.
Ik ben nu met mijn host aan het proberen of ik 1 map kan excluden van de hotlinkprotectie zodat de rest wel hotlinkprotected is.

Advertisement: