News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Backup Forum

Started by Heaven_en_Fayth, August 04, 2020, 03:46:44 AM

Previous topic - Next topic

Heaven_en_Fayth

Hallo allemaal,

Ik wil regelmatig backup,s maken van mijn forum (SMF 2.0.17) maar wil wel graag de instellingen goed hebben.
Ik lees verschillende verhalen wat het beste is om te doen.

Op mijn forum gebruik ik attachments en daar staan voornamelijk nzb files op.
Dus de link naar iets wat geupload is zodat mensen dit kunnen aanklikken en ze het direct kunnen binnen halen.

Probleem is nu dat ik niet zeker weet of FileZilla goed is ingesteld.
Ik lees vaak dat Binair aangevinkt moet staan, maar dat gaat meer om afbeeldingen geloof ik.
Is dit ook nodig met de attachments die ik gebruik?
Want als ik een backup terug moet plaatsen wil ik wel graag alle attachments erbij hebben en op de juiste plaats.

Ik zal een screen hieronder plaatsen hoe de instellingen staan van mijn FZ.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Fayth

Herman's Mixen

Je kan met dit programma allerlei soorten backups maken heb het in het verleden al eens gepost, je moet het even instellen naar je wensen.

https://www.phpmybackuppro.net/
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Heaven_en_Fayth

Ik werk eigenlijk altijd met FileZilla en vind het een prettig programma.
Die link die jij doorgeeft zal ook erg goed zijn (maar voor mij een totaal onbekend programma) maar dan weet ik nog niet zeker of alles goed geback-upt word
Net zoals dit nu het geval is met FileZilla.

Database back-up dat gaat via Plesk/PhpAdmin dus dat zit wel goed.
Maar de map waar de site inzit die wil ik graag goed geback-upt hebben zodat als het nodig is met terug plaatsen, er geen problemen ontstaan.
Nu dacht ik dat FileZilla standaard al goed stond met de instellingen tot ik hier op het Forum las dat met Binair het back-uppen beter zou gaan.
Dan pas ik liever de instellingen aan zodat dat goed staat.

Vandaar mijn vraag, weet jij of iemand anders welke instellingen ik voor FileZilla moet gebruiken met de attachments die ik gebruik?

Alvast bedankt.
Groetjes Fayth



SoftAid

Hallo Heaven_en_Fayth,

Laat antwoord, maar tja...

op ons forum worden ook heen veel verschillende bestandstypen gedownload als attachments en ik gebruik ook fileZilla.
hier geen nzb bestanden. NZB's worden opgemaakt als XLM (en dus ook te openen met bvb Excel).

Mijn Filezilla staat op Binair ingesteld, maar als je twijfelt, doe dan een test met enkele (onbelangrijke) bestanden.
Anders op Automatich zetten (of laten) ik denk dat dit in jou geval zeker het veiligste is.

SoftAid

SMF forum 2.0.17
Dutch free computer help forum
Always welcome on Oplossing.be :-)

Herman's Mixen

Als je geregeld een backup maakt van je bestanden en database zou er in principe niets aan de hand hoeven zijn, het script wat ik eerder plaatste is een voorbeeld van en hoe het ook mogelijk kan zijn :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: