Mail vanuit het SMF-programma

Started by SoftAid, May 15, 2021, 12:58:30 PM

Previous topic - Next topic

SoftAid

Hallo helpers,

Ons forum Oplossing.be draait op SMF 2.0.18 en is gehost op Combell.be (hostingbedrijf).

Al geruime tijd heb ik een klein probleem met mijn mails die vanuit het programma (dus door de forumsoftware ) naar mij als administrator verstuurd worden.
Bijvoorbeeld bij een topic waar ik Notificatie heb aan staan, of een "Meld dit aan een administrator"-bericht, of zelfs mijn PM's die mij gestuurd worden.

Al die berichten, waar worden die naartoe gestuurd?
In het Beheerscherm, Serverinstellingen, "Email-adres Webmaster" staat mijn eigen privé mail adres.

Wat er nu gebeurt is erg complex.
Mijn privé-mail [mijn.naam]@telenet.be staat bij de provider Telenet.be.

Elk bericht dat binnen komt van onze forumsoftware op mijn webmail van Telenet (vanwaar het moet doorgestuurd worden naar mijn client-mail programma) vermeld bij Afzender "Van:": [mijn.naam]@telenet.be, en als bestemmeling "Aan:": [email protected].
Deze gegevens worden dus volledig omgekeerd.
Ik heb zowel Combell als Telenet hier naar laten zoeken, maar beiden wijzen naar elkaar als de schuldige.

Bovendien komen deze mails (in de webmail van Telenet) in de Spambox terecht, en worden dus niet naar mijn privé-mail doorgezonden (uitgelezen).

Om verder te kunnen gaan met beide partijen, zou ik graag weten waar/wat er precies in de SMF-code gekozen wordt als er een Mail-actie gebeurt naar een moderator/administrator.

In het Beheerscherm, Serverinstellingen, "Email-adres Webmaster" Staat mijn persoonlijk mail-adres.
Ik heb dit al eens gewijzigd naar een alias van onze webmail van Combell, "[email protected]" (die doorverwijst als bestemming naar mijn privé mail), maar als ik dan test met een gewoon account, dan komen er geen berichten van binnen.

Een hele soep, en die moet nog heet gedronken worden :-)

Iemand die hier iets in herkend?

Hartelijk dank voor het lezen, en hopelijk tot ....

[email protected]
SMF forum 2.0.17
Dutch free computer help forum
Always welcome on Oplossing.be :-)

LiroyvH

Sorry, had dit topic over het hoofd gezien. Wat is nu concreet en in het kort het probleem precies, want ik vind het verhaal nu een tikje vaag. Daarnaast, wat zijn je instellingen? Gebruik je SMTP en php sendmail()? De afzender die je instelt, zou trouwens over het algemeen geen effect moeten hebben op het afleveren van e-mails; maar het kan wel zijn dat als dat een andere provider is, dat de mailserver van je hosting provider weigert daar e-mails mee te versturen omdat het er niet "authorative" voor is. (M.a.w.: jij probeert je voor te doen als een ander domein. ;) Dat doen spammers vaak, dus sommige hosts blokkeren dat.)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Skybuck

Bij mij doet de mail het ook niet, kan zijn dat deze kapot is in deze versie, ik probeer het probleem te achterhalen...

Advertisement: