Upgrade SMF 2.0.19 - SMF2.1.2 - Links werken niet.

Started by Han, November 04, 2022, 07:27:43 PM

Previous topic - Next topic

Han

Ik heb op mijn testforum zojuist een upgrade uitgevoerd van SMF 2.0.19 naar SMF2.1.2.
Er is in die tijd best veel veranderd. Alles lijkt wel oké te werken, alleen één dingetje niet.

Als ik met de optie "voeg een link toe" in het bovenste vakje een URL plak en in het onderste vakje een tekstje schrijf dan werd met dezelfde code op mijn oude forumversie een tekst-link geplaatst. Nu zie ik alleen de bbcode in mijn bericht. Ik voer dit uit als administrator. Ik heb geen beperking op rechten.
Ik zie de tekst-link wel als ik na het intikken van mijn bericht klik op "bekijken" maar na het plaatsen van het bericht zie ik alleen de BBcode

Dit is de code die ik in mijn bericht maak en ook zie na het posten van het bericht als ik de "voeg een link toe" optie uit de balk gebruik.
[url="https://www.google.nl/"]Link naar Google Nederland[/url]
Diezelfde code resulteert hier in de tekst-link die ik graag wil hebben. Deze dus: Link naar Google Nederland
Moet ik ergens nog iets aanzetten of zo om een klikbare link te krijgen zoals hieronder?


Han

Probleem is hetzelfde als in dit topic: https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=583085.0

Alle oplossingen die daar aangedragen worden heb is bekeken maar niks lost het op.
* Ik heb geen mods geïnstalleerd.
* De Bulletin bord code staat volgens mij goed.
  - Gebruik BBcode staat aangevinkt
  - URL's automatisch linken staat aangevinkt
  - Alle BBC-codes en BCC-tags staan aangevinkt

Ook met Basis HTML geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Basis-HTML toestaan was toch een beveiligingsrisico?






Han

#2
Op het engelstalige deel van het forum gaf Diego Andrés me de oplossing voor dit probleem:

Open je sources/subs.php en verander de code op regel 1595

oude code
if (!empty($parse_tags))
vervangen door deze code
if (!empty($parse_tags) && $message === false)

Han

Diego zei nog dat als patch 2.1.3 uitkomt dat ik regel 1595 weer terug moet zetten naar het origineel om geen error te krijgen bij het uitvoeren van die patch.

Zorg dan dus dat je subs.php op regel 1595 weer origineel wordt en er weer zo uitziet:
if (!empty($parse_tags))

Advertisement: