News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Hoe kan ik zien dat TinyPortal goed geinstalleerd is?

Started by mr.Mo, October 30, 2023, 05:27:13 PM

Previous topic - Next topic

mr.Mo

Hoi elk,

Heb in een ingeving TP geinstalleert, blijkt achteraf niet de beste weg te zijn?

1:TP gedownload en op mn server gezet in de SMF directory, dus niet via pakketmanager!
2:browser gestart, naar forum/TP gegaan om de install te doen, system gaf aan deze TP instal in de SMF forum directory te zetten, heb ik gedaan!
3:Nu opnieuw TPinstall gedaan en nu is system even heel druk bezig,

Ga er vanuit dat eea goed geinstalleerd is?

Vraag:hoe of waar kan ik zien dat TP aanwezig is ergens?
Grtx Mo

@rjen

Na installatie verschijnen meteen de standaard blokken in je forum en komt er een TinyPortal menu optie bij. Zie je dat niet: dan niet geïnstalleerd.

Verder moet je gewoon in de pakketbeheerder zien wat de status is.

Je dient TP net als elke mod via de pakketbeheerder te uploaden en installeren
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Hoi @rjen,

Mhh, ik zag dus verder niets in beeld verschijnen en wilde daarom de kortste weg nemen,  TP de-installeren of gewoon het gehele forum terug zetten om TP via de packetmanager te installeren,, heb hele forum terug gezet echter nu heb ik een ander probleem, forum start gewoon op echter You cannot view this attachment. , kan dus niet meer inloggen? het oude forum heb alleen de naam even veranderd om deze versie ook smf 2.1.4.1 even niet te gebruiken, de TP was dus niet goed geinstalleerd, wanneer ik weet welke files verandert zijn door deze TPmod, dan zou ik de oude smf forum terug kunnen zetten die werkt te gewoon wel goed om dan de oorspronkelijke smf files te overschrijven naar hoe het was, welke optie is de best?
Grtx Mo

@rjen

Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Ok, dank voor je reply,
Ik zal me toch meer moeten inlezen blijkt wel in smf en combinatie TP en TP zelf,
Heb ondertussen het oudere forum weer terug benoemd, ik kom er nu gewoon wel weer in, ben er even te lang uit geweest lijkt me,
Grtx Mo

@rjen

Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Quote from: @rjen on November 01, 2023, 01:08:56 PMGeen probleem
Das fijn daar ik alweer een vraagje heb,
Nu, op dit moment werkt forum weer en heb Tiny Portal gewist op men forum, en nu via de packetmannager officieeel geuploud en geinstalleert, en idd, ik zie TP nu ook daadwerkelijk staan,

Vraag:in de panel/block kun je een thema toevoegen, bv, recent, user, stats, dat is geen probleem echter ik had liever gezien dat deze niet open staan, not collapsed maar gesloten, closed, waarbij je op het + klikt wel uitvouwt zeg maar, waar dit in te stellen daar onder panel alleen gevraagd word, mag het uitvouwen, ja is standaard aan gevinkt, ik zag liever hierin een extra keuze, ja mag uitgevouwen worden echter we beginnen met een dichte blok, na klik uitvouwen, hiermee blijft site lekker rustig overkomen zeg maar, niet te veel in beeld!
Grtx Mo

@rjen

Collapsed of open is cookie gestuurd per user en wordt onthouden in de browser.

Er is geen setting die blocks standaard collapsed toont
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

@rjen, Ok, ik was even op jouw site en zie dat je bijna beeldvullend bent, dat ziet er mooi uit, is dit ook een TP instelling of doet SMF dit?

Verder begrijp ik wel dat een te uploaden picture niet te groot kan/mag zijn echter met 100 k zit je er heel snel overheen, dit ga ik nog uitzoeken, mooie progs wel, beide! 8)

En dan toch nog een laatste SMF vraagje vermoed ik, ik zou graag het home icoon niet naar het forum verwijzen daar de forum naam dit ook al doet,  die home icoon wil ik graag linken aan m n website zelf zeg maar, weet je zo 123 welke file hiervoor te editeren?
Alvorens dank


Grtx Mo

@rjen

Quote from: mr.Mo on November 03, 2023, 12:38:25 PM@rjen, Ok, ik was even op jouw site en zie dat je bijna beeldvullend bent, dat ziet er mooi uit, is dit ook een TP instelling of doet SMF dit?

Dit is een SMF instelling, waarvoor je echter deze MOD moet gebruiken..
https://custom.simplemachines.org/index.php?mod=4223

QuoteVerder begrijp ik wel dat een te uploaden picture niet te groot kan/mag zijn echter met 100 k zit je er heel snel overheen, dit ga ik nog uitzoeken, mooie progs wel, beide! 8)
Ik weet niet precies waar je op doelt. Als je kunt duidelijk maken wat je probeert te doen kan ik je wellicht helpen...

QuoteEn dan toch nog een laatste SMF vraagje vermoed ik, ik zou graag het home icoon niet naar het forum verwijzen daar de forum naam dit ook al doet,  die home icoon wil ik graag linken aan m n website zelf zeg maar, weet je zo 123 welke file hiervoor te editeren?
Alvorens dank

Wat bedoel je precies? Heb je website op een ander domein waar je naar wilt verwijzen?
Dit heeft idd niets met TinyPortal te maken.

De Home (of Index) verwijst standaard naar de locatie waar het forum staat. Wil je dat veranderen, dan kun je de code aanpassen in subs.php (in de Sources) folder

// All the buttons we can possible want and then some, try pulling the final list of buttons from cache first.
if (($menu_buttons = cache_get_data('menu_buttons-' . implode('_', $user_info['groups']) . '-' . $user_info['language'], $cacheTime)) === null || time() - $cacheTime <= $modSettings['settings_updated'])
{
$buttons = array(
'home' => array(
'title' => $txt['home'],
'href' => $scripturl,
'show' => true,
'sub_buttons' => array(
),
'is_last' => $context['right_to_left'],
),

Waar nu 'href' => $scripturl, staat kun je de variabele $scripturl vervangen door de url naar je website...



Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

@rjen

Quote from: mr.Mo on November 03, 2023, 12:38:25 PM@rjen
En dan toch nog een laatste SMF vraagje vermoed ik, ik zou graag het home icoon niet naar het forum verwijzen daar de forum naam dit ook al doet,  die home icoon wil ik graag linken aan m n website zelf zeg maar, weet je zo 123 welke file hiervoor te editeren?
Alvorens dank

Ik zag dat er hiervoor een Mod was voor SMF2.0. In SMF2.1 is dit met een allhooks oplossing beter op te lossen (IMO).
Heb daarom een MOD gemaakt en gesubmit ter goedkeuring...

Met een beetje mazzel wordt deze op korte termijn goedgekeurd...
https://custom.simplemachines.org/index.php?mod=4379
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Je code  om na het klikken home button  om naar m n website te gaan en hiervoor subs te editeren werkt na een 2e poging, had 'url' tussen dit ' nodig! :)

Picture formaat,

Als ik een berichtje wil zetten met als aanhang een picture wil uploaden, dan mocht deze maar 100 k, systeem geeft telkens aan dan  m n plaatjes te groot zijn!
Grtx Mo

@rjen

Een berichtje zetten waar?

Dit klinkt als standaard SMF nl.
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Op m n eigen forum? in een  eigen topic of in een reply, de plaatjes mogen niet groter zijn dan 100kb, mhh, misschien dat ik het overkeken heb,

@rjen, kijk hieronder "Klik of sleep bestanden hierheen om bijlagen toe te voegen "
Grtx Mo

@rjen

Dat dacht ik al: dat heeft helemaal niets met Tinyportal van doen maar met de bijlage instellingen van je SMF forum. Ik stel voor dat je daar eerst even kijkt
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

mr.Mo

Bedankt @rjen,

Heb ondertussen de bijlage gedeelte al bekeken, en zal het nog eens doen!,

verder heb ik op dit forum gezocht op mailerror, system geeft aan na handmatig instellen nieuw lid, error 403 =

"The 403 Forbidden Error happens when the web page (or another resource) that you're trying to open in your web browser is a resource that you're not allowed to access."

Dit zou dan een file/dir permission kunnen zijn, echter, veel dirs/files staan op 777?
Grtx Mo

Advertisement: