Wie kan ons helpen het forum te updaten

Started by Asia4fun, March 27, 2024, 03:56:17 PM

Previous topic - Next topic

Asia4fun

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Ons forum asia4fun werkt wel op PHP8.0 maar bij een hogere versie 8.1 gaat het forum offline. Forum is nu SMF 2.0.18 maar als we dat willen updaten naar 2.0.19 komen er ook allerlei foutmeldingen. Wordt er gek van. Onze webhoster mijndomein zegt dat we een nieuw domein moeten aanvragen met webhosting plus pakket en daar dan SMF compleet nieuw moeten installeren. Maar dan moet natuurlijk alles overgezet worden en daar heb ik absoluut geen "kaas" van gegeten. Ben geen ict-er en zou niet weten hoe dat allemaal moet.
Ben al blij dat ik het forum naar 2.0.18 heb gekregen.

Wie kan mij helpen? Anders zal het forum eind mei gestopt gaan worden omdat mijndomein dan geen php8.0 meer toestaat. Ze willen het liefst alles naar 8.3 hebben

@rjen

en ik zie dat je SimplePortal gebruikt: die werkt niet op SMF2.1, dan zul je over moeten naar EhPortal
Running SMF 2.1 with latest TinyPortal at www.fjr-club.nl

Asia4fun

Quote from: @rjen on March 27, 2024, 04:22:35 PMen ik zie dat je SimplePortal gebruikt: die werkt niet op SMF2.1, dan zul je over moeten naar EhPortal

Het wordt toch allemaal moeilijker lijkt het wel. SimplePortal 2.3.5 kan ik niet verwijderen. Er zit geen deinstalleroptie meer in de pakketbeheerder hiervoor. No sterker, er staat installeer modificatie terwijl die onderin de site al staat dat die geinstalleerd is. Ook geen groene stip dat hij huidige versie is.

En EhPortal als rar bestand in de pakketbeheerder gezet maar die heeft dus geen install optie.

Ook smf2.1.4upgrade geprobeert te uploaden via de pakketbeheerder maar die geeft dan weer de error: vsprintf(): Argument #2 ($values) must be of type array, string given. Kopieer ik het bestand via FileZilla dan zie ik het niet in de lijst van pakketbeheerder.

Zit er na dagen lang proberen en zoeken op internet nu even helemaal doorheen. Ik heb dit forum ooit overgenomen omdat het anders zou stoppen. Maar heb onderhand zelf het idee dat het maar moet stoppen als ik het niet verder weer online ga krijgen. Intussen heeft MijnDomein ook leuk even de site geupdate naar Plesk waardoor PHP nu echt naar de hogere versie moet anders is het geheel over met het forum.

Wie kan mij uit de brand helpen? Mijn kennis van ICT is redelijk maar niet super groot.

Doug Heffernan

Quote from: Asia4fun on April 06, 2024, 04:20:04 PMOok smf2.1.4upgrade geprobeert te uploaden via de pakketbeheerder maar die geeft dan weer de error: vsprintf(): Argument #2 ($values) must be of type array, string given. Kopieer ik het bestand via FileZilla dan zie ik het niet in de lijst van pakketbeheerder.

Je kunt een 2.0 forum niet naar de 2.1. versie via de Pakketbeheer upgraden. Je moet een handmatige upgrade uitvoeren.

Upgrading SMF

Ik zie dat je een charterlid bent. Als je bij de helpdesk een ticket over de upgrade start, regelen wij dit voor je.

Asia4fun

Quote from: Doug Heffernan on April 07, 2024, 04:55:17 AM
Quote from: Asia4fun on April 06, 2024, 04:20:04 PMOok smf2.1.4upgrade geprobeert te uploaden via de pakketbeheerder maar die geeft dan weer de error: vsprintf(): Argument #2 ($values) must be of type array, string given. Kopieer ik het bestand via FileZilla dan zie ik het niet in de lijst van pakketbeheerder.

Je kunt een 2.0 forum niet naar de 2.1. versie via de Pakketbeheer upgraden. Je moet een handmatige upgrade uitvoeren.

Upgrading SMF

Ik zie dat je een charterlid bent. Als je bij de helpdesk een ticket over de upgrade start, regelen wij dit voor je.

Ticket 4168 aangemaakt

Advertisement: