News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

SQL & SMF

Started by Shadowc, March 22, 2004, 09:22:12 PM

Previous topic - Next topic

Shadowc

Om man uppdaterar YaBB 1.5.5 till SMF, ändrar då SMF tabellerna i SQL så att man inte kan gå tillbaka till YaBB om det blir fel ?

Min idé är att kopiera mitt forum YaBB 1.5.5 till en annan katalog ex. /forum2, sedan uppgradera denna kopia till SMF under tiden som det gamla forumet rullar på som vanligt. När jag sedan kan konfigurerat klart SMF, fixat översättningar, färger osv. Då är tanken att jag går över till SMF, är detta möjligt ?

maffy

Hvis du laver en tro kopi af mysql databasen og omdøber den, uploader den ved siden af den anden, og også laver en kopi af forum-mappen, så er du sikret at dit org. forum virker stadig. Du skal undersøge om du har MB ledig til det og ændre settings.php i kopien.
regards,
Maffy

Terje Viken

Hmmm..dette hørtes ikke lett ut... :-\

maffy

QuoteHmmm..dette hørtes ikke lett ut...

Hvad mener du? Jeg forstår ikke rigtig at oversætte den sætning men det fremgår hvor det bærer hen.
regards,
Maffy

Terje Viken

Det jeg mente å si, var at dette hørtes vanskelig ut for meg som ikke kjenner mysql så veldig godt og at jeg er litt redd for at jeg kan gjøre mer galt en godt hvis jeg eksprementerer med det..

maffy

Quote from: Terje Viken on March 24, 2004, 06:57:50 AM
Det jeg mente å si, var at dette hørtes vanskelig ut for meg som ikke kjenner mysql så veldig godt og at jeg er litt redd for at jeg kan gjøre mer galt en godt hvis jeg eksprementerer med det..

Hej! Gå til admin sektionen og sig dump database med struktur og tabeller. Du vil få en fil du kan genskabe alt indhold inclusive tabeller af.

Jeg vil ikke lede dig ud på at lave en kopi af dit nuværende forum med nuværende mysqldatabase, opret istedet et andet forum og prøv dig på det. Sørg for, når du installerer, at kalde databasen noget andet end den du har i forvejen. Så gør det ikke noget hvis det går galt.
regards,
Maffy

Advertisement: