Gi gjester adgang til å delta på avstemminger

Started by espenf, March 29, 2004, 04:19:42 PM

Previous topic - Next topic

espenf

Hei!

Jeg ønsker at gjester skal kunne delta/stemme på avstemminger. Det er kun medlemmer som skal kunne opprette avstemminger.

Under rettighetene til "Ugrupperte gjester" har jeg satt "Tillat" på "Vise avstemminger" og "Stemme i avstemminger". Alle andre punkter under "Avstemminger" har jeg latt stå blank (har ikke satt på "Nekt").

Avstemminger viser for gjestebrukerne, men de får ikke lagt inn stemme. Medlemmer får stemme.

Har jeg gjort en feil eller er det en bug i SMF? Jeg bruker Beta 4.1.

kennetho

Tror du må tilate at gjester skriver innlegg for at de skal kunne stemme også, men skal ikke garantere det, og er ikke sikker på om gjester kan avstemme forde. Men er det jeg tror hvertfal  8)

Jeg lurte også på en ting. Hva skal jeg gjøre for å tilate at medlemmer legger til vedlegg også?

Har disse instillingene på vedlegg:
Modus for vedlegg : Aktiver alle vedlegg
Sjekke filendelsen til vedlegg: krysset
Vise vedlegg som bilde i innlegg: krysset
Aktivere kryptering for lagrede filnavn: krysset

Mvh
kenneth

espenf

Ved å klikke på spørsmålstegnet foran punktet "Stemme i avstemninger" i redigering av rettigheter for gjester, fikk jeg opp følgende melding:

QuoteDenne rettigheten gir et registrert medlem til å avgi stemme i avstemninger. Denne gjelder ikke for gjester.

Ser ut til at gjester uansett ikke vil kunne gå tilgang til å avgi stemme. Er det noen som kan si noe hvorfor denne begrensningen er lagt inn i SMF?

For at medlemmer skal kunne legge til vedlegg, må du i tillegg tillate det under "Rediger rettigheter" på "Medlemskontroll".

Skoen

Og du må aktivere vedlegg i "Rediger Installerte modifikasjoner"
Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


espenf

Skoen (og andre med peiling), stemmer det at gjester ikke kan gis tilgang til å stemme i avstemminger?

Skoen

Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


espenf

Mener du da at det i en senere versjon av SMF vil bli mulig å la gjester stemme?

Skoen

Veit ikke, det går an å lage et innlegg i Feature Requests, hvor dere sier at det bør være mulig.
Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


tomsl

Tror ikke dette er mulig. Som gjest har du ingen brukernavn. Å siden du da er anonym kan du sikkert stemme mange ganger fra samme pc. Dette går på brukernavn og ikke IP. :)

Advertisement: