Svenska språkpaketet

Started by finnhack, April 15, 2004, 09:46:33 AM

Previous topic - Next topic

NoBoB

Hämtade de svenska hjälpfilerna (Help.swedish.php och Manual.swedish.php) men det verkar som Help.swedish.php inte är komplett?

Manual.swedish.php verkar ok men nedre delen i Help.swedish.php saknas så du kanske skulle kolla detta?


Daniel Hofverberg

Jag ser inget fel med Help.swedish.php - åtminstone inte efter en snabbkoll. Den sista strängen i både Help.swedish.php och originalet Help.english.php är $helptxt['posts_and_topics'], så den verkar lika komplett som den engelska filen. Jag har dock inte själv hunnit testa filen live än, så jag kan ha missat något.

Kan du förklara närmare vad som egentligen saknas i den svenska versionen av filen? Kan du kanske ge exempel på delar som finns med i den engelska originalfilen, men inte i den svenska?


NoBoB

Filen jag hämtade först (hämtade den hxxp:t.om [nonactive] 2 gånger) saknade nedre delen. Den avslutades tvärt på rad 369 så här:


$helptxt['search_weight_length'] = 'Vikter används för att avgöra relevansen vid sökresultat. Ändra dessa


Hämtade filen på nytt igen precis nu och då fick jag hela filen som nu är på 52 KB (mot 46 på de två första) så nu verkar allt fungera som det ska. :)


Daniel Hofverberg

Konstigt. Som du ser är filen i mitt inlägg inte ändrat någonting, så det måste antingen ha varit något tillfälligt strul med din webbläsare eller med servern här. När jag testade, direkt efter att jag lade upp filen, så funkade allt.

Jag är i alla fall nästan klar med det nya språkpaketet för SMF 1.1.2, så jag bör kunna lägga upp det kompletta språkpaketet (inkl. dessa två hjälpfiler) inom ett par dagar. Jag är ledsen att det tagit sån tid.

steenmf

Quote from: Daniel Hofverberg on March 13, 2007, 04:39:20 AM
Jag är i alla fall nästan klar med det nya språkpaketet för SMF 1.1.2, så jag bör kunna lägga upp det kompletta språkpaketet (inkl. dessa två hjälpfiler) inom ett par dagar. Jag är ledsen att det tagit sån tid.

Hej Daniel!
Jag undrar bara hur det går med slutversionen av språkpaketet, inkl. hjälpfilerna? Är det färdigt, eller finns hjälpfilerna tillgängliga någon stans för nerladdning?

:) Bästa hälsningar - Steen

Daniel Hofverberg

Jag blev faktiskt preliminärt klar med språkpaketet för en vecka sedan, men mitt bredband har krånglat så mycket på sistone att jag inte kunnat ladda upp det.

Men nu är det i alla fall någorlunda färdigt, och återfinns på adress:
http://www.dubbningshemsidan.com.ru/forum/smf_1-1-2_swedish.zip

Filen finns också bifogad till detta inlägg. Observera att jag har bara hunnit testa språkpaketet som hastigast med SMF 1.1.2, så jag kan inte garantera att allt fungerar som det ska. Använd på egen risk! Så fort som jag testat lite mer, så att jag tror att allt är okej, så ska jag skicka filen till SMF-teamet för att läggas till på Downloads-sidan.

Jag är medveten om att användarhjälpen (den enda filen jag inte översatt personligen) innehåller ett antal grammatikfel och särskrivningar - jag håller på att gå igenom den filen och rätta till allt sånt, men det kan ta ett litet tag. Än så länge har jag bara hunnit bearbeta delar av filen.

tokar86a

Hej

Jag har problem att läga in det nya språkpeketet till version 1.1.3. Den byter till engelspråkig version då och det funka inte med att ändra till svenslka även fast det står svenska att dets ak vara det. Så vad är felet? Gör jag något fel?
MVH
tokar86a

Daniel Hofverberg

Jag har själv uppgraderat till SMF 1.1.3 idag, och jag har inga problem. Forumet fortsatte att vara på svenska efter uppgradering, och hur jag än bär mig åt lyckas jag inte att reproducera felet du beskriver.

Jag vet ärligt talat inte vad det kan bero på... Hur ser detaljerade versionskontrollen under "Forumunderhåll" i admingränssnittet ut?

tokar86a

Jag installerade det alltså. Sedan laddade jag ner de nya språkfilen här och la in den. Då fick jag det felet.

allt ser rätt ut om man titar underspråkfil.
MVH
tokar86a

Daniel Hofverberg

Uppgraderade du till SMF 1.1.3 genom pakethanteraren (d.v.s. följde länken i pakethanteraren till automatuppgraderingen), eller genom att ladda hem Upgrade-paketet från Downloads-sidan här och laddade upp alla filer?Hursomhelst, prova att ta hem språkpaketet för SMF 1.1.2 från det första inlägget i den här tråden; och ladda upp det på nytt till servern. Det borde funka, då det såvitt jag vet inte är några skillnader i språkfilerna mellan 1.1.2 och 1.1.3.

Daniel Hofverberg

Jag såg att det är något fel på språkpaketen från Downloads-sidan just nu, så att det svenska språkpaketet där är på engelska. Ifall du har laddat hem det därifrån, så hämta istället språkpaketet från 1.1.2 från det första inlägget i det här ämnet.

kittykatt

när kommer 1.1.3 verisionen haha
I have 1.1.7 version

Daniel Hofverberg

Tyvärr råkade jag ut för en olycka under min semester i Paris, och krossade ett par fingrar. Det är anledningen till att jag inte kunnat göra klart språkpaketet, och även anledningen till att jag inte kunnat vara online här mycket på sistone.

Men nu ska jag se till så att språkpaketet uppdateras inom de närmaste dagarna.

kittykatt

Tack nytt svenskt forum kommer upp för föräldrar. Vill gärna ha svenskt språk eftersom inte alla FATTAR hahahaha "menar det med skoj".
I have 1.1.7 version

Daniel Hofverberg

Tills dess att ett officiellt svenskt språkpaket för 1.1.3 dykt upp på Downloads-sidan här, så använd språkpaketet för 1.1.2 i första inlägget i den här tråden. Såvitt jag vet är det inga textskillnader mellan dessa versioner, så det bör funka utan problem.

DIF

Quote from: Daniel Hofverberg on August 16, 2007, 01:56:50 PM
Tills dess att ett officiellt svenskt språkpaket för 1.1.3 dykt upp på Downloads-sidan här, så använd språkpaketet för 1.1.2 i första inlägget i den här tråden. Såvitt jag vet är det inga textskillnader mellan dessa versioner, så det bör funka utan problem.


Funkar jättefint Daniel, och till råga på allt är det kanonbra översatt. Efter att ha sett ett antal mer eller mindre taffliga översättningar av t ex forumprogramvara så är det en ren fröjd att använda ditt språkpaket. Keep up the good work, och lycka till med läkningen av fingrarna.

rauthing

Tråden här är lite lång...  hittar inte om det finns Hjälp-filer till 1.1.3 ?

Bra översättning annars, men vissa av mina användare klagar på när de inte begriper och inte förstår den engelska hjälpen

Daniel Hofverberg

Ja, det finns översatta hjälpfiler på svenska. Ladda hem senaste versionen från första inlägget i tråden, så finns både användarhjälpen och administrationshjälpen på svenska där (Manual.swedish.php och Help.swedish.php).

rauthing

#198
Åh, tack! Jag missade kolla om jag hade svar. Att det inte ingick i paketet redan?  Nu talar jag om manualen (daterad april nåt), JAG behöver ingen hjälp :) fast filen "help.."  fanns där redan.

agreement.txt, på svenska, finns inte hos dej daniel eller? jag hittade en översättning här på forumet, men jag skulle gärna skriva en som inkluderar nåt om BBS-lagen (Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor) http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM

då bidrar jag till verksamheten med en sån text i så fall :)

Daniel Hofverberg

Jag ska kontakta SMF-teamet, och se till att Downloads-sidan här uppdateras med aktuell version snarast.

Vad gäller Agreement.txt (registreringsvillkoren), så har jag i dagsläget ingen sådan. Jag har för avsikt att översätta den texten så fort jag hinner, vilket då kommer att komma med i det officiella svenska språkpaketet. Det kan förhoppningsvis ske inom ca en vecka, men jag har ganska fullt upp med annat just nu, så jag kan inte lova exakt när. Men vill du hjälpa till, så får du gärna sammanfatta vad du anser är viktigt att nämna i registreringsvillkoren vad gäller lagen om elektroniska anslagstavlor.

Advertisement: