News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Contact mod..

Started by Ormfn, August 24, 2006, 09:10:54 AM

Previous topic - Next topic

Ormfn

Tjena!

Tänkte kolla om det är nån som har den contact moden för svenska? Eller kanske kan fixa? Vore kalas isf :)



Mvh
Sonny

Daniel Hofverberg

En länk till moden hade inte skadat... Jag provade söka efter den på mods-tavlan, men kunde inte hitta åt den.

G6™

Är det Contact Page 1.0 du menar ?

Ormfn

Jepp sry Daniel skulle tänkt på att posta det direkt.

Mrs G6 japp det är nog den, här är en direkt länk till den: http://mods.simplemachines.org/index.php?mod=377


Som sagt skulle vara kalas om nån kunde fixa det..

G6™

Lägg in den här text koden i din /default/themes/languages/Modifications.swedish.php

//Begin Contact Page Text Strings
$txt['smfcontact_contact'] = 'Kontakt';
$txt['permissionname_view_contact'] = 'Se Kontakt sidan;
$txt['permissionhelp_view_contact'] = 'Tillåt medlemmar att se kontaktsidan och skicka epost.';
$txt['cannot_view_contact'] = 'Du har inte tillåtelse att se kontaksidan.';
//END Contact Page Text Strings


Det verkar vara de textsträngar som modden använder sig av

Ormfn

Okej, men saken är den att jag fått moden att fungera på min sida, ändrat endel text så det står på svenska i den ist. Problemet är att när man postar ett meddelande därifrån så fungerar inte ÅÄÖ så den använder sig utav engelska tngt-bordet..  ::)

Daniel Hofverberg

Hmm, låter konstigt... Hur ser det ut? Visas någonting annat istället för ÅÄÖ, eller vad exakt händer?

Vilken teckentabell använder du på forumet?

Ormfn

#7
Japp när man te.x skriver "på" så visas på istället (i mailet som kommer då).. Använder svensk teckentabell vad jag vet  ::)

Ormfn


Daniel Hofverberg

å och dylikt är inget engelskt tangentbord, utan är HTML-entiteter. Sådana är fullt normalt att använda på webbsidor (och det visas normalt som å), men det borde inte användas i e-post...

Jag har ingen erfarenhet av den här moden,  men jag får förmoda att det måste vara en bugg i moden. Du bör kanske meddela skaparen av moden om det. Jag ska se om jag lyckas att hitta åt felet i källkoden till moden, men jag kan inte lova något.

Ormfn

Okej, tackar så mycket allafall för dina försök Daniel :)

G6™

Du kan prova det här paketet.
Jag har provat det på min test site och det ser ut att fungera där nu iallafall :)

http://www.familjegodis.se/images/Contactmod.zip

Daniel Hofverberg

#12
Mrs G6: Jag ser ingen skillnad på ditt paket gentemot originalet vad gäller utskick av HTML-entiteter.

Jag har gått igenom filerna nu, och är 99% säker på att jag hittat felet. Öppna filen Contact.php . Leta åt rad 37 t.o.m. 40 - de ser ut så här:

	
	
	
$subject htmlentities($subjectENT_QUOTES);
	
	
	
$message htmlentities($messageENT_QUOTES);
	
	
	
$from htmlentities($fromENT_QUOTES);
	
	
	
$email htmlentities($emailENT_QUOTES);


Kommentera bort dessa rader genom att lägga till // före varje rad. Med andra ord, slutresultatet ska bli:

	
	
	
//$subject = htmlentities($subject, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$message = htmlentities($message, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$from = htmlentities($from, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$email = htmlentities($email, ENT_QUOTES);


Det där är bara ett mycket snabbt fix - egentligen bör man kolla lite noggrannare vad som fyllts i, men det där bör lösa problemet utan att införa säkerhetsrisker.

Ormfn

Tackar Daniel! Ska testa det där så återkommer jag med rapport hur det gick :)

G6™

QuoteMrs G6: Jag ser ingen skillnad på ditt paket gentemot originalet vad gäller utskick av HTML-entiteter.

Inte när det kommer till språkfelen.
men hela moden är översatt till svenska i det paketet jag postade, inte bara text strängarna, utan även de hård codade texterna.

Gorm

Quote from: Daniel Hofverberg on August 28, 2006, 04:10:39 AM
Mrs G6: Jag ser ingen skillnad på ditt paket gentemot originalet vad gäller utskick av HTML-entiteter.

Jag har gått igenom filerna nu, och är 99% säker på att jag hittat felet. Öppna filen Contact.php . Leta åt rad 37 t.o.m. 40 - de ser ut så här:

	
	
	
$subject htmlentities($subjectENT_QUOTES);
	
	
	
$message htmlentities($messageENT_QUOTES);
	
	
	
$from htmlentities($fromENT_QUOTES);
	
	
	
$email htmlentities($emailENT_QUOTES);


Kommentera bort dessa rader genom att lägga till // före varje rad. Med andra ord, slutresultatet ska bli:

	
	
	
//$subject = htmlentities($subject, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$message = htmlentities($message, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$from = htmlentities($from, ENT_QUOTES);
	
	
	
//$email = htmlentities($email, ENT_QUOTES);


Det där är bara ett mycket snabbt fix - egentligen bör man kolla lite noggrannare vad som fyllts i, men det där bör lösa problemet utan att införa säkerhetsrisker.


Är det någon som testat detta och kan säga om det funkar eller inte? Det skulle ju underlätta om Å Ä och Ö följde med i e-posten man får. ::)

/Johan

Gorm

Jag testade ändå, verkar fungera utmärkt! :)

/Johan

Advertisement: