Trenger litt hjelp med å endre lengden på forumet

Started by EspenDL, June 05, 2004, 02:09:02 PM

Previous topic - Next topic

EspenDL

Jeg vil ha width="990" align="center"
Hvordan gjør jeg det?

En ting til: Hvor endrer jeg den hvite bg fargen på forumet.
Jeg vil nemlig ha en bg bilde i stede for.

EspenDL

Jeg bruker standard SMF template.
Du kan jo se forumet her [nofollow]

bloc

Hvis du vil at sia skal være 900 bred må du gjøre dette i index.template.php:

- la body taggen være, men put inn align="center" i div taggen, lik :
<div align="center" style="background-color: white; border-b........

- i table-taggen rett nedenfor :
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" align="center" width="900" style="position: relative;">

- like før function template_main_below() må du forandre enda en table-tagg:
     // The main content should go here.  A table is used because IE 6 just can't handle a div.
        echo '
        <table align="center" width="900" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"><tr>

- og til slutt i nettopp function template_main_below() første table-tagg der:
<table cellspacing="0" cellpadding="3" border="0" align="center" width="900">

Det skulle få alt midt på sia, uten at alt inni oxo blir midt på + 900 bred.
For å få et bakgrunnbilde bak toppen av sia må du putte inn dette i den første div-taggen i samme index.template.php:
<div style="background: url(dittbilde); background-repeat: no-repeat;.....

Gjør det samme i første div-taggen i function template_main_below()

Du kan bruke repeat-taggen for unngå at bildet gjentas..hvis ikke, bare ta den bort.

EspenDL

#3
Takk for et meget godt og utfyllende svar :D

Offtopic: Hvor ble det av skoen sin post?

EDIT: Til andre:

// The main content should go here.  A table is used because IE 6 just can't handle a div.
        echo '
        <table align="center" width="900" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"><tr> Ikke glem table align="center"

EspenDL

#4
Enda et spm. Jeg vil at strekkene oppe og nede skal være 990, hvordan gjør jeg det?
En annen ting jeg ser som kunne vær greit er å sette tittelen: "Vaulen Dataparty Forum" til venstre side. Altså rett oppfor brukerinformasjon.

Takk på forhånd ;D

EDIT: Jeg ser at innholdet på brukerinfo er midtstilt. Det skal det ikke være. Det kan være grunnen til at du må scrolle horisontalt eller?

bloc

Jepp.Så det jeg også nå...er litt kronglete å det til her uten å skrive om MYE av det. Se på forumet jeg nylig startet opp for muligheter til å forandre : http://www.vennekroken.net , ....jeg rusket ganske kraftig om på koden for å få det til.

Nøyaktig hva ønsker du det skal være da? Så kan jeg muligens bare gi deg hele index-filen... ;)

EspenDL

Det eneste jeg vil forandre på er å få midtstilt toppen uten at innholdet blir midtstilt i tillegg til at strekene som skiller topp og bunn blir 990 px og ikke 100% slik det er nå.

bloc

I tillegg til at topp/bunn er 900 px bredt? eller skal det være 990?...

EspenDL


bloc

Sorry..rotet litt der i første svaret og så ble det sittende - i mitt hode. :)

Vel, her er scriptet - det skal fungere nå:

http://www.bloczone.net/index.template.zip

EspenDL

Hei!
Tusen takk for hjelpen ;) Jeg så på forumet: vennekroken [nofollow] liker veldig godt designet og oppsettet, men forumet validerer ikke lengre. Det var bare småting. Eks. du hadde glemt alt="" på endel bilder ;)

Advertisement: