Display :users in chat in het infocentrum blok zetten

Started by Mano2, July 10, 2013, 05:33:34 PM

Previous topic - Next topic

Mano2


Voor mijn ajaxchat wil ik ergens in het infocentrumblok een stukje code plaatsen zodat te zien is wie er in  de chat zijn maar weet niet zo goed waar ik moet wezen.
Het stukje code heb ik al van frug ontvangen, nu  de juiste plek nog in smf.


Het mooiste zou zijn als het eruitziet net als de regel : users online en daaronder de info  maar ben natuurlijk ook tevree als ik het daar ergens kwijt kan.



Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2

Ja klopt Burglar, deze mod zou uitstekend zijn geweest, deze had ik je in het begin ge p-mt omdat die niet met 2.04 werkt, je zou nog gaan uitpluizen of je die kon omzetten voor 2.04 maar gezien je drukte kwam je er niet aantoe,  waarna ik deze  zelfstandig heb geinstalleerd en daarna een chat koppeling in  de index gemaakt en het is nu iig functioneel en het werkt verders prima op wat dingetjes na en nu was mijn volgende stap het zichtbaar maken van de chatusers  :) .


Ik vind dat topic zo wazig en er gaat en staat van alles door elkaar, als ze de mod nu eens zouden bijwerken met alle gelukte bevindingen dan had iedereen er wat aan en was die ook weer bijgewerkt voor het heden, maar jah..


Volgens de mod is mijn vraag mogelijk want die shaharir heeft het ook voormekaar , zie link,  ik kan alleen niet vinden waar in de mod de opdrachtregel staat zodat ik weet waar die aanpassing moet komen dan kan ik iig proberen uit te pluizen hoe die in 2.04 geplakt kan worden..
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112598;image


ps,


Hier de chatcode die  "ergens" tussengevrot  zou moeten worden.


Basically you need these lines somewhere that they can be handled:

define('AJAX_CHAT_PATH', realpath(dirname($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']).'/chat').'/');
require_once(AJAX_CHAT_PATH.'lib/classes.php');$ajaxChat = new CustomAJAXChatInterface();
$userlist = $ajaxChat->getOnlineUsers();

This will give you an array with all the currently online users and put it in the variable $userlist. You can get a string out of this array by using

htmlentities(implode(', ', $userlist), ENT_QUOTES, 'UTF-8')






Herman's Mixen

Oke ik heb nu iets meer tijd aankomend weekend dus zal een test omgeving gaan maken waar ik de mod ga aanpassen voor 2.0.4
met eventueel een aantal extra aanpassingen die in de FAQ staan....

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

johannes47

The Burglar!

Nou ik zou dat ook heel graag willen de ajaxchat, dus ik kom af en toe wel is kijken hier hoe het ermee gaat. Misschien een tip ik heb deze al een keer gezien als popup venster maar dan moet je hem zelf uit elkaar trekken wil je alle opties willen zien. En die hadden elk topic als kamer erin staan niet erg handig maar het stond er wel in.
Maar ik hou mij wel aanbevolen hoor

Groetjes Johannes

Mano2

Johannes,
ben bang dat ons projectje nu niet zal doorgaan nu dat onze inbreker ermee is gestopt.... kan jij koken ?.. ik kan bakken maar 'k ben bang  dat we meneer Ramsay echt wel nodig zullen hebben....

NanoSector

Ik hoor gemixte meningen over de werking in 2.0.4. Ik wil wel kijken of ik de mod werkend kan krijgen, maar weet je zeker dat ie niet werkt op 2.0.4?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2

De Ajaxchat integration . mod werkt niet op 2.04, misschien in de simulatie  modus maar dat is  niet de oplossing denk ik, maar dat heb ik niet geprobeerd hoor.

De ajaxchat zelf werkt goed genoeg,  de mod maakt  de diverse functies makkelijk om uit te voeren en te beheren

In het engelstalige deel zijn  er  in   de afgelopen jaren div toevoegingen gedaan op die mod maar niemand heeft  die ( iig niet openlijk voor zover ik weet), bijgewerkt naar 2.04, en  dat zou juist  de oplossing zijn  want dan kan iedereen deze mod weer installeren met de  handige opties en zo ( iig zijn er nu 2  liefhebbers 8) [size=78%] :[/size]
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112592;image ( vanuit de  admin e.e.a. kunnen instellen
of deze : [/size][size=78%]http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112598;image[/size]  ( waar dit topic  feitelijk  over gaat ).....


johannes47

Beste teamleden,

Door wat rond te neuzen kwam ik op deze website: http://www.angels4always.com/ de ajaxchat tegen met een extra knop zodat ie ook via een popup werkt. Dit is ook op SMF 2.0.4.
Volgens die mensen werkt alles perfect, maar denk dat deze helemaal aangepast is. Misschien dat jullie er wat mee kunnen. Het zou dus wel prachtig zijn als we deze ook kunnen gebruiken. Maar ik wacht wel netjes af of dit mogelijk is.

Groetjes Johannes

NanoSector

Oké ik heb net even gekeken naar de mod, maar deze heeft geen licentie er aan hangen. Dat betekent dat je de mod niet als pakket mag doorgeven als 'ie bewerkt is. Helaas zul je dus toch op de maker moeten wachten :-\
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2

Quote from: Yoshi on August 13, 2013, 05:54:48 AM
Oké ik heb net even gekeken naar de mod, maar deze heeft geen licentie er aan hangen. Dat betekent dat je de mod niet als pakket mag doorgeven als 'ie bewerkt is. Helaas zul je dus toch op de maker moeten wachten :-\


Als je het  in eigen beheer bewerkt mag je toch zelf weten wat je ermee doet meen ik ergens begrepen /gelezen te hebben?, ook gezien het feit dat de "maker" van  de mod al lang op  de bahama's zit zonder enige  interesse meer in deze mod...  dus erop wachten is een never ending story denk ik.


damm, 'kwou dat ik minder knap was en meer verstand van deze materie had.. :P

NanoSector

Zelf mag je de mod aanpassen, maar als ik hem voor je aanpas dan mag ik hem niet openbaar posten. :-\
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Hallo,

Kijk ik begrijp dat volkomen, maar er zijn verschillende manieren van openbaar posten natuurlijk. Kijk er is animo voor dit, jij hebt waarschijnlijk de kennis omdat netjes te maken. Als jij dat zou willen maken of veranderen en jij stuurt dat per e-mail naar de liefhebbers maak je waarschijnlijk wat mensen blij. Die plaatsen dat netjes in hun eigen forum en gaan er niet mee te koop lopen neem ik aan zodat jij in problemen komt. Ik zou het ook heel erg graag willen hebben, maar goed ik ben een beginner dus kennis van deze materie is een echte puzzel voor mij maar zou het graag willen leren. Maar dat is mijn mening natuurlijk, de keuze is geheel aan jou zijde.

Maar ik begrijp het helemaal.

Groetjes Johannes

NanoSector

Quote from: johannes47 on August 14, 2013, 05:48:21 PM
Hallo,

Kijk ik begrijp dat volkomen, maar er zijn verschillende manieren van openbaar posten natuurlijk. Kijk er is animo voor dit, jij hebt waarschijnlijk de kennis omdat netjes te maken. Als jij dat zou willen maken of veranderen en jij stuurt dat per e-mail naar de liefhebbers maak je waarschijnlijk wat mensen blij. Die plaatsen dat netjes in hun eigen forum en gaan er niet mee te koop lopen neem ik aan zodat jij in problemen komt. Ik zou het ook heel erg graag willen hebben, maar goed ik ben een beginner dus kennis van deze materie is een echte puzzel voor mij maar zou het graag willen leren. Maar dat is mijn mening natuurlijk, de keuze is geheel aan jou zijde.

Maar ik begrijp het helemaal.

Groetjes Johannes
Daar heb je een punt. Tell you what, als jullie per PM je e-mail adres kunnen sturen dan zal ik kijken of ik voor het eind van deze week een werkend pakket kan krijgen.
* Yoshi hoopt dat hij niet gebombardeerd wordt met e-mail adressen :D
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2


eele goei Johannes...  ;) O:)
whahahaha Yoshi,,  laat je weten hoeveel  mailadressen je hebt ontvangen?.. ben er nu wel benieuwd naar want is best veel gelezen dit draadje.[size=78%]


eneh, al zou  je er 3 weken overdoen dan nog om het even, blij dat er iemand met kennis erin duikt.


joe got meel, ( zie je zelfs het duits gaat gebrekking hoor ik net laat staan  de progameer materie... )[/size]

johannes47

Beste leden,

Al heb ik iets misschien losgemaakt, dan nog vind ik het echt super dat Yoshi dit werk op zich wil nemen en de tijd wil insteken. Daarom lijkt mij dan ook als hij dit voor elkaar heeft we ook allemaal beloven dit niet aan de grote klok te gaan hangen of verspreiden.
Daarom blijf ik ook bij SMF omdat hier mensen zitten die echt verstand hebben van deze materie. En dat er toch mensen zijn die andere mensen perfect willen helpen.
Maar Yoshi super bedankt voor jou inzet en ik heb je al een PM gestuurd.

Ik hoor het wel of zie het wel.

Groetjes Johannes

johannes47

Beste team,


Ik zou heel graag willen weten hoe het met de Ajaxchat integration voor de versie 2.0.4 of 2.0.5 is op het moment. Is er een mogelijkheid dat iedereen deze weer kan installeren voor de 2.0.4?
Volgens de laatste berichten zou Yoshi een begin maken om deze MOD te verbouwen of aan te passen.

Ik ben erg benieuwd of wij de leden deze over een tijdje kunnen gaan installeren.

Met vriendelijke groet,


Johannes

NanoSector

Hoi Johannes,

Om eerlijk te zijn heb ik nog geen tijd/puf gehad om er iets aan te doen (school is weer begonnen). Ik zal dit weekend ernaar kijken en hopelijk heb ik volgende week resultaat.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste Yoshi,

Ik begrijp het volkomen en zeer zeker met dit warme weer allemaal, en je school is immers belangrijker. Ik wacht wel netjes af, maar ben erg benieuwd naar je resultaat. Ik neem me petje voor je af dat je dit allemaal kent.

Succes en groeten

Johannes

Mano2

lachee,
Ik  was ook wel nieuwsgierig en dan ik lees dat over je school en denk  huh?.... dan zie ik je leeftijd staan in je profiel en  denk  nog eens huh?..( mijn jongen is ook 14 ) .... klopt die leeftijd ? :-X ... want  ik  dacht dat je een "vent "  wat die zich in deze hobby had verdiept.

Bedoel het niet fout hoor juist andersom  zelfs.




Advertisement: