News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Display :users in chat in het infocentrum blok zetten

Started by Mano2, July 10, 2013, 05:33:34 PM

Previous topic - Next topic

Mano2


Voor mijn ajaxchat wil ik ergens in het infocentrumblok een stukje code plaatsen zodat te zien is wie er in  de chat zijn maar weet niet zo goed waar ik moet wezen.
Het stukje code heb ik al van frug ontvangen, nu  de juiste plek nog in smf.


Het mooiste zou zijn als het eruitziet net als de regel : users online en daaronder de info  maar ben natuurlijk ook tevree als ik het daar ergens kwijt kan.



Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2

Ja klopt Burglar, deze mod zou uitstekend zijn geweest, deze had ik je in het begin ge p-mt omdat die niet met 2.04 werkt, je zou nog gaan uitpluizen of je die kon omzetten voor 2.04 maar gezien je drukte kwam je er niet aantoe,  waarna ik deze  zelfstandig heb geinstalleerd en daarna een chat koppeling in  de index gemaakt en het is nu iig functioneel en het werkt verders prima op wat dingetjes na en nu was mijn volgende stap het zichtbaar maken van de chatusers  :) .


Ik vind dat topic zo wazig en er gaat en staat van alles door elkaar, als ze de mod nu eens zouden bijwerken met alle gelukte bevindingen dan had iedereen er wat aan en was die ook weer bijgewerkt voor het heden, maar jah..


Volgens de mod is mijn vraag mogelijk want die shaharir heeft het ook voormekaar , zie link,  ik kan alleen niet vinden waar in de mod de opdrachtregel staat zodat ik weet waar die aanpassing moet komen dan kan ik iig proberen uit te pluizen hoe die in 2.04 geplakt kan worden..
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112598;image


ps,


Hier de chatcode die  "ergens" tussengevrot  zou moeten worden.


Basically you need these lines somewhere that they can be handled:

define('AJAX_CHAT_PATH', realpath(dirname($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']).'/chat').'/');
require_once(AJAX_CHAT_PATH.'lib/classes.php');$ajaxChat = new CustomAJAXChatInterface();
$userlist = $ajaxChat->getOnlineUsers();

This will give you an array with all the currently online users and put it in the variable $userlist. You can get a string out of this array by using

htmlentities(implode(', ', $userlist), ENT_QUOTES, 'UTF-8')






Herman's Mixen

Oke ik heb nu iets meer tijd aankomend weekend dus zal een test omgeving gaan maken waar ik de mod ga aanpassen voor 2.0.4
met eventueel een aantal extra aanpassingen die in de FAQ staan....

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

johannes47

The Burglar!

Nou ik zou dat ook heel graag willen de ajaxchat, dus ik kom af en toe wel is kijken hier hoe het ermee gaat. Misschien een tip ik heb deze al een keer gezien als popup venster maar dan moet je hem zelf uit elkaar trekken wil je alle opties willen zien. En die hadden elk topic als kamer erin staan niet erg handig maar het stond er wel in.
Maar ik hou mij wel aanbevolen hoor

Groetjes Johannes

Mano2

Johannes,
ben bang dat ons projectje nu niet zal doorgaan nu dat onze inbreker ermee is gestopt.... kan jij koken ?.. ik kan bakken maar 'k ben bang  dat we meneer Ramsay echt wel nodig zullen hebben....

NanoSector

Ik hoor gemixte meningen over de werking in 2.0.4. Ik wil wel kijken of ik de mod werkend kan krijgen, maar weet je zeker dat ie niet werkt op 2.0.4?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2

De Ajaxchat integration . mod werkt niet op 2.04, misschien in de simulatie  modus maar dat is  niet de oplossing denk ik, maar dat heb ik niet geprobeerd hoor.

De ajaxchat zelf werkt goed genoeg,  de mod maakt  de diverse functies makkelijk om uit te voeren en te beheren

In het engelstalige deel zijn  er  in   de afgelopen jaren div toevoegingen gedaan op die mod maar niemand heeft  die ( iig niet openlijk voor zover ik weet), bijgewerkt naar 2.04, en  dat zou juist  de oplossing zijn  want dan kan iedereen deze mod weer installeren met de  handige opties en zo ( iig zijn er nu 2  liefhebbers 8) [size=78%] :[/size]
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112592;image ( vanuit de  admin e.e.a. kunnen instellen
of deze : [/size][size=78%]http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?action=download;mod=1319;id=112598;image[/size]  ( waar dit topic  feitelijk  over gaat ).....


johannes47

Beste teamleden,

Door wat rond te neuzen kwam ik op deze website: http://www.angels4always.com/ de ajaxchat tegen met een extra knop zodat ie ook via een popup werkt. Dit is ook op SMF 2.0.4.
Volgens die mensen werkt alles perfect, maar denk dat deze helemaal aangepast is. Misschien dat jullie er wat mee kunnen. Het zou dus wel prachtig zijn als we deze ook kunnen gebruiken. Maar ik wacht wel netjes af of dit mogelijk is.

Groetjes Johannes

NanoSector

Oké ik heb net even gekeken naar de mod, maar deze heeft geen licentie er aan hangen. Dat betekent dat je de mod niet als pakket mag doorgeven als 'ie bewerkt is. Helaas zul je dus toch op de maker moeten wachten :-\
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2

Quote from: Yoshi on August 13, 2013, 05:54:48 AM
Oké ik heb net even gekeken naar de mod, maar deze heeft geen licentie er aan hangen. Dat betekent dat je de mod niet als pakket mag doorgeven als 'ie bewerkt is. Helaas zul je dus toch op de maker moeten wachten :-\


Als je het  in eigen beheer bewerkt mag je toch zelf weten wat je ermee doet meen ik ergens begrepen /gelezen te hebben?, ook gezien het feit dat de "maker" van  de mod al lang op  de bahama's zit zonder enige  interesse meer in deze mod...  dus erop wachten is een never ending story denk ik.


damm, 'kwou dat ik minder knap was en meer verstand van deze materie had.. :P

NanoSector

Zelf mag je de mod aanpassen, maar als ik hem voor je aanpas dan mag ik hem niet openbaar posten. :-\
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Hallo,

Kijk ik begrijp dat volkomen, maar er zijn verschillende manieren van openbaar posten natuurlijk. Kijk er is animo voor dit, jij hebt waarschijnlijk de kennis omdat netjes te maken. Als jij dat zou willen maken of veranderen en jij stuurt dat per e-mail naar de liefhebbers maak je waarschijnlijk wat mensen blij. Die plaatsen dat netjes in hun eigen forum en gaan er niet mee te koop lopen neem ik aan zodat jij in problemen komt. Ik zou het ook heel erg graag willen hebben, maar goed ik ben een beginner dus kennis van deze materie is een echte puzzel voor mij maar zou het graag willen leren. Maar dat is mijn mening natuurlijk, de keuze is geheel aan jou zijde.

Maar ik begrijp het helemaal.

Groetjes Johannes

NanoSector

Quote from: johannes47 on August 14, 2013, 05:48:21 PM
Hallo,

Kijk ik begrijp dat volkomen, maar er zijn verschillende manieren van openbaar posten natuurlijk. Kijk er is animo voor dit, jij hebt waarschijnlijk de kennis omdat netjes te maken. Als jij dat zou willen maken of veranderen en jij stuurt dat per e-mail naar de liefhebbers maak je waarschijnlijk wat mensen blij. Die plaatsen dat netjes in hun eigen forum en gaan er niet mee te koop lopen neem ik aan zodat jij in problemen komt. Ik zou het ook heel erg graag willen hebben, maar goed ik ben een beginner dus kennis van deze materie is een echte puzzel voor mij maar zou het graag willen leren. Maar dat is mijn mening natuurlijk, de keuze is geheel aan jou zijde.

Maar ik begrijp het helemaal.

Groetjes Johannes
Daar heb je een punt. Tell you what, als jullie per PM je e-mail adres kunnen sturen dan zal ik kijken of ik voor het eind van deze week een werkend pakket kan krijgen.
* Yoshi hoopt dat hij niet gebombardeerd wordt met e-mail adressen :D
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2


eele goei Johannes...  ;) O:)
whahahaha Yoshi,,  laat je weten hoeveel  mailadressen je hebt ontvangen?.. ben er nu wel benieuwd naar want is best veel gelezen dit draadje.[size=78%]


eneh, al zou  je er 3 weken overdoen dan nog om het even, blij dat er iemand met kennis erin duikt.


joe got meel, ( zie je zelfs het duits gaat gebrekking hoor ik net laat staan  de progameer materie... )[/size]

johannes47

Beste leden,

Al heb ik iets misschien losgemaakt, dan nog vind ik het echt super dat Yoshi dit werk op zich wil nemen en de tijd wil insteken. Daarom lijkt mij dan ook als hij dit voor elkaar heeft we ook allemaal beloven dit niet aan de grote klok te gaan hangen of verspreiden.
Daarom blijf ik ook bij SMF omdat hier mensen zitten die echt verstand hebben van deze materie. En dat er toch mensen zijn die andere mensen perfect willen helpen.
Maar Yoshi super bedankt voor jou inzet en ik heb je al een PM gestuurd.

Ik hoor het wel of zie het wel.

Groetjes Johannes

johannes47

Beste team,


Ik zou heel graag willen weten hoe het met de Ajaxchat integration voor de versie 2.0.4 of 2.0.5 is op het moment. Is er een mogelijkheid dat iedereen deze weer kan installeren voor de 2.0.4?
Volgens de laatste berichten zou Yoshi een begin maken om deze MOD te verbouwen of aan te passen.

Ik ben erg benieuwd of wij de leden deze over een tijdje kunnen gaan installeren.

Met vriendelijke groet,


Johannes

NanoSector

Hoi Johannes,

Om eerlijk te zijn heb ik nog geen tijd/puf gehad om er iets aan te doen (school is weer begonnen). Ik zal dit weekend ernaar kijken en hopelijk heb ik volgende week resultaat.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste Yoshi,

Ik begrijp het volkomen en zeer zeker met dit warme weer allemaal, en je school is immers belangrijker. Ik wacht wel netjes af, maar ben erg benieuwd naar je resultaat. Ik neem me petje voor je af dat je dit allemaal kent.

Succes en groeten

Johannes

Mano2

lachee,
Ik  was ook wel nieuwsgierig en dan ik lees dat over je school en denk  huh?.... dan zie ik je leeftijd staan in je profiel en  denk  nog eens huh?..( mijn jongen is ook 14 ) .... klopt die leeftijd ? :-X ... want  ik  dacht dat je een "vent "  wat die zich in deze hobby had verdiept.

Bedoel het niet fout hoor juist andersom  zelfs.




NanoSector

Haha ja die leeftijd daar klopt :P
Ik zie het als een compliment, thanks :)

Om terug te komen op de mod, ik denk dat ik aan het eind van de week een versie heb.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Hoi Yoshi

Jeetje zo jong en al deze kennis in bezit hebben, nou ik ben stukken ouder en ik kan er niks van. Neem echt mijn petje  O:)af, en waardeer dit echt.
Ik kijk wel eind van de week, ben super benieuwd en zal dat ook heel erg goed bewaren wat je gemaakt hebt.

Pffff had ik die kennis maar allemaal.

Succes en alvast super bedankt

Johannes

NanoSector

Bedankt Johannes :)

Ik heb er net even naar gekeken, door de week geen tijd gehad en vorig weekend naar de kermis geweest ;). Instellingenpaneel en alles werkt als je RC3 emuleert.

Dan de chat. Eerste wat ik kreeg was een 500 Internal Server Error. Verholpen door het .htaccess bestand in de "chat" map leeg te gooien. Dan kom je in de chat... Het lagt... Een goede 1247+ fouten op je scherm. Impressive, het zijn alleen maar Strict Standard fouten die je meestal kunt negeren.

Onderaan vond ik het chat venster, wat nagenoeg wel reageerde maar niks stuurde. Okay, het staat er in ieder geval.

Nou, ik had twee opties. 1. Meteen beginnen te fixen van de fouten (want ze konnen tegen de output van de chat in werken) of 2. Eerst de fouten uitzetten en kijken of het werkt (en het inderdaad de fouten waren die tegen werkten).
Eerst maar eens optie 2 geprobeert. Is makkelijker en die Strict Standards zijn niet ernstig en belemmeren het gebruik niet (PHP is slim genoeg om ze correct om te zetten).

Resultaat: http://i.imgur.com/jj2e66B.png

Dus de fix...

  • Installeer de mod zoals normaal, maar dan met SMF 2.0 RC3 te emuleren. Het kan zijn dat je een enkele foutmelding krijgt bij het installeren, voor de fout staat een pennetje, klik daarop en voer de instructie uit. Als je het aantal aangemelde gebruikers niet onder je Unread Replies links wilt, hoef je dit niet te doen. (referentie)
  • Log in met FTP (How do I use FTP? (Engels))
  • Ga naar de map van je forum. Je bent er als je index.php en Settings.php (waarschijnlijk ook Settings_bak.php) ziet. (Zo ziet mijn map eruit)
  • Je hebt hier een map genaamd "chat". Open deze.
  • Verwijder het bestand genaamd ".htaccess".
  • Navigeer naar /lib/class
  • Open het bestand AJAXChat.php in een tekst editor. Graag niet Notepad/Kladblok want die wil nog wel eens dingen veranderen.
  • Vind (ergens rond lijn 28):

    $this->initialize();

  • Zet voor dat lijntje dit neer op een lege regel:

    error_reporting(E_ALL ^ E_STRICT);

    Het ziet er dan zo uit: http://i.imgur.com/COgSz2I.png
  • Sla het bestand op en veel plezier met de mod :)

Excuses voor het lange werk.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste Yoshi,

Als ik hem wil installeren krijg ik te zien dat deze al bestaat. Nu heb ik gekeken in de map: Packages maar hier staat deze niet in. Ook in de map temp staat niets van de Ajaxchat.
Ik blijf dit probleempje houden. Kan het zo zijn dat ik nog ergens anders een map heb staan waar deze chat nog kan staan.
Verders is het me echt super duidelijk gemaakt wat ik moet doen. Is voor mij de eerste keer, dus ik wil en ga het proberen. Ik zal het zo snel mogelijk laten weten als het me gelukt is of dat het mis is gegaan.

Maar heb jij misschien een oplossing voor deze melding dat de chat nog bestaat.

Alvast super bedankt voor jou tijd,

Johannes


NanoSector

Hoi Johannes,

Probeer het archief te uploaden met een andere naam. SMF probeert duidelijk te maken dat er al een archief met dezelfde naam bestaat, maar het kan ook een fout zijn.

Zoniet kijk dan even of je de mod al niet geinstalleert hebt :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste yoshi,

Ik heb alles nagekeken via mijn ftp, elke map naar een naam ajax, maar ik kan echt niets vinden. Tja misschien de ouderdom die waarschijnlijk iets over het hoofd ziet. Ik heb ook bij de Mods gekeken die ik heb geïnstalleerd maar ook daar staat niet bij. Wel bij geïnstalleerde pakketten staat deze twee keer bij, en als je dan op verwijderen klikt zegt ie dat het niet bestaat.
Maar wat ik nog moet doen of mag doen , ik weet het niet. Misschien dat jij nog iets weet.

Groetjes Johannes

Herman's Mixen

in je /Packages directory overschrijf het bestand "installed.list" in uiterste nood !!
dit betekend ook dat als je meerdere mods hebt geïnstalleerd deze niet meer als geïnstalleerd staan !!

gebruik hier voor even het large upgrade pakket ;)

kijk ook even naar de locatie "/forum/chat" of "/chat" in de $root van je hosting waar jij je forum hebt geïnstalleerd  of een van die twee locaties bestaat..
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

johannes47

Beste Burglar!

Ik heb in de root gekeken maar er is niets te vinden van Chat. Helemaal geen mapje te vinden. De installed.list die heb ik gevonden, maar hoe overschrijf ik deze? Ja misschien dom van me, maar ik heb er helemaal geen kaas van gegeten.
En nog een vraagje, moet ik de large upgrade pakket via de ftp server uploaden ?

Groeten Johannes

Herman's Mixen

Nee... alleen het bestand "installed.list" overschrijven met het bestand "installed.list" uit het large upgrade pakket /Packages/installed.list
voor de rest overschrijf je niks anders !!

kijk ook even wat er precies in je /Packages dir hebt staan of maak hier een screenshot van
als er echt geen pakketten in staan ook niet onder /Packages/backup

dan pas overschrijf je het bestand "installed.list"

heb je toevallig niet de chat ergens anders geinstalleerd bijvoorbeeld mapje /ajaxchat noem maar even wat ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

johannes47

Beste Burglar!

Ik zal je eventjes een voorbeeldje geven uit de map Packages zie plaatje 001  Ook heb ik stap voor stap de Backup map nagekeken maar er staat niets in van Ajaxchat.


Ik zal de pakket /Packages/installed.list alvast downloaden en ik lees het wel wat ik moet doen.

Super bedankt voor de hulp.

Johannes

Mano2

Yoshi, dank voor je  uitleg en erin gestoken tijd en Burglar welkom "terug"  :)


Ik zal vanmiddag of vanavond ff  gaan mounten kijken hoe het bij mij verloopt, ik laat off-corse nog weten hoe het mij verloopt.






Herman's Mixen

@ johannes47

Zou zeggen maak even een backup van je /Packages/*.* map
download dat even tijdelijk naar je pc

Edit het bestand "installed.list" met bijvoorbeeld Netbeans, ZendStudio of een andere "IDE" !!
Niet met zo'n flut Editor als notepad !!

maak het bestand leeg en sla het op

upload het lege bestand "installed.list" weer naar je /Packages dir

that's it

als het goed is mag er nu niks meer installed staan binnen je packages in je "ACP"
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

johannes47

Beste Burglar! en Yoshi,


Super bedankt voor alle werk en inzet, het is me zelf gelukt denk ik, ik heb wel twee pictures erbij gedaan zodat jullie kunnen zien wat ik graag nog zou willen.
Maar het is me gelukt met de stappen van The Burglar! en daarna de stappen van Yoshi.
Super bedankt en ben er erg blij meee.

De foto's, ik hoop met wat uitleg het ook zelf te kunnen oplossen.

Nogmaals echt super bedankt en ik zal er zeer zeker heel veel plezier van hebben.

Groetjes Johannes


Mano2

Hmm..


Er staan 2 modellen chat integrationm  http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1319, de gewone denk ik en  de curve frindly wat dat  ook moge wezen.


Na uploaden via  paketten panel ( emulatie aangezet) krijg ik  de melding :


Er zijn geen installatie-acties gedefinieerd!

Ik heb beide chat mods geprobeerd en met beiden geeft tie die melding.

NanoSector

Curve friendly had ik gebruikt, die werkte voor mij.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste Yoshi,

Ik heb ook de Curve friendly gebruikt maar eerst de stappen van Burglar! gedaan had ook het probleem van Mano2.
Het werkt inderdaad zoals jullie allebei zeiden. nog een paar aanpassingen die ik via foto's heb gestuurd en hop dan kunnen we gezellig chatten.
Echt super bedankt voor jullie tijd en kennis.

Johannes

NanoSector

Johannes,

Ik zag net de fotos die je gepost had. Voor dit zou ik toch even kijken bij AjaxChat zelf, ik weet verder ook niet hoe de mod in elkaar steekt. Je kunt ook het venster wat groter maken, misschien dat dat helpt, ik had zelf in ieder geval geen last van wegvallende opties.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

johannes47

Beste Yoshi, en The Burglar,

Na enige tijd met zweet in me handen heb ik zelf alles opgezocht via dit forum, en zelf uitgetest. En laat het nu nog werken ook.
Super bedankt voor alles. En ik heb er echt veel van geleerd.

Dus echt super bedankt voor jullie tijd en energie.

Groeten Johannes

NanoSector

Hoi Johannes,

Indien het topic opgelost is, zou je deze dan zodanig kunnen markeren met de onderstaande groene knop? Zo houden we wat overzicht in dit board :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Mano2

#39
Ben bang dat het hem niet zal gaan lukken aangezien ik  de topic starter  ben.  ;)

en hier krijg ik die mod niet installed vanwege eerder genoemde  melding.

de packages list legen maakt de lijst  idd leeg en na het  opnieuw uploaden van  de mod vraag tie netjes  om geinstaleeerd te worden en dan komt de melding dat er geen installatie acties zijn gedefineerd.

Er zijn geen database bestanden aangemaakt en in de modificaties lijst staat die niet ertussen.
Leuke uitdaging zo een mod... toch?.. :D


UPDATE :


Eerder genoemde  melding is opgelost, deze komt omdat ik niet doorhad dat ik bij emulatie  2.0 rc203 moest invullen ( ik kreeg maar  1 optie en dat was 2.05, had niet  door dat je daar zelf ook wat kan invullen ipv iets  selecteren wat ik dus dacht. )


Nu is er wel een installatie optie maar  heb diverse Theme/ template foutmeldingen omdat ik  een andere template gebruik, kijken  wat we daarmee kunnen doen nog.

Mano2

even  een update .
iemand  is  in het ajax forum bezig met een  stukje code die de users zou moeten displayen. :)
Als  het werkt dan zet  ik hier voor de  non- ajaxsite kenners een koppeling neer.




Mano2

Hallo medeleden,
Inmiddels zijn we enkele weken  :laugh:  verder en  er  is van alles bedacht daarzoo op het ajax forum maar een  werkende "display users  in chat" voor SMF hebben ze niet terwijl  dat  niet zo ingewikkeld  zou moeten zijn aldus een mod. maker aldaar.


Als ik  de basis van die mod* overdenk dan lijkt  het  me  voor een php/html/codes puzzelaar te doen maar  helaas  ben ik  dat  niet.


* een php file die verwijst naar  loggeg in/out users en vervolgens een stukje code  in een iframe plakken op je portal of zo die weer  naar  de php file verwijst.... zoiets dus.


Is  het  toevallig iemand  hier wel gelukt?


Herman's Mixen

Hey Mano dat er geen installatie acties zijn gedefinieerd duid er alleen maar op dat deze mod zelf geen database installatie of code uitvoerd.... zodat er GEEN veranderingen aan je database worden gemaakt...

Goed dat je de mensen aan het denken hebt kunnen zetten aan de anderekant bij ajaxchat... toch moet het niet zo moeilijk lijken...
net even in de mod zitten kijken en kwam ik dit tegen


function ssi_chatOnline($output_method = 'echo')
{
global $smcFunc, $scripturl, $txt;

$users = array();
$userIDs = chatOnlineUsers();
$users['links'] = array();
if (count($userIDs) > 0){
if (count($userIDs) == 1){
$result = $smcFunc['db_query']('', '
    SELECT mem.ID_MEMBER, mem.real_name, mem.ID_GROUP, mg.online_color, mg.ID_GROUP
FROM {db_prefix}members AS mem
LEFT JOIN {db_prefix}membergroups AS mg ON
(mg.ID_GROUP = IF(mem.ID_GROUP = 0, mem.ID_POST_GROUP, mem.ID_GROUP)) WHERE mem.ID_MEMBER = {int:the_id}' ,
  array(
      'the_id' => $userIDs[0],
    )
  );
}else{
$result = $smcFunc['db_query']('', '
    SELECT mem.ID_MEMBER, mem.real_name, mem.ID_GROUP, mg.online_color, mg.ID_GROUP
FROM {db_prefix}members AS mem
LEFT JOIN {db_prefix}membergroups AS mg ON
(mg.ID_GROUP = IF(mem.ID_GROUP = 0, mem.ID_POST_GROUP, mem.ID_GROUP)) WHERE mem.ID_MEMBER IN ({array_int:the_ids})',
    array(
      'the_ids' => $userIDs,
  )
  );
}
while ($row =$smcFunc['db_fetch_assoc']($result))
{
$link = '<a href="' . $scripturl . '?action=profile;u=' . $row['ID_MEMBER'];
if($row['online_color'] != ""){
$link.= '" style="color: ' . $row['online_color'];
}
$link.= '">' . $row['real_name'] . '</a>';
    array_push($users['links'], $link);
}
$smcFunc['db_free_result']($result);
}
if ($output_method != 'echo')
return $users;
else{
if (count($users['links']) == 0 )
  echo $txt['chat_no_user'];
elseif (count($users['links']) == 1 )
  echo '1' . $txt['chat_aUser']. ':<br />', implode($users['links']);
else
  echo count($users['links']). $txt['chat_users']. ':<br />', implode(', ', $users['links']);
}
}


dit kunnen ze dus als uitgangspunt gebruiken of het te displayen waar je dat dan ook zou willen..

PS. een IFRAME is uit den boze !! en voor security doeleinden zou ik dat echter niet gebruiken !!
maak bijvoorbeeld een extra php block of page in je portal ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2

Hey Herman,


toch denk ik  dat  ze  het daar  niet weten, blijkbaar  werken  er  niet  veel met smf waardoor deze   oplossing  niet  doorkomt....
Een van de wise-guys daar heeft  voor zen eigen een show online chatters gemaakt en  die werk goed zag ik op zijn forum maar  hij werkt met een ipb forum, dat schijnt weer anders te zijn dan smf, zijn mod doet bij mij iig niks, ja sloopt men forum, dus of ik deed  het fout of het werkt niet bij ons.


Valt me op dat daar verders  op een stuk of 5 wise-script-guys na de rest   merendeels afwacht.... newbees net als ik vermoed ik haha, lijkt  dit forum wel, ook maar een paar php-nerds, waaronder  jij, en de rest  hoopt maar dat er  oplossingen komen ooit  ;D


Ja klopt,   in  een php blok  kon er  ook  een stukje code worden geplakt ( wat ik dus ook netjes  heb gedaan in men portal) die weer verwees naar  zijn chow users.php scriptje dat in  de chat root moest  worden geplakt maar  die geeft  ook foutmeldingen aan ipv de  users in de chat, maar ik krijg ook geen antwoorden van wie dan ook daar, ze weten het dus echt  niet.... jammer...


En hier op het smf/engels deel over die chat heb ik al tijden niet gekeken,,, zal straks eens kijken, toen was er veel heen  en  weer geklets en ik zag door de bomen het  bos niet als iedereen met de eer wil strijken en alles door elkaar  loopt zonder duidelijke vooruitgang.








Herman's Mixen

IPB mods kan je niet op SMF draaien dit werkt niet !!

Blijkbaar is de community aldaar zo danig klein, dat er weinig of geen support is ?!

Zou inderdaad even kijken in het topic van de mod zelf alhier.... 
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: