Bra & billigt svenskt webbhotell

Started by Marcus Forsberg, May 06, 2008, 10:09:59 AM

Previous topic - Next topic

Marcus Forsberg

Hej!

Jag beställde ett webbhotell på www.one.com.
Dom sa att det skulle gå att ha SMF med deras service.
Men det gör det inte, vilket dom också sagt nu.

Så, jag undrar, finns det något bra, inte allt för dyrt, svenskt webbhotell där SMF fungerar, och som stödjer .js filer och .swf filer?

Daniel Hofverberg

Varför skulle det inte funka med One.com? De klarar av PHP och MySQL, så utan att ha någon erfarenhet av dem ser jag ingen anledning till varför det inte skulle gå.

Marcus Forsberg

Dom säger själva att php script som måste ansluta till FTP servern inte fungerar.
Och det gör det inte.

Ålänning

Kan rekommendera Manufrog! Har mitt forum installerat hos dom och det fungerar perfekt, är billigt, stabilt och så finns det bra support.

Daniel Hofverberg

Quote from: MTF95 on May 07, 2008, 12:28:32 AM
Dom säger själva att php script som måste ansluta till FTP servern inte fungerar.
Och det gör det inte.
Om du bara ställer in rättigheterna själv, så behöver SMF inte ansluta till FTP-servern. FTP-funktionen är bara till som extra hjälp, för att automatiskt kunna ställa in rättigheter. Men har du ställt in allting rätt via din FTP-klient, så behövs inte det. SMF i sig behöver inte något FTP-stöd.

Annars har jag också som hastigast provat Manufrog för ett par år sedan, som Ålänning rekommenderar, med bra resultat; men jag har inte testat tillräckligt för att kunna ge ett heltäckande omdöme.

Marcus Forsberg

Det funkar inte fast jag har ställt in alla rättigheter manuellt. ska kolla in det.

Daniel Hofverberg

Har du ställt in rättigheterna rätt, då? Vad händer när du försöker köra? Får du något felmeddelande, eller? Har du kollat så att sökvägar och annat stämmer?

Marcus Forsberg

#7
Jag har ställt in alla rättigheter till 777, och även prövat 755.

Jag får inga errors, men steget för FTP är fortfarande kvar, och när jag väljer "Click here to test if these files are writable again." kommer jag bara tillbaka igen.


Men alla ftp grejer fungerar alltså med manufrog?

Ålänning

Vet faktiskt inte hur manufrog hanterar ftp-stödet, har inte använt den funktionen. Men det är gratis att testa manufrog i en månad och är man nöjd så betalar man 100 SEK för det billigaste alternativet som gäller i ett år. Manufrog har "Fantastico" som gör att man kan installera t.ex. SMF på ett par sekunder.

Uppdaterade annars mitt forum idag från 1.1.4 till 1.1.5 med hjälp av pakethanteraren, tog 4 sekunder :)

Marcus Forsberg


Daniel Hofverberg

Quote from: MTF95 on May 07, 2008, 08:58:00 AM
Jag har ställt in alla rättigheter till 777, och även prövat 755.

Jag får inga errors, men steget för FTP är fortfarande kvar, och när jag väljer "Click here to test if these files are writable again." kommer jag bara tillbaka igen.
Om rättigheterna är rätt, så låter det som att någon av sökvägarna kanske inte stämmer. Har du kollat alla URL:er och sökvägar under inställningarna?

Marcus Forsberg

Du behöver inte hjälpa mig mer med detta. Jag har sagt upp one.com och använder nu Manufrog.

mip69

Jag har kört SMF på One.com under ett par års tid och det fungerar väldigt bra.
Mvh Micke
www.ciklider.se

Marcus Forsberg

Inte för mig.

Konstigt då att one.com sa att det inte funkar alls! :S

Ängegärd

HEjSa
Quote from: mip69 on May 12, 2008, 04:52:02 AM
Jag har kört SMF på One.com under ett par års tid och det fungerar väldigt bra.

Har oxå kört SMF på one.com med stor framgång!!!
// Ängegärd
--------------------
SMF 2.0 RC4 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.6 | PHP Safe Mode: Off | MySQL: 5.0.77 | PHP: 5.2.14 | Webbklient: Firefox 3.6.x med IE Tab 2 2.5.x

Marcus Forsberg

Då vet jag inte vad det var. :S

Men i alla fall har jag nu Manufrog, och det funkar fint

Kimmen

Jeg har kjørt One.Com i to år nå og det funker helt supert. Synd du valgte Manufrog, da One.Com leverer et mye bedre tilbud til sine kunder.

Ålänning

Quote from: Kim Arne on May 13, 2008, 06:25:09 AM
Synd du valgte Manufrog, da One.Com [nofollow] leverer et mye bedre tilbud til sine kunder.
Har du erfarenhet av Manufrog? När jag snabbt jämför Manufrog med One.com [nofollow] så erbjuder One.com [nofollow] ett större utrymme men Manufrog erbjuder fler funktioner.
www.one.com
http://www.manufrog.com/?page_id=32 [nofollow]

Mollesman

Quote from: Nascar on May 06, 2008, 10:09:59 AM
Hej!

Jag beställde ett webbhotell på hxxp:www.one.com [nonactive].
Dom sa att det skulle gå att ha SMF med deras service.
Men det gör det inte, vilket dom också sagt nu.

Så, jag undrar, finns det något bra, inte allt för dyrt, svenskt webbhotell där SMF fungerar, och som stödjer .js filer och .swf filer?

Jag kör med http://www.cliche.se  och jag är rätt nöjd med dem.

Macwitty

Jag har också lagt upp ett forum på One vilket fungerade när jag väl blev klok på sökvägen. Men om du inte ska ha ett stort forum så är Manufrog ett bra val. Trevlig och kunnig personal - betydligt bättre support än One måste jag säga.

Man får vad man betalar för, speciellt vad gäller supporten
It's never too late to give up
and I'm not in a hurry

Advertisement: