• Welcome to Simple Machines Community Forum. Please login or sign up.

SSI_recentTopics

Started by Antes, June 30, 2012, 12:34:54 PM

Previous topic - Next topic

Antes

Merhaba,

SSI bilindiği üzere güçlü ve esnek bir yapıdır SMF içindeki. Fakat şu bi gerçek ki herkes ssi kullanımında temel anlatımlarla yetiniyor, SSI fonksiyonları ile ilgili detaylı bilgilendirme yok. Bunu göz önüne alarak SSI fonksiyonlarının sıra ile (umarım) detaylarını anlatıcam.

Öncelikle şunu hiç unutmayın anlatımların hiç birinde SSI.php dosyası düzenlenmemiş / genişletilmemiş veya daraltılmamıştır.

SSI ile ilgili temel 3 başlığı okumanız gerekmektedir.

SSI Dersleri - Başlangıç Seviyesi | SSI Dersleri - Orta Seviye | SSI Dersleri - İleri Seviye

Peki burada yapacaklarımızın
<?php ssi_recentTopic(); ?> yapısından ne farkı var? Şu bi gerçek ki, kalıp yapılar her zaman istediğimiz sonucu vermez. Düzenleme yapmak farklı durumlara göre farklı kalıplar yaratmak gerekebilir. Örneğin benim blogumda (recentTopics fonksiyonu üzerinden konuşuyorum) forumda gönderilmiş son konuları göstermek istiyorum, fakat ben zaman/bölüm gibi bölümleri koymak istemiyorum keza benim blogumdaki kenarlık kısmı küçük vb...

Ne anlama geliyorlar?


ssi_recentTopics($num_recent = xx, $exclude_boards = xx, $include_boards = xx, $output_method = 'xx');

  • $num_recent => Kaç konu gösterilecek (sayı)
  • $exclude_boards => Hangi bölümler gösterilmeyecek (sayı veya null)
  • $include_boards => Hangi bölümler gösterilecek (100 bölüm varsa ve siz 3 tane göstermek istiyorsanız)(sayı veya null)
  • $output_method => Dış yansıtılma metodu (echo veya array)

  • board => Bu konu hangi bölümde? (tek başına kullanılamaz)

    • id > Bölüm ID
    • name > Bölüm Adı
    • href > Bölüm Link (sadece)
    • link > Bölüm Link + Ad
  • topic > Konu adı
  • poster > Yazar (tek başına kullanılamaz)

    • id > Tanımala numarası dediğimiz (ID)
    • name > Adı
    • href > Link (salt)
    • link > Tam Link (Ad+Link)
  • subject > Başlık (kesintisiz)
  • replies > Cevap (sayısal)
  • views > Gösterim (sayılsal)
  • short_subject > Kısa başlık (başlığın ilk 25 karakteri)
  • preview > Ön-izleme
  • time > Zaman
  • timestamp > Veritabanında olan zaman (Şahsım için soru işareti kullanım konusunda)
  • href > Link (salt)
  • link > Link (ad+link)
  • new > Bu okunmuşları gösterme gibi bi durum.
  • is_new > Yeni mi ? (biraz soru gibi ama gerçekten bi soru)
  • new_from > Nereden itibaren yeni?
  • icon > Konu ikonu
Nasıl Kullanılırlar ?

Kolay bir kullanımı söz konusudur,

echo '',$post['seçim'],'';
eğer tek başına kullanılamayan bir fonksiyon seçtiyseniz
echo '',$post['seçim']['altseçim'],'';

Ekteki resimde yine ekte vermiş olduğum php dosyasını çalıştırdığınızda karşınıza gelecek ekran vardır. Ek php dosyası ile ilgili;

* Analiz ve öğrenme basite indirgenmesi açısından konu sayısı 1e indirilmiştir.
* Yeni bir konu açılmıştır (25 karakterden uzun başlıklı ve 200 karakterden uzun içerikli).
* Ekteki dosya API veya SSI tarzı kullanım için değil, öğrenim amaçlı oluşturulmuştur.

Emre A.

Eline koluna sağlık Antes.

yusuf34

teşekkürler çok güzel konu.

Alpay

Antesciiiigim konu içeriğinde length sınırlaması varda başlıklarda length yok mu :=) mesela ben asdasdsdfsdfsdfsdfsdfsdfnsulgnısldgbnlısdgsdgs konu başlığının asdasdsdf... kısımını almak göstermek istiyorum sadece :)

Antes

Quote from: Alpay on May 25, 2016, 04:07:06 PM
Antesciiiigim konu içeriğinde length sınırlaması varda başlıklarda length yok mu :=) mesela ben asdasdsdfsdfsdfsdfsdfsdfnsulgnısldgbnlısdgsdgs konu başlığının asdasdsdf... kısımını almak göstermek istiyorum sadece :)

short_subject :P

Türkçe Forum

php'yi çok az bildiğim zamanlarda SSI'ı kullanmak istemiştim
ama çok fazla yerini değiştirmek isteyip yapamadığım olmuştu.
php'yi öğrendikten sonra da, zaten SSI'a gerek kalmamıştı.
İstediğim datayı mysql ile çekebiliyordum.
çok da önemli değil yani bu SSI.php denen şey.
fakat aynen kullanmak ve sunduğu imkanlarla yetinmek isteyenler için ideal.

Advertisement: