News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Arme ikke :)

Started by Bullcat Webhosting, May 21, 2004, 09:26:00 AM

Previous topic - Next topic

Bullcat Webhosting

Mijn leden hebben op dit ogenblik een beetje probs met de YSE versie 1.5.4. die ik nu als Forum draai, ik dacht dus zet ff een test SMF forum neer met 10.000 postings, gaat dat toch rete snel ineens :(  :D

Toch heb ik nog een paar vraagjes over de sources van SMF, misschien dat compuart daar enige antwoorden op kan geven !
Verschild de bron code , op de array structuur na erg veel van de YSE code ? ik heb namelik nogal wat wijzigingen aangebracht in de versie van YSE.
Word de snelheid alleen behaald door gebruik te maken van deze array's of zit er nog een ander foefje in, bijvoorbeeld de apparte thema sources files ?
Hoe stabiel is op dit ogenblik de laatste versie van SMF ? komen daar nog veel wijzigingen op, behalve uiteraard de standaard bug controlle ?

Alvast bedankt voor de antwoorden
Hans


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Compuart

Quote from: Hans_de_Echte on May 21, 2004, 09:26:00 AMVerschild de bron code , op de array structuur na erg veel van de YSE code ? ik heb namelik nogal wat wijzigingen aangebracht in de versie van YSE.
Absoluut. Met een vergrootglas kun je af en toe oude fragmentjes code vinden, maar ga er maar vanuit dat praktisch 99,9% van de sourcecode gewijzigd is.

QuoteWord de snelheid alleen behaald door gebruik te maken van deze array's of zit er nog een ander foefje in, bijvoorbeeld de apparte thema sources files ?
De snelheidswinst zit in een groot aantal factoren. Die varieren van efficientere code (geen nodeloze dubbele aanhalingstekens, komma's in echo statements in plaats van concatination operators, etc.), continue optimalisatie van codeblokken t.b.v. snelheid, verbetering van database queries zodat ze minder vaak gebruik hoeven te maken van tijdelijke tabellen of filesort, verbetering van database indices, etc.

QuoteHoe stabiel is op dit ogenblik de laatste versie van SMF ?
Ik draai al een jaar SMF en heb een paar tamelijk veeleisende websites. Alles lijkt zonder noemenswaardige problemen te gaan. Dus stabiel...in mijn bescheiden mening wel ja.

Quotekomen daar nog veel wijzigingen op, behalve uiteraard de standaard bug controlle ?
Naast het fixen van bugs, zullen er nog vele optimalisaties komen, en een aantal admin schermen zal nog beter worden uitgewerkt. Ook zal de zoekfunctie nog worden aangepakt. Dat is ongeveer hetgene wat er gepland staat voordat de definitieve versie 1 zal worden gereleased.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Webby

SMF is naar mijn mening ook zeer stabiel. Nog geen enkel probleem gehad, en ik heb toch ook wel aardig wat bezoekers :)

Ben er zéér tevreden over en zal yabb.nl ook op niet al te lange termijn van een SMF voorzien ;)

Curbow 5

@compuart
'komma's in echo statements in plaats van concatination operators'
houdt dat ook een andere syntaxis in, of is dat verder hetzelfde? ik gebruik namelijk altijd nog puntjes.....

Compuart

De syntaxis verandert ietsjes

met komma's:
echo 'bla'$x'bla';

met puntjes:
echo 'bla' $x 'bla';

De komma syntaxis is ietsje sneller, hoewel je d'r alleen op grote schaal iets van zult merken
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Curbow 5


Advertisement: