Installera blogg- och foto

Started by Le Monde, September 28, 2009, 09:04:05 AM

Previous topic - Next topic

Le Monde

Mitt forum är 1.1.9 och jag vill ge mina medlemmar möjlighet att skapa en egen blogg och en egen sida där man kan ladda upp egna bilder.

Jag tror det finns några MODS som kan installeras? I så fall, lägger sig då blogg och foto som en länk överst på forumet i likhet med "Profil" och "Medlemmar"?

Finns det något forum med installerad blogg och fotosida så man kan se hur det ser ut i verkligheten?

Marcus Forsberg

Hej,

Först och främst borde du uppgradera till SMF 1.1.10 så snart som möjligt, då ett säkerhetsfel har åtgärdats sedan din nuvarande version.
Du borde kunna se ett meddelande om detta i din administrationspanel.

SMF Media Gallery är min personliga favorit när det gäller foton, men där finns både allmäna och personliga "album".
Om du endast vill ha personliga album, kan du pröva Ultimate Profile, som medför en sådan funktion.
Med Media Gallery läggs det till en knapp i menyn, som "Profil" och "Medlemmar".
Med Ultimate Profile kommer du åt bilderna från "Profil" (Eller genom att klicka på ett medlemsnamn någonstans på forumet).

Vad gäller bloggar finns "zCommunity", men om jag får säga det tycker jag inte att det är det bästa alternativet.
Jag håller på att utveckla en egen bloggfunktion, men den kommer tyvärr bara att vara tillgänglig till SMF 2.0.

Det finns inga modifikationer eller liknande som tillför både blogg och foto i ett.



Le Monde

Tack för mycket snabba svar... :D

Jag har sett uppdateringen i admin, jag skall försöka fixa det. Gör jag den uppdateringen från admin panel dvs från forumet?

Jag är inte ute efter en kombinerad blogg och foto. Jag vill ha dessa separerade. SMF Media Gallery verkar bra, kan man också bifoga någon form av text?

När det gäller en ren bloggfunktion så skulle jag vilja ha den också som en länk överst på forumet. Vad finns det då som passar?

När det gäller att lägga in bilder i SMF Media Gallery så antar jag att man som medlem bara kan lägga in bilder i sitt eget galleri?

Är det likadant med en bloggfunktion? Jag vill inte att någon utom medlemmen kan lägga in noteringar i andras bloggar.


Marcus Forsberg

Ja, forumet uppdateras på samma sätt som modifikationer installeras - Direkt från forumet.

Jag tror att man kan ladda upp alla sorters filer, inklusive dokument- och textfiler.

zCommunity lägger till en länk, och är den enda bloggen jag känner till som fungerar på de nuvarande SFM-versionerna.

Ja, endast medlemmar kan ha egna gallerier/album, och endast dom själva (och du som administratör, om du vill) kan lägga till media där.
Samma sak gäller för zCommunity.

SMF Media Gallery låter dig bestämma exakt vilka grupper av medlemmar som kan göra vad i galleriet.

Le Monde

Tack igen för supersnabba svar!

Nas...kan jag skicka dig ett PM?

Marcus Forsberg


Le Monde


Akyhne

Quote from: Nas on September 28, 2009, 10:06:04 AM
Jag tror att man kan ladda upp alla sorters filer, inklusive dokument- och textfiler.
SMG understøtter "kun" txt,rtf,pdf,xls,doc,ppt,docx,xlsx,pptx,xml,html,htm,php,css,js,zip,rar,ace,arj,7z,gz,tar,tgz,bz,bzip2,sit samt de mest gængse billed- og videofiler.

tropheus

hei..

Jeg har installert SMF Media Gallery, men jeg har norsk tekst på forumet. får ikke opp gallery menyen før jeg har satt forumet til engelsk tekst. Er det noen måte å få bildegalleri selv om forumet er satt til norsk?

Mvh Tommy

Advertisement: