News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

"Er is een lid in de wachtrij" blijft staan

Started by bobsuur, November 30, 2009, 08:06:17 AM

Previous topic - Next topic

bobsuur

Probleempje.
Enkele dagen geleden stonden er 2 leden in de wachtrij. Met een was niets aan de hand, dus die hebben we goedgekeurd. De andere was duidelijk een spammer, dus die hebben we verwijderd. Maar nu blijft de tekst "Er is een lid in de wachtrij" bovenaan in beeld staan. Als je er op klikt krijg je nul leden te zien, wat dus klopt want er staat niemand meer in de wachtrij. Maar hoe krijgen we die melding weg?
Bob - hxxp:nokian97forum.nl [nonactive]

Pentaxian

Met het antwoord kan ik je niet helpen, Bob, maar het is altijd handig te vermelden met welke versie je werkt.

Herman's Mixen

je browser cache legen en cookies verwijderen ?
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Boxerforum

Even in forumonderhoud "herbereken forumtotalen en statistieken" draaien en het probleem is opgelost  ;)

bobsuur

Beste mensen,
Dank voor de reacties. Stom van die versie, wist ik natuurlijk wel. Het is 1.1.10.
De tip over Herberekenen: helaas, dat had ik al geprobeerd en iuk heb het voor de zekerheid nog een keer gedaan, maar dat helpt niet. Nog andeer suggesties?

Boxerforum

Das vreemd, meestal krijg ik met herberekenen deze aanduiding wel weg.
Al een heel rondje forumonderhoud gedaan?

bobsuur

#6
Alles gedaan, behalve het converteren van de database. Geen resultaat helaas...
Ook de browser cache geleegd etc., maar dat is het niet.

LiroyvH

#7
Ha die Bob, leuk je hier te zien! :)

Heeft je mede admin ook dit probleem? Zo ja:
Heb je toegang tot de phpMyAdmin? Zo ja: (:P)
kun je even iets checken? Het *lijkt* me stug dat het ermee te maken heeft (mogelijk op 't laatste gedeelte over repairen na), maar wie weet: een storingkje kan in een klein hoekje zitten.

Allereerst deze query draaien: (*na* je eventueel nieuwe leden die in de wachtrij hebt staan hebt geaccepteerd)
SELECT *  FROM `smf_members` WHERE `is_activated` = 3
Zie je een member? Dan klopt er iets niet, dan is die namelijk niet toegelaten. De waarde moet 1 zijn.

Geen resultaat? Draai:
SELECT *  FROM `smf_members` WHERE `is_activated` != 1 AND `is_activated` != 3
Dit geeft een lijst van mensen die geen waarde 1 en/of waarde 3 hebben. Daar kan wellicht ook iets niet kloppen. (dubbel bijv.)
(Status "11" is overigens voor gebande mensen geloof ik, dus dat kan kloppen)

Nog geen resultaat te bekennen?
Repareer eens al je tabellen via phpMyAdmin. Wellicht is je database ergens corrupt.
Dit lijkt me een van de weinige dingen die het kunnen veroorzaken.

Noot: als je dingen tegenkomt die je mogelijk wil proberen te wijzigen, maak dan uiteraard eerst een backup van de database uit veiligheid :)

Tis maar een gok moet ik zeggen, maar ben benieuwd of je iets vreemds tegenkomt wat dit probleem mogelijk veroorzaakt. Ik gok op een corrupte database.


MvG,
- Liroy

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

bobsuur

Hi Liroy,
Helaas, geen van de queries leverde iets op. We leten het maar even zo, er is/komt een update begrijp ik en we hopen dat het zich dan vanzelf oplost. Dank voor je inspanningen,
Groet,
Bob

LiroyvH

Beste Bob,

repair tables was belangrijker dan alle queries. Heb je dit uitgevoerd? :)
En dat klopt, smf 1.1.11 is zojuist uitgebracht en is een belangrijke update.

Bvd.


- Liroy
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

bobsuur

Het probleem is opgelost, nou ja, heeft zichzelf opgelost/is verdwenen. Na weer een rondje onderhoud stond er opeens WEL een aspirant lid in de lijst. Goedgekeurd en... melding verdwenen!
Iedereen zeer bedankt voor alle adviezen,
Met vriendelijke groet,
Bob

Advertisement: