News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

rautalankaa foorumin varmuuskopiosta

Started by finevanbrooklyn, August 12, 2010, 02:05:27 PM

Previous topic - Next topic

finevanbrooklyn

Moi,

Mulla on edessä foorumin siirto uuteen webhotelliin eri palvelimelle. Homma aiheuttaa pientä hirvitystä, koska käyttäjät saavat sydäreitä ja raivareita jos viestejä joutuukin hukkaan. Mulla on DirectAdminin backup -toiminnolla paketoituna koko hoito, mistä olen muutaman kerran palautellutkin varmuuskopiota. Sieltä DA:n puolelta siis. Hyvin on toiminut.

Semmoinen epäilys vaan jäytää mielessäni kauheana, että jos tota kokonaista webbihotellin sisällön palautusta ei voida tuosta suoraan tehdä, niin miten se onnistuisi että lataa SMF:n uusiksi ja palauttaa sitten kannasta viestit? Vai onnistuuko? Oma foorumini on nyt palvelinkuoleman ansiosta poissa, enkä pääse tutkailemaan missä muodossa SMF huolii palautukset. Tutkiskelin varmuuskopioni sisältöä ja käsittääkseni se viestit sisältävä kanta on sivunnimi_smf.sql. Ainakin notepadilla nuuskimalla täällä näkyy kaikki viestit. Eli jos nyt kävisi niin huonosti, ettei toi DirectAdminin luoma paketti latautuisi suoraan, niin miten tämän sql-fileksen siis saisi tyhjälle SMF-foorumille, niin että viestit palautusivat takaisin. Vai voiko mitenkään? Sen mä tiedän, että tuolla backupissa on kaikki foorumin sisältö, mutta jos toi ei tosiaan asentuisi oikein niin kiinnostaa tietää, että pystyykö tolla pelkällä kannalla nyt tosiaan palauttamaan koko helahoidon ennalleen, jos toi koko webbihotellin sisältö ei asennu. 

finevanbrooklyn

Ja itselleni vastaten näköjään ilmeisesti phpMyAdminista... Voishan sitä lukea ohjeet aina ennen kuin kysyy   :o

Onko kellään mitään muuta huomioitavaa ja kommentoivaa asiasta? Jokusen verran jänskättää koko juttu, kun on parin sadan käyttäjän raivo niskassa, jos homma kosahtaa...

Aleksi "Lex" Kilpinen

Slava
Ukraini!
"Before you allow people access to your forum, especially in an administrative position, you must be aware that that person can seriously damage your forum. Therefore, you should only allow people that you trust, implicitly, to have such access." -Douglas

How you can help SMF

Tapsa2

Ja sitten ihan suomenkielinen ohje kuinka tehdä tietokantadumppi tai siirtää tietokanta. Aika vanha tosin.
Muistin tuon linkin omista selaimen suosikeista.
http://www.joomlaportal.fi/content/view/360/44/
Suomi - Finland

Advertisement: